Gå til innhold

iPad er her


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 299
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fjellbukken: Til å være en som "liksom ikke er fascinert av iPad" så er du veldig aktiv på iPad- tråden...  ;D

Og her ligger noe av markedsføringen...  ;D Kjenner du at du, som ikke-apple-bruker bruker mye tid på apple uansett like/ikke-like? Hmm... markedsføringen må jeg si er imponerende vellykket. Selv de som "hater" det bruker mye tid på det  :D Genialt.

Selv lever jeg godt med min mac og mine programmer, og bryr meg ikke noe om alle andre ting som kommer fra Apple,

men jeg må si meg imponert over markedsstrategien deres. Det er egentlig helt sykt bra. Selv Linux-folka er jo superengasjerte  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, forbrukerdingser interesser i den forstand at det irriterer meg at alle skal kjøpe ting de egentlig ikke har behov for.

Kan vi klare oss uten 3 flatskjermer i huset? "Ja, men da blir ungene så masete..." Vi er snart tom for ressurser, hva vil da skje? Kan vi bremse utviklingen? Absolutt.

Men ikke slik de futuristiske sci-fi skriverne ser for seg  :-[

http://www.reuters.com/article/idUSLJ40413520080826?sp=true

Ser du har skrevet mer.

Ja, det er dyktige folk som sitter bak pultene. I og for seg biter jeg ikke på reklamen, men lar meg irritere- som sett i Mac vs. pc tråden over macskarens hyllinger over hvor perfekt dingsebomsen deres er, når mine erfaringer ikke stemmer overens.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellbukken: Til å være en som "liksom ikke er fascinert av iPad" så er du veldig aktiv på iPad- tråden...  ;D

Og her ligger noe av markedsføringen...  ;D Kjenner du at du, som ikke-apple-bruker bruker mye tid på apple uansett like/ikke-like? Hmm... markedsføringen må jeg si er imponerende vellykket. Selv de som "hater" det bruker mye tid på det  :D Genialt.

Selv lever jeg godt med min mac og mine programmer, og bryr meg ikke noe om alle andre ting som kommer fra Apple,

men jeg må si meg imponert over markedsstrategien deres. Det er egentlig helt sykt bra. Selv Linux-folka er jo superengasjerte  ;D

Kunne ikke vært mer enig.. Apple er rå på markedsføring og de har til og med en egen norsk nettavis  :P

Macavisen.no

Les noen vilkårlige artikler og dere skjønner hva jeg mener  :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

Da er iPad kjøpt mener prøvd, .....satt med den en times tid igår og det er helt klart at den har noe for seg.........dette var en gadget behaglig gadget å kunne tilføre livet, men kommer ikke til å gjøre det, det fordi jeg er iferd med å minimalisere komunikasjonsmulighetene når jeg er vekk fra heimen, begrense det til mobiltelefon med lite ekstrautstyr og uten nettilgang.......dette er dog noe som kommer til å bli populært, rett og slett for dette virka veldig bra som et komunikasjonsverktøy, blandt annet fo selgere!

og dette kommer til å komme:

http://geekystuff.tumblr.com/post/387049212/ipad-pocket-igotabigasspocket

www.wired.com/.../

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ipad litt hos en kar som sverger å aldri surfe mer på pc etter han fikk den :) Jeg synes den var litt tung faktisk og kan ikke se det for meg at jeg sitter med en sånn særlig lenge uten å må legge den nedpå bordet eller i et stativ. Men en kul sak, selvfølgelig. Men vet ikke om det er noe for meg, da jeg er altfor glad i vanlige stasjonære og store "arbeidsstasjoner".

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ipad litt hos en kar som sverger å aldri surfe mer på pc etter han fikk den :) Jeg synes den var litt tung faktisk og kan ikke se det for meg at jeg sitter med en sånn særlig lenge uten å må legge den nedpå bordet eller i et stativ. Men en kul sak, selvfølgelig. Men vet ikke om det er noe for meg, da jeg er altfor glad i vanlige stasjonære og store "arbeidsstasjoner".

