Gå til innhold

iPad er her


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

det kan så være, blir spennend å se på noen applefora framover......det fines idioter som meg over hele verden, men er det nok idiota??

Tar deg på ordet.. Enten må du være idiot, ekstremt trofast, lite å bruke pengene på eller faktisk ha bruk for den.. Fire alternativer slik jeg ser det ;)

edit: Fra Apple.com

The best way to experience the web, email, photos, and video. Hands down.

Hvordan blir dette uten flash-støtte? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 299
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

stilig sak... enda et argument for å gå fra PC til Mac-verden... Mac vinner over hele fjæla...

En Ipad er vel strengt talt ikke en Mac, men innlegget ditt var vel heller ironisk ment? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir dette uten flash-støtte? ;D

Flash reader kommer som tilleggutstyr http://www.apple.com/ipad/specs/

Ser allikevel ikke helt hvorfor dette skal være så mye bedre å bruke enn en mini pc. Har iphone selv, og den overgår de fleste andre telefoner jeg har prøvd til å lese email, sjekke været, nyheter og diverse apps (ikke så veldig god å ringe med...), men å kunne skrive på et tastatur vil alltid overgå en touchskjerm, så når man kommer opp i denne størrelsen kan man jo like godt ha en minipc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer til å selge som hakka møkk med varmt hvetebrød.

Det største markedet for applikasjoner til iPhone er spill. IPad vil forsterke den trenden.

Dessuten får man dock med tastatur. "Jeg trenger ikke mer enn det der som bærbar", var konas første reaksjon når hun så den.

I tillegg ser det ut til at Apple kan klare å få avis og magasin-innhold ut til brukerne for betaling. De har klart det før med musikk. Hvis de lykke smed det vil hele forlagsbransjen ha god grunn til å puste lettet ut...

Apple aksjene har snudd opp.

First iPad estimates: 4 million units in year one, 8 million in 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, nok en "revolusjon", for noen, fra apple. vel, denne kom før ipad, kjører "fullblods" os og spiller "alt" ;)

http://www.archos.com/products/nb/archos_9/index.html?country=no〈=en&p=i2

(se også på specs)

kjapt sammenlikning av specs:

pc 9T har (som ipad ikke har) webcam, støttebein, trackpoint/mus, full HD, utskiftbart batteri, windows 7 os.

ipad har (som pc 9T ikke har) lengre batteritid, Wi-Fi 802.11n, iphone os.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man iPhone og macbook/laptop fra før ser jeg virkelig ikke hvem som skal ha bruk for denne forvokste telefonen som ikke kan ringe. For folk som liker å ha begrensinger når de surfer, og ikke har hverken laptop eller telefon med mail/internet så kanskje. Men at dette er en praktisk sak som skal selge i hopetall à la iPhone har jeg ikke noe tro på. Det er bare å selge Appleaskjene sine nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Den kommer til å selge som hakka møkk med varmt hvetebrød.

Det største markedet for applikasjoner til iPhone er spill. IPad vil forsterke den trenden.

Dessuten får man dock med tastatur. "Jeg trenger ikke mer enn det der som bærbar", var konas første reaksjon når hun så den.

I tillegg ser det ut til at Apple kan klare å få avis og magasin-innhold ut til brukerne for betaling. De har klart det før med musikk. Hvis de lykke smed det vil hele forlagsbransjen ha god grunn til å puste lettet ut...

Apple aksjene har snudd opp.

First iPad estimates: 4 million units in year one, 8 million in 2011

Dette er jo gode nyheter for programmerere som selges sine programmer til App Store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er vel slik......som det er over alt.....enten så tilhører man sekta ellers så gjør man det ikke. finner ikke helt nytteverdien selv ennå, det kan hende det blir en flopp, isåfall en av de første tapsproduktene på over 10 år. venter nok ut til versjon 2 eller 4 kommer ut.

det blir spennende å se salgstallene for produktet om en måned eller to.......da får man utalelsene fra yppersteprestene av den syke "Applesekten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke heelt poenget med denne ipadden. Ser ikke ut som så mye mer enn en stor iphone uten kamera som du ikke kan ringe med. Hva er det denne kan gjøre som netbooken min ikke kan, egentlig?

denne er mer en forvokst ipod touch ;D

skjønner ikke hvorfor de bruker en begrenset iphone os fremfor en fullvoksent os ???

