Gå til innhold

iPad er her


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Jeg vil bare fram til at dersom du ikke skjønner en dritt av datamaskiner, men som har et behov for å jobbe i en eller programvare, så er for med Apple langt mere stabilt enn det jeg erfarer med Windows........det er bare det jeg erfarer og når man hører så mange pc brukere som har ett eller annet kødd så blir det slik........på denne sida er vi veldig flinke å spørre hva som er best av fisketutstyr..........dette skaper visstnok ekstra turbulens.........jeg misstenker at de fleste applebrukere har erfaring med pc, men færre pc har erfaring med Apple......spurte om det, men fikk ikke svar. PS. med erfaring mener at man har bere enn prøvd det et øyeblikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 299
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Sony og Microsoft har brukt felles strategi for å gi ut dette produktet her:

Når du legger ut linker fra Onion News må du slenge på en smiley..  :D Har sett flere tro at det de så på youtube var fakta, som f.eks Apple Wheel:

;D ;D

"Everything is just a few hundred clicks away" ;D

Hei du,

Mac er best.  Så det så. ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony og Microsoft har brukt felles strategi for å gi ut dette produktet her:

Når du legger ut linker fra Onion News må du slenge på en smiley..  :D Har sett flere tro at det de så på youtube var fakta, som f.eks Apple Wheel:

;D ;D

"Everything is just a few hundred clicks away" ;D

Haha, den var fin. Likte den på slutten. " Så gjenstår det å se hva bedriftsmarkedet sier om denne, de som bruker maskina til noe annet enn dicking around". Onion news er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffan, microsofts tankegang med programvareutvikling er jo enkel. Den dreier seg om å lage noe som ikke funker, slik at man skaper et behov for deres neste program som ikke funker ;D ;D

Og slik kan de (åpenbart) holde på i evigheter.

Bruker vanlig pc nå, og kan vel egentlig ikke huske sist jeg hadde noe problemer med at ting ikke funker..

Går å lurer på å kjøpe meg en mac fordi jeg er nysgjerrig, men er redd jeg blir like "hjernevasket" som visse apple fantaster som klarer å lire ut av seg sånne fraser som den over.. skjønner at det sikkert er en spøk, men hvorfor går man så langt for å forsvare sitt valg av et kommersielt produkt?  :rolleyes:

Skulle nesten tro mac hadde lagt inn en bug i safari så datan stopper hvis man ikke prater dritt om microsoft..

Jeg slengte på et par smileys i et forsøk på å få dette til å se ut som en ironisk ment overdrivelse. Burde kanskje skrevet det?

Når det er sagt, så er det slik at denne hetsen går som regel andre veien med innlegg ala det du selv serverer. Ta og les hele tråden en gang til, og tell opp antallet ganger man finner ordene hjernevasket sammen med Apple, og sammenlign med antallet kritiske innlegg mot PC platformen så kan vi diskutere hvem som er hjernevasket.

Dessuten er det et kjent faktum at Microsoft flere ganger har hatt store problemer med stabilitet på en del produkter de har sluppet, spesielt operativsystemene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare bruke det de vil? :)

Jeg driter i hva hardcore gamera mener om Mac, mens jeg driter i hva fotonerdene sier om mac. Jeg har begge deler, og liker det til hvert sitt bruk. For min egen del er Mav overlegent på musikkprogrammer (les innspilling og redigering, ikke winamp som Claus bruker  ;D ), mens windows er overlegent på grafikkytelse. Det er ikke noe vanskeligere enn det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffan, microsofts tankegang med programvareutvikling er jo enkel. Den dreier seg om å lage noe som ikke funker, slik at man skaper et behov for deres neste program som ikke funker ;D ;D

Og slik kan de (åpenbart) holde på i evigheter.

Bruker vanlig pc nå, og kan vel egentlig ikke huske sist jeg hadde noe problemer med at ting ikke funker..

Går å lurer på å kjøpe meg en mac fordi jeg er nysgjerrig, men er redd jeg blir like "hjernevasket" som visse apple fantaster som klarer å lire ut av seg sånne fraser som den over.. skjønner at det sikkert er en spøk, men hvorfor går man så langt for å forsvare sitt valg av et kommersielt produkt?  :rolleyes:

Skulle nesten tro mac hadde lagt inn en bug i safari så datan stopper hvis man ikke prater dritt om microsoft..

