Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

Oi, det må ha vært et mektig syn, Lars! Du er heldig som har slike fotoobjekter  :)

Takk, André!

Gleder meg villt til å bruke åte i sjøen.

Tror det kan bli heftig med flere slike som kniver om maten :)

Ingen tvil om at havørnbestanden vokser. Noen spekulerer jo faktisk på om det begynner å bli for mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Oi, det må ha vært et mektig syn, Lars! Du er heldig som har slike fotoobjekter  :)

Takk, André!

Gleder meg villt til å bruke åte i sjøen.

Tror det kan bli heftig med flere slike som kniver om maten :)

Ingen tvil om at havørnbestanden vokser. Noen spekulerer jo faktisk på om det begynner å bli for mange...

Kjenner jeg gleder meg alt til å se noen spenstige havørnbilder fra deg, Lars  :)

Litt god sol og ørn på nært hold så blir det konge. Lykke til!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Oi, det må ha vært et mektig syn, Lars! Du er heldig som har slike fotoobjekter  :)

Takk, André!

Gleder meg villt til å bruke åte i sjøen.

Tror det kan bli heftig med flere slike som kniver om maten :)

Ingen tvil om at havørnbestanden vokser. Noen spekulerer jo faktisk på om det begynner å bli for mange...

Je kjæm oppover Lars  ;D 8 slike rundt båten...fulle batterier og tomme minnebrikker hadde vært en drøm.

Hadde flaks her om dagen og fikk se voksen havørn midt i svarte granskogen på indre Østlandet.

Her er det en smule mer sjeldent enn hos deg.

Testet TC-17E II på noen sangsvaner, og hadde kamera på stativ med VR av.

Lang avstand i delvis motlys så ble det det ble selv på 510 mm effektivt

Ikke forberedt på overflyver, men artig lell.

[attachimg=1]

post-0-13949874321758_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme i lunsjen og henter objektiv i posten :D

MÅTTE self ut og ta et kjapp test.

Dette bildet er skapcroppa, tatt på ca 10-12 meters hold. Uten stativ, på 200mm. Fikk en liten godfølelse her nå, og kan GARRANTERE at i løpet av helgen, så skal jeg ta et fuglebilde det smeller av :D ( Noen som sa noe om å ta seg vann over hodet? :)

Første bilde med nytt objektiv :)

[attachimg=1]

post-0-139498744421_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det Lars :)

Har sikkert croppa vekk 60-70% av bildene, så når jeg får tid til å komme på skikkelig skuddhold, så tror jeg dette skal bli bra :) Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme i lunsjen og henter objektiv i posten :D

MÅTTE self ut og ta et kjapp test.

Dette bildet er skapcroppa, tatt på ca 10-12 meters hold. Uten stativ, på 200mm. Fikk en liten godfølelse her nå, og kan GARRANTERE at i løpet av helgen, så skal jeg ta et fuglebilde det smeller av :D ( Noen som sa noe om å ta seg vann over hodet? :)

Første bilde med nytt objektiv :)

Dette lover veldig bra Henning, blir spennende og følge med i denne tråden nå fremmover nå vil jeg tro ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens :)

Jeg skulle ut og teste no lysgreier nå nett. Bare i genser, mens jeg skulle ta en røyk.

Denne Svarttrosten virket litt sånn halvtam, så jeg fulgte nå etter den jeg. Prøvde å snike meg her og snike meg der. Lenger of lenger, til det ble JÆVLIG kaldt :)

Fikk ikke så veldig gode bilder, da jeg ikke kom nermere en ca 10 meter.

Cropa bilde, men ikke så aller aller verst.

[attachimg=1]

post-0-1394987444514_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe saker Henning,grattis men nytt objektiv.

Blir kult og se hva du får til i løpet av helgen. Junior er kanskje fornøyd med at du har innvistert i tele også ;D

Gisle

He he Jepp :) Blir mindre blitz på den guten nå gitt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars... Kråka med pelletsen :) Hvor langt "hold" har du skutt den på?

Og hvor mange mm objektiv har du brukt? :)

Slike bilder vil jeg og ta. Men her er kråkene mer sky en ugler og hauk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag har jeg tatt ca 100 fuglebilder :) Ca 5 som hadde blitt veldig bra, hadde det ikke vært for at en eller annen grein fra et tre kom i veien. Forbanna drit :) Skal ikke være lett.

Her er et som en ihvertfall ser hvilken fugl det er ..... Nå er varmen tilbake i kroppen, så da er det bare å gå ut og prøve mer :)

[attachimg=1]

post-0-13949874456269_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag har jeg tatt ca 100 fuglebilder :) Ca 5 som hadde blitt veldig bra, hadde det ikke vært for at en eller annen grein fra et tre kom i veien. Forbanna drit :) Skal ikke være lett.

Her er et som en ihvertfall ser hvilken fugl det er ..... Nå er varmen tilbake i kroppen, så da er det bare å gå ut og prøve mer :)

Ikke verst:) Du har nok allerede oppdaget at en 200mm ikke er noe "fugleobjektiv" ;), selv med en 3-400mm vil man raskt finne ut at man må nærme for å ta gode bilder. Særlig av småfugl...

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg visst hele tiden :) Men JEG vil klare å ta gode fuglebilder alikevell :)

Jeg er jo nordeuropeisk mester i kamuflasje. Jeg lukker øynene, og håper på at de ikke ser meg. Har ikke virket frem til nå :) Så da blir det cropping av bilder :P

Men en vakker dag.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...