"Hva er det denne kan gjøre som netbooken min ikke kan, egentlig? " - svar: ingenting, heller mindre! ellers er apple jo blitt ekspert i å ta ekstisterende ideer/produkter, gjør små vri på dem, pakker pent inn og selger de ut til fin sektsmedlemspris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor de bruker en begrenset iphone os fremfor en fullvoksent os ???

helt med på den, men en ting det hadde gått ut over, er vel farten... Men det burde vel være mulig med et OS som ikke bruker så mye minne, men allikevel kan laste ned ting fra nettet, annet en det på appstore?

tja, slike duppeditter er vel kun egnet til å surfe med likevel, så jeg tror neppe det er farten de var mest bekymret for. men mulig det er derfor de har klart å skvise ut nesten 10 timers batteritid ved å bruke dverg-os, mens overnevnte archos pc 9T klarer kun 5 timer (jada, jeg vet det finnes nette netbooks som klarer 10 timer selv med fullvoksent os).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med riktige tilkoblingsmuligheter hadde denne gjort seg i fotosekken på tur. Du kan se bildene stort, og vurdere eget arbeid før man forlater åstedet.

Med Apples evne til å utvikle applikasjoner, som ibookstore i dette tilfellet, er jeg egentlig ikke i tvil om at denne finnes i minst annethvert hjem om to år. Som jeg har sagt før om Apple - det er ikke specs det dreier seg om, det er måten det gjøres på.

Og ja, jeg er Mac bruker, selv om jeg på jobb har blitt påtvunget utstyr fra "the dark side".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med riktige tilkoblingsmuligheter hadde denne gjort seg i fotosekken på tur. Du kan se bildene stort, og vurdere eget arbeid før man forlater åstedet.

Med Apples evne til å utvikle applikasjoner, som ibookstore i dette tilfellet, er jeg egentlig ikke i tvil om at denne finnes i minst annethvert hjem om to år. Som jeg har sagt før om Apple - det er ikke specs det dreier seg om, det er måten det gjøres på.

Og ja, jeg er Mac bruker, selv om jeg på jobb har blitt påtvunget utstyr fra "the dark side".

Sikter du da til hvordan Apple låser folk til programvare og kaster nøkkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Apple har en glitrende foretningide, de er bare optatt av å tjene penger, akkurat som arbeidsgiveren din forsøker han å holde litt hemmeligheter om hvor det er skrevet anbud, hvilke anbud som er gitt. Tenk om det var sliki foretningslivet at alle anbud som sendes ut måtte sendes til konkurentene også. Det er vel så enkelt å si, konstater at det er en del sperringer her og der og at det går ann å velge bort produktet, aldri handle det, bruke penger må sånnt dritt! ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple har en glitrende foretningide, de er bare optatt av å tjene penger, akkurat som arbeidsgiveren din forsøker han å holde litt hemmeligheter om hvor det er skrevet anbud, hvilke anbud som er gitt. Tenk om det var sliki foretningslivet at alle anbud som sendes ut måtte sendes til konkurentene også. Det er vel så enkelt å si, konstater at det er en del sperringer her og der og at det går ann å velge bort produktet, aldri handle det, bruke penger må sånnt dritt! ;) ;)

EU har pålagt Microsoft å gi brukeren et nettleservalg ved første oppstart i Windows, deriblandt Opera, Firefox o.l. (vet ikke hvordan den saken endte)

Tror nok Apple vil før eller siden få en lignende smekk på fingrene.

Ta multitasking f.eks, her er det Apple som velger ut hva du skal få multitaske og noe sier meg at tredjeparts programvare ikke er i den listen. Med andre ord så kan du ikke høre på Spotify samtidig som du gjør noe annet.. DET er rimelig idiotisk :D

Her er forresten litt interessant lesning: http://en.wikipedia.org/wiki/Reality_distortion_field

Ser ut som Fujitsu kommer til å gå til sak mot Apple: http://e24.no/lov-og-rett/article3489811.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter til mange forskjellige funksjoner og brukergrensesnitt på mac egentlig.