Jeg slengte på et par smileys i et forsøk på å få dette til å se ut som en ironisk ment overdrivelse. Burde kanskje skrevet det?

Når det er sagt, så er det slik at denne hetsen går som regel andre veien med innlegg ala det du selv serverer. Ta og les hele tråden en gang til, og tell opp antallet ganger man finner ordene hjernevasket sammen med Apple, og sammenlign med antallet kritiske innlegg mot PC platformen så kan vi diskutere hvem som er hjernevasket.

Dessuten er det et kjent faktum at Microsoft flere ganger har hatt store problemer med stabilitet på en del produkter de har sluppet, spesielt operativsystemene deres.

Denne tråden her handler om et spesifikt produkt som ingen her inne vet særlig mye om enda. Ikke så veldig mange kritiske innlegg mot pc platformen i akkurat denne tråden, og det er jo logisk siden det handler om en ipad. Men føler stort sett det blir kritisert over en lav sko om hvor ustabilt microsoft er, jeg har i mine 20 år som bruker egentlig aldri hatt noe særlig trøbbel hvertfall, mulig jeg har hatt flaks.

Da det gjelder ironi og overdrivelse, så skrev jeg også at jeg regnet med at det var skrevet som en spøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare bruke det de vil? :)

Jeg driter i hva hardcore gamera mener om Mac, mens jeg driter i hva fotonerdene sier om mac. Jeg har begge deler, og liker det til hvert sitt bruk. For min egen del er Mav overlegent på musikkprogrammer (les innspilling og redigering, ikke winamp som Claus bruker  ;D ), mens windows er overlegent på grafikkytelse. Det er ikke noe vanskeligere enn det. :)

lol :D;D

Jeg har da vitterlig Reason 4.0, 3D studiomax og Maya 3D som jeg kan fyre opp en dag jeg føler for å hamre hodet mot veggen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol :D;D

Jeg har da vitterlig Reason 4.0, 3D studiomax og Maya 3D som jeg kan fyre opp en dag jeg føler for å hamre hodet mot veggen ;D

;D ;D ;D Tæchno ---> L    O     L! Krever da ikke rare greiene :)

Prøv pro-tools med diverse filtere, equalizers og soft synths med 30 forskjellige tracks, miksa i hver sin kanal med hver sin egen redigerte digitale innstilling med flere presets for hvert track. Da skrur PCen din seg av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Dessuten er det et kjent faktum at Microsoft flere ganger har hatt store problemer med stabilitet på en del produkter de har sluppet, spesielt operativsystemene deres.

Er du naboen til Pål? ???

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her handler om et spesifikt produkt som ingen her inne vet særlig mye om enda. Ikke så veldig mange kritiske innlegg mot pc platformen i akkurat denne tråden, og det er jo logisk siden det handler om en ipad. Men føler stort sett det blir kritisert over en lav sko om hvor ustabilt microsoft er, jeg har i mine 20 år som bruker egentlig aldri hatt noe særlig trøbbel hvertfall, mulig jeg har hatt flaks.

Da det gjelder ironi og overdrivelse, så skrev jeg også at jeg regnet med at det var skrevet som en spøk ;)

Har selv fiklet med forskjellige datamaskiner i over 20 år, begynte med commodore VIC 20 :D, gikk via Amiga til PC`er som kun kjørte DOS, så gjennom hele Windows arverekken opp til XP. Første Mac ble kjøpt for 6 år siden, og jeg vet at jeg i løpet av de siste 6 årene har hatt vesentlig mindre datatrøbbel enn jeg hadde på PC. Nå bruker jeg PC hver dag på jobb og ser der både styrkene og svakhetene til denne platformen. Styrken ligger i tilgjengeligheten på programmer som vår bedrift trenger, som ordre/logstikk/regnskapssystemer, utvalget er enormt på PC, svært lite på Mac. Svakheten jeg opplever er stabiliteten, PC`n på jobb krasjer oftere under utførelse av et gitt sett oppgaver enn macen hjemme gjør under utførelse av samme oppgaver. Snakker da om vanlige oppgaver som gjennomføres på tvers av programmene i Creative Suite. Det er det jeg jobber med, det er det jeg kan vurdere. Om folk vil kalle meg applefantast eller fanboy eller hva alle disse kallenavnene er driter jeg egentlig i, men nå har jeg ihvertfall beskrevet litt mitt erfaringsgrunnlag som har gjort at jeg har valgt mac.  