Eirik

ipad for tung for MrHunk? Da kan jeg bare glemme den - vil knapt klare å løfte den fra bordet...

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tung.......det kan hende at den er det, men å ha den på fanget var helt greit for en 54 åring, virket godt sammensatt, ett stykke liksom!

og etter å ha forsøkt, genial!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ipad for tung for MrHunk? Da kan jeg bare glemme den - vil knapt klare å løfte den fra bordet...

Doh ;) Alt er relativt, må vite.

Den er sikkert ikke tung, men jeg er vant med Kindle som er litt mindre og mer håndterbar. Kindle er jo selvsagt bare lesebrett, mens man får mye mer med ipadden, men den var stor og klumpete og ikke så håndterbar, kan vi si. Ingenting er tungt for Hunken i ordets rette forstand, selvfølgelig  ;D8)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ipad for tung for MrHunk? Da kan jeg bare glemme den - vil knapt klare å løfte den fra bordet...

Doh ;) Alt er relativt, må vite.

Den er sikkert ikke tung, men jeg er vant med Kindle som er litt mindre og mer håndterbar. Kindle er jo selvsagt bare lesebrett, mens man får mye mer med ipadden, men den var stor og klumpete og ikke så håndterbar, kan vi si. Ingenting er tungt for Hunken i ordets rette forstand, selvfølgelig  ;D8)

Eirik

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det er ikke folk som har data som iPad henvender seg til, det er de folka som vegrer seg for å gå inn i dataverdenen, det blir litt perspektivløst og vurdere  produktet utfra at man er godt datakyndig........vi snakker pedagogikk og urarliggjøring av nerret vie smilemasskinen ipad. I dette skal det også vites at USA er et u-land når det gjelder datakunnskap i forhold til Norge og sett iforholdt til begolkning og tilgang på nett og vilje til nett........og bare denne delen av befolkningsandelen er nok til å lykkes med iPad dersom 10 % vil bruke den.....videre kan vi legge til land etter land i hele Europa som befolkningen er langt fra så datakyndige som oss i ord generelt.....Hurra for ipad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke folk som har data som iPad henvender seg til, det er de folka som vegrer seg for å gå inn i dataverdenen, det blir litt perspektivløst og vurdere  produktet utfra at man er godt datakyndig........vi snakker pedagogikk og urarliggjøring av nerret vie smilemasskinen ipad. I dette skal det også vites at USA er et u-land når det gjelder datakunnskap i forhold til Norge og sett iforholdt til begolkning og tilgang på nett og vilje til nett........og bare denne delen av befolkningsandelen er nok til å lykkes med iPad dersom 10 % vil bruke den.....videre kan vi legge til land etter land i hele Europa som befolkningen er langt fra så datakyndige som oss i ord generelt.....Hurra for ipad

Tror du har helt rett i dette Staffan. Blir nok noen iPad reklamer i Se og Hør og Familien framover.

Selv ser jeg ikke behovet for en dings som faller mellom iphonen og den bærbare pcen. Da måtte det i såfall vært en fullverdig pc som var litt mindre og lettere enn 4kgs 17 tommeren jeg har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

"The problem with designing something that’s totally idiot proof is that society is always designing a better idiot" ~Steve Jobs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

wow, ipad2 er rett rundt hjørnet.  :o

alle som skaffet seg ipad da den ble lansert noen mnd tilbake, er selvsagt kjempe fornøyde. noen så fornøyde at de gladelig legger ut nye 5000 kr+- for å ta del i det nye himmelriket, samt tilgang til state of the art-teknologi som usb og webcam.

klarer 2'ern også å ta flash, spille av all slags audio- og videofiler, så er det godt mulig jeg hiver meg på denne gangen :D!

ønsker meg også hdmi-port samt mulighet til å utvide lagringskapasiteten med micro sd, men det blir vel for mye å forlange selv om jeg ikke er tvil om at apple behersker teknologien. kommer kanskje i ipad3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...