Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette er nok eneste gangen jeg kommer til å legge inn noe her,men jeg fikk besøk av noen tøffinger i dag :D.

Jeg er ingen ekspert på fugler,men har kommet frem til at det må være Sidensvans.

Bildene er tatt gjennom dårlig pussa vinduer og med ustødige hender....og som dere sikkert ser,så er jeg ikke veldig god på fotografering heller:-\...

post-2232-1394987461147_thumb.jpg

post-2232-13949874612123_thumb.jpg

post-2232-13949874612655_thumb.jpg

post-2232-13949874613154_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legg ut i bøtter og spann. Ikke la Ola ta motet fra oss :)

Jeg går å drømmer om å få "skuddhold" på en sidensvans en gang, da dette er kanskje den peneste fuglen vi har her til lands. I hvert fall av småfuglene.

Kult at du fikk ta bilde av en da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er vill. Irriterende er han også :)

Men jeg har en hemmlighet. I dag har jeg rigget opp fotoapparatet på stativ. INNE i kjelleren. 4 meter utenfor, har jeg kastet mye fuglemat. Solsikkefrø mm. Tatt bilder av trast, rødstrupe, spurv. 54 bilder totalt. Veldig dårlig lys, snø, og anna møkk. Drittdårlig foto lys. vurderte å rigge opp med blitzer... I hvert fall, NULL bilder ble godtatt når jeg kom på Pcen, minnekortet ble sletta :) . Tipper til og med Ola tar en del bilder før det smeller ;)....I dag smalt det ikke en eneste gang for min del.

Eller ok da....tok vare på et, men det er ikke bra det heller. Uskarpt, dårlig lys, midt oppi en haug med mat, bla bla bla, her er bildet. to timer :) Gøy :)

[attachimg=1]

post-0-13949874613753_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all ros :)

Det kommer sikkert flere.

Jeg må si Henning at det begynner og svinge sikkelig av fuglebildene dine nå. Du bør absolutt prøve med blitz også. Da kommer du garantert til og bli overasket over hvor mye bedere bildene blir, men minuset er at det tar en ukes tid til fuglene blir vant til blinket. >:(

Det er nok som dere anntyder, jeg har tatt hundrevis av bilder, men det er kun noen få jeg synes blir sånn tårlig bra.

Jeg hadde litt morro av og prøve macrobilde av blåmeis i går, men det ble ikke noe spesielt bra,(igjennom stuevinduet) Men meisen fikk iallefall fart på vingene da SB800 smalt rett i fleisen på`n på ca 20 cm hold ;D

[attach=1]

post-935-13949874617179_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Ikke no rart jeg sliter, kommer jeg nærmere en blåmeis enn 10m så er jeg happy.

Rimelig smal DOF 340mm 2m og F9 det er vel sånn ca 1,5 cm.

TC17 er god på korte til midlere avstander, har testet den litt på svaner på lengre avstander, da blir bildene markert softe, og med en del ghosting.

Men har ikke fått testet nok, mulig noe av det kan fjernes med litt forskjellige innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bilde ble fjernet ser jeg.  Synd og skam.

Har du problemer med å skjønne hvorfor?

Du står helt fritt til å sende meg en PM der vi kan prate litt om det.

Evnt ringe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å lo av en pippip utenfor her om dagen. Vi hadde hengt ut et sånn nett med en klump fuglemat, og denne karen ble visst veldig glad. Han spratt rundt i treet og kosa seg bare verre. Jeg synes han ligna så på en Stormtrooper at jeg måtte ta bilde. Jeg leita frem et gammelt objektiv som jeg brukte på det gamle ikke-speilrefleks-kameraet, et ef75-300. Det var blitt litt små-mørkt ute og kombinert med skitne stuevinduer og veldig treg fokusering på objektivet, så ble det ikke all verden. Men jeg synes krabaten var en villmann av en Stormtrooper og fortjener en plass i evigheten ;)

Eirik

[attachimg=1]

post-2735-13949874871048_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere foringsplassbilder ;D

Men det er ikke altid lett det heller ;)

Jammen hadde jeg ikke noen pappegøyer på besøk i dag :o :o

[attachimg=1]

Blir ikke lei av bilder fra foringa jeg så bare kjør på  ...jammen har du hatt noen flotte silkestjerter på besøk :)

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg videokamera nå i vinter. Med tanke på litt fiskerelatert filming til sommeren ;)

Har ikke hatt tid til og teste ut dette skikkelig enda, men fikk da festet noen fugler til filmen i går/dag. Litt skjelving på hånden og maksimal zoom ble resultatet så som så. Men gleder meg iallefall til sommeren, da skal det bli ørretfilming i stor stil ;D ;D (ikke sant Andrè) ;)

En liten stavefeil i rulleteksten, men sånn går det når man knapt kan skrive :rolleyes:

La den ut i HD, men med dårlig lys kommer nok ikke det helt til sin rett.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...