Så tilbake til iPad. Dette produktet skal tette et hull i markedet hvor det pr nå ikke finnes andre produkter, ifølge Apple. Det kommer frem ting her som trekker ned for dette produktet, det burde hatt en innebygd USB og en innebygd minnekortleser. En begrenset mulighet for multitasking trekker ned. Er det et nødvendig produkt gitt at man har en laptop fra før, osv. Ipad er ikke noe for meg, den er for dyr og løser ikke noen behov jeg ikke løser med utstyr jeg har pr i dag.

Det er mitt erfaringsgrunnlag og standpunkt når det gjelder Microsoft, PC, MAC, Commodore VIC 20, Amiga og iPad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det et kjent faktum at Microsoft flere ganger har hatt store problemer med stabilitet på en del produkter de har sluppet, spesielt operativsystemene deres.

Er du naboen til Pål? ???

;D ;D ;D

Hehe, nei. Men jeg har møtt ham et par ganger, uten at han hadde noen innvirkning på mitt valg av platform. Jeg lurer likevel litt på hvor du vil hen med å bruke det sitatet, sammen med det spørsmålet du stiller?  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol :D;D

Jeg har da vitterlig Reason 4.0, 3D studiomax og Maya 3D som jeg kan fyre opp en dag jeg føler for å hamre hodet mot veggen ;D

;D ;D ;D Tæchno ---> L    O     L! Krever da ikke rare greiene :)

Prøv pro-tools med diverse filtere, equalizers og soft synths med 30 forskjellige tracks, miksa i hver sin kanal med hver sin egen redigerte digitale innstilling med flere presets for hvert track. Da skrur PCen din seg av :)

Henter ned nevte programvare nå.. bare gi meg innstillingene jeg skal modifisere slik at pcn krasjer ;D

edit: Sett at det ikke blir for mye pes for meg that is..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol :D;D

Jeg har da vitterlig Reason 4.0, 3D studiomax og Maya 3D som jeg kan fyre opp en dag jeg føler for å hamre hodet mot veggen ;D

;D ;D ;D Tæchno ---> L    O     L! Krever da ikke rare greiene :)

Prøv pro-tools med diverse filtere, equalizers og soft synths med 30 forskjellige tracks, miksa i hver sin kanal med hver sin egen redigerte digitale innstilling med flere presets for hvert track. Da skrur PCen din seg av :)

Henter ned nevte programvare nå.. bare gi meg innstillingene jeg skal modifisere slik at pcn krasjer ;D

edit: Sett at det ikke blir for mye pes for meg that is..

Er bare å prøve å spille inn en seriøs sang med diverse plug ins. Mye pes og kostbart :) Jeg snakker av erfaring, har prøvd med windows.  Har ikke noe imot noe av delen, men vet hva som funker til hva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Dessuten er det et kjent faktum at Microsoft flere ganger har hatt store problemer med stabilitet på en del produkter de har sluppet, spesielt operativsystemene deres.

Er du naboen til Pål? ???

;D ;D ;D

Hehe, nei. Men jeg har møtt ham et par ganger, uten at han hadde noen innvirkning på mitt valg av platform. Jeg lurer likevel litt på hvor du vil hen med å bruke det sitatet, sammen med det spørsmålet du stiller?  ???