Ett eksempel er da Aperture kom. På det tidspunktet var dette den absolutt raskeste måten å bla i råfiler fra kamera fordi bildevisningen ble generert gjennom core image i operativsystemet. Dette programmet kan ikke åpnes for andre platformer fordi det bruker ressurser i apples OS.  

Likedan da de kom på markedet med iPhone. Det fantes smart telefoner fra før, men likevel er dette blant de aller mest populære modellene. Det er flere grunner til dette, men appstore, iTunes og brukergrensesnittet er nok avgjørende faktorer.

Jeg mener derfor at mye av styrken til Apple ligger i deres utvikling av software og brukergrensesnitt.

Når det gjelder iPad, så representerer den ikke noe nytt i seg selv egentlig. Som mange påpeker kan de samme tingene gjøres med andre maskiner. Det jeg mener er at det er her Apples brukergrensesnitt og evne til å bygge opp software tjenester som gjør at denne kan komme til å lykkes bedre enn tilsvarende modeller fra andre produsenter. Ref iPhone kontra smart telefoner fra Sony Ericsson eller Nokia eller noen av de andre.

Jeg ser per i dag, ut fra mitt bruk og mine behov, ingen grunn til å veksle fra Mac til PC, og da er det igrunn likegyldig for meg om de låser programmene sine.

Jeg lurer egentlig mer på hvorfor ikke de som utvikler programmer til 95% av verdens databrukere greier å lage programmer som danker ut Apples programmer som blir laget til 5% av verdens databrukere? Hvis programmene til PC var bedre, hadde det jo ikke spilt noen rolle hvor låst apples produkter var til apples platform, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter til mange forskjellige funksjoner og brukergrensesnitt på mac egentlig.

Ett eksempel er da Aperture kom. På det tidspunktet var dette den absolutt raskeste måten å bla i råfiler fra kamera fordi bildevisningen ble generert gjennom core image i operativsystemet. Dette programmet kan ikke åpnes for andre platformer fordi det bruker ressurser i apples OS. 

Likedan da de kom på markedet med iPhone. Det fantes smart telefoner fra før, men likevel er dette blant de aller mest populære modellene. Det er flere grunner til dette, men appstore, iTunes og brukergrensesnittet er nok avgjørende faktorer.

Jeg mener derfor at mye av styrken til Apple ligger i deres utvikling av software og brukergrensesnitt.

Når det gjelder iPad, så representerer den ikke noe nytt i seg selv egentlig. Som mange påpeker kan de samme tingene gjøres med andre maskiner. Det jeg mener er at det er her Apples brukergrensesnitt og evne til å bygge opp software tjenester som gjør at denne kan komme til å lykkes bedre enn tilsvarende modeller fra andre produsenter. Ref iPhone kontra smart telefoner fra Sony Ericsson eller Nokia eller noen av de andre.

Jeg ser per i dag, ut fra mitt bruk og mine behov, ingen grunn til å veksle fra Mac til PC, og da er det igrunn likegyldig for meg om de låser programmene sine.

Jeg lurer egentlig mer på hvorfor ikke de som utvikler programmer til 95% av verdens databrukere greier å lage programmer som danker ut Apples programmer som blir laget til 5% av verdens databrukere? Hvis programmene til PC var bedre, hadde det jo ikke spilt noen rolle hvor låst apples produkter var til apples platform, eller?

Du har som vanlig skjønt det gamle ørn. Og jeg blir litt forundret over at folk ikke ser potensialet ved en iPad når det gjelder spill. Spill på iPhone og iPod Touch har tatt fullstendig av. Selv om jeg ikke spiller selv, ser jeg at det Apple driver med nesten alltid blir veldig lønnsomt.

Og i tillegg kommer sånne ting som muligheten til å styre kamera trådløst fra iPaden, for oss som sikler mer på denslags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan apple-forbrukere kan være positivt innstilt til at Apple bestemmer hva du kan/kan ikke installere, hva du kan/kan ikke koble til eller hvilken programvare du kan/kan ikke bruke samtidig med annen programvare etc etc.

I det lange løp taper kundene på dette, og enkelte skjønner ikke det :rolleyes:

Da kommer vi inn på den wiki-linken jeg la ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi vi applebrukere er IDIOTER, og fordi vi ikke kan noe med data vel, claus

Prøv å vær litt saklig Staffan.. Det er jo ikke første gangen du gir meg det svaret :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...