Pål hadde noen utbrudd for en stund siden hvor han sa sitt om MS og Apple. Ditt innlegg fikk meg til å tenke på han, skulle nesten tro at dere var naboer :P;D ;D

FYI.. Windoze siden 98 SE og Win2k er stabil, men da hopper vi elegant over ME som kom mellom SE og 2k. Den var mildt sagt en fiasko :)

FYI2.. Skal du ha noe stabilt, se på Open Source og Linux. Er det som er framtiden ;):D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol :D;D

Jeg har da vitterlig Reason 4.0, 3D studiomax og Maya 3D som jeg kan fyre opp en dag jeg føler for å hamre hodet mot veggen ;D

;D ;D ;D Tæchno ---> L    O     L! Krever da ikke rare greiene :)

Prøv pro-tools med diverse filtere, equalizers og soft synths med 30 forskjellige tracks, miksa i hver sin kanal med hver sin egen redigerte digitale innstilling med flere presets for hvert track. Da skrur PCen din seg av :)

Henter ned nevte programvare nå.. bare gi meg innstillingene jeg skal modifisere slik at pcn krasjer ;D

edit: Sett at det ikke blir for mye pes for meg that is..

Er bare å prøve å spille inn en seriøs sang med diverse plug ins. Mye pes og kostbart :) Jeg snakker av erfaring, har prøvd med windows.  Har ikke noe imot noe av delen, men vet hva som funker til hva :)

Noe ala DJ Claus - The epic tale of the fly fisherman i 220BPM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

lol :D;D

Jeg har da vitterlig Reason 4.0, 3D studiomax og Maya 3D som jeg kan fyre opp en dag jeg føler for å hamre hodet mot veggen ;D

;D ;D ;D Tæchno ---> L    O     L! Krever da ikke rare greiene :)

Prøv pro-tools med diverse filtere, equalizers og soft synths med 30 forskjellige tracks, miksa i hver sin kanal med hver sin egen redigerte digitale innstilling med flere presets for hvert track. Da skrur PCen din seg av :)

Henter ned nevte programvare nå.. bare gi meg innstillingene jeg skal modifisere slik at pcn krasjer ;D

edit: Sett at det ikke blir for mye pes for meg that is..

Er bare å prøve å spille inn en seriøs sang med diverse plug ins. Mye pes og kostbart :) Jeg snakker av erfaring, har prøvd med windows.  Har ikke noe imot noe av delen, men vet hva som funker til hva :)

Unnskyld at jeg spør, men hvilken maskin prøvde du den på? Enkel kjerne? Dobbel kjerne? Mye minne? Gammel Winblows-installasjon?

Nekter å tro at en i7 med 16gb minne, 64 bits Win 7 og SSD disker kneler av bruken du nevner. Men med en gammel Athlon Thoroughbred, socket A og DDR 1, så kan jeg tro deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol :D;D

Jeg har da vitterlig Reason 4.0, 3D studiomax og Maya 3D som jeg kan fyre opp en dag jeg føler for å hamre hodet mot veggen ;D

;D ;D ;D Tæchno ---> L    O     L! Krever da ikke rare greiene :)

Prøv pro-tools med diverse filtere, equalizers og soft synths med 30 forskjellige tracks, miksa i hver sin kanal med hver sin egen redigerte digitale innstilling med flere presets for hvert track. Da skrur PCen din seg av :)

Henter ned nevte programvare nå.. bare gi meg innstillingene jeg skal modifisere slik at pcn krasjer ;D

edit: Sett at det ikke blir for mye pes for meg that is..

Er bare å prøve å spille inn en seriøs sang med diverse plug ins. Mye pes og kostbart :) Jeg snakker av erfaring, har prøvd med windows.  Har ikke noe imot noe av delen, men vet hva som funker til hva :)

Unnskyld at jeg spør, men hvilken maskin prøvde du den på? Enkel kjerne? Dobbel kjerne? Mye minne? Gammel Winblows-installasjon?

Nekter å tro at en i7 med 16gb minne, 64 bits Win 7 og SSD disker kneler av bruken du nevner. Men med en gammel Athlon Thoroughbred, socket A og DDR 1, så kan jeg tro deg :)

Fire kjerner, windows 7, masse ram bla bla. Blei kjøpt inn for litt siden av høgskolen min hvor IT-linja var delaktig med tanke på hardware. Hadde et budsjett på 15.000 med tanke på kun pc uten skjerm. Veldig bra PC til mange ting, men funka desverre dårlig til musikkredigering selv om jeg gjerne skulle ønske noe annet :) Hadde tross alt vært lettvint og ikke minst økonomisk å kunne bygge en musikk-pc. Desverre er ikke dette mulig.

Etter gamerne på skolen min, skulle dette være "top notch" etter hva som finnes nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål hadde noen utbrudd for en stund siden hvor han sa sitt om MS og Apple. Ditt innlegg fikk meg til å tenke på han, skulle nesten tro at dere var naboer :P;D ;D

FYI.. Windoze siden 98 SE og Win2k er stabil, men da hopper vi elegant over ME som kom mellom SE og 2k. Den var mildt sagt en fiasko :)

FYI2.. Skal du ha noe stabilt, se på Open Source og Linux. Er det som er framtiden ;):D :D

Leste vel noen utfall i en tråd om Mac vs PC her ja...

Må kikke på både Linux og Open Source når jeg får tiden til det. Styrer som f... med å lære meg Action Script 3.0 i flash for tiden, selv om jeg ifølge Steve Jobs heller burde lære meg HTML5 ;D ;D

Men nå er jeg forferdeig off topic her... Sorry :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Fire kjerner, windows 7, masse ram bla bla. Veldig bra PC, funka desverre dårlig til musikkredigering selv om jeg gjerne skulle ønske noe annet :) Hadde tross alt vært lettvint og ikke minst økonomisk å kunne bygge en musikk-pc. Desverre er ikke dette mulig.

Veldig rart, bygde en musikkpc til en hobby musikkprodusent når jeg var på Elkjip og det var en dobbelkjerne C2D. Han ble strålende fornøyd ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire kjerner, windows 7, masse ram bla bla. Veldig bra PC, funka desverre dårlig til musikkredigering selv om jeg gjerne skulle ønske noe annet :) Hadde tross alt vært lettvint og ikke minst økonomisk å kunne bygge en musikk-pc. Desverre er ikke dette mulig.

Veldig rart, bygde en musikkpc til en hobby musikkprodusent når jeg var på Elkjip og det var en dobbelkjerne C2D. Han ble strålende fornøyd ???

Whatever, den vi hadde på skolen kræsja iallefall :) Sammen med flere andre PCer. Men som sagt vil jeg ikke diskutere hverken det ene eller andre. Snakker bare fra min egen erfaring, og det er nok lang erfaring med ting som teller mest, iallefall for min egen del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Men tilbake til topic: Som selskreven Apple fanboy sier jeg det samme som til iPhone. NEI TAKK. Vel mener jeg at Apple leverer det "feteste" datautstyret/oprativsystem i verden, men ikke f.... om jeg kjøper en tablet uten USB/FW tilkobling eller mulighet til å koble fjøla til feks. TV, projektor etc. Det hjelper ikke at det følger med en dockingstasjon som muliggjør dette.

Sorry hvis noen satt kaffen i halsen fordi jeg sa noe negativt om Apple, men jeg er ikke fan av ting som har "mangler" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til topic: Som selskreven Apple fanboy sier jeg det samme som til iPhone. NEI TAKK. Vel mener jeg at Apple leverer det "feteste" datautstyret/oprativsystem i verden, men ikke f.... om jeg kjøper en tablet uten USB/FW tilkobling eller mulighet til å koble fjøla til feks. TV, projektor etc. Det hjelper ikke at det følger med en dockingstasjon som muliggjør dette.

Sorry hvis noen satt kaffen i halsen fordi jeg sa noe negativt om Apple, men jeg er ikke fan av ting som har "mangler" :)

Det var da som ****

Mission accomplished ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

HæHæ. Ikke det at andre "plattformer" har et tilsvarende produkt som funker heller da,,,

Men, produktet er introdusert NÅ, og utsendelser starter ikke før om et par mnd... Tenker versjon 2.0 med mere muligheter allerede er på trappene.... Apple KAN markedsføring, det skal de ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HæHæ. Ikke det at andre "plattformer" har et tilsvarende produkt som funker heller da,,,

Men, produktet er introdusert NÅ, og utsendelser starter ikke før om et par mnd... Tenker versjon 2.0 med mere muligheter allerede er på trappene.... Apple KAN markedsføring, det skal de ha :)

Hadde bare produktet levd opp til markedsføringen så hadde det jo vært ypperlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...