Gå til innhold

Avstemming fluebindekonkuranse!


BjørnarSkj.

Hvilken flue synes du fortjener å vinne konkuransen?  

63 stemmer

  1. 1. Hvilken flue synes du fortjener å vinne konkuransen?

    • Bjørnar: CDC-klekker
      0
    • Bjørnar: Ministreamer
      1
    • Andre Brun: Rapphøneklekker
      8
    • Rune Stokkebekk: MB caddis
      1
    • Lars Mathisen: MB parachut
      0
    • Lars Marhisen: Punker
      2
    • Bjorni: MBScud
      1
    • Bjorni: MBScud2
      0
    • Kalle: Døgnfluenymphe
      1
    • Petter L: MBvariant1
      1
    • Petter L: MBvariant3
      0
    • B.R.: MBR
      1
    • B.R.: Gråsugge
      0
    • Kalle: Parachut døgnflue
      0
    • Mr. Hunk: Sarumano Smeagolgata
      15
    • Sigve: Nymphe MB
      6
    • Sigve: Riffle sedge
      16
    • Ziggy: Humpy brown
      1
    • Thorbjørn K. Meløe: March karsk
      1
    • Thorbjørn K. Meløe: March karsk fanwing
      6
    • Magnum:44: Moro1
      3
    • Mickemus: V-flua
      4
    • Rune D: MB klekker
      0
    • Tony Pedersen: Liten streamer
      3
    • Fluenes Herre: “Formasj”
      4


Anbefalte innlegg

Dette var veldig jevnt skal jeg si og ikke minst veldig kjekt. Det var uventet :) :)

Hadde egenlig sett for meg at Brun skulle vinne. Hans flue er etter min bedøming den mest nyskapende.

Vingen på caddisen er lakket. Jeg fant en fjær som var veldig rett i stammen. Lakket undersiden av fjæren med bindelakk og klippet til vingen. Vingen blir veldig slitesterk eller lakkeringen og tåler en del fisk.

Tusen takk for alle tilbakemeldingene som jeg har fått. Det varmer

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Dette var veldig jevnt skal jeg si og ikke minst veldig kjekt. Det var uventet :) :)

Hadde egenlig sett for meg at Brun skulle vinne. Hans flue er etter min bedøming den mest nyskapende.

Vingen på caddisen er lakket. Jeg fant en fjær som var veldig rett i stammen. Lakket undersiden av fjæren med bindelakk og klippet til vingen. Vingen blir veldig slitesterk eller lakkeringen og tåler en del fisk.

Tusen takk for alle tilbakemeldingene som jeg har fått. Det varmer

Sigve

Likte vårflua til Sigve jeg også. Jeg bare tenkte på en ting. Før så lakka jeg fjør som jeg klipte til men de er så lite holdbare. Jeg legger i steden fjøra på en bit med blank tynn tape, scotch eller lignende, for så å klippe den til. Vingen blir mer holdbar enn om man lakker og man har mulighet til å markere vingene med tusj om man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig jevnt skal jeg si og ikke minst veldig kjekt. Det var uventet :) :)

Hadde egenlig sett for meg at Brun skulle vinne. Hans flue er etter min bedøming den mest nyskapende.

Vingen på caddisen er lakket. Jeg fant en fjær som var veldig rett i stammen. Lakket undersiden av fjæren med bindelakk og klippet til vingen. Vingen blir veldig slitesterk eller lakkeringen og tåler en del fisk.

Tusen takk for alle tilbakemeldingene som jeg har fått. Det varmer

Sigve

Likte vårflua til Sigve jeg også. Jeg bare tenkte på en ting. Før så lakka jeg fjør som jeg klipte til men de er så lite holdbare. Jeg legger i steden fjøra på en bit med blank tynn tape, scotch eller lignende, for så å klippe den til. Vingen blir mer holdbar enn om man lakker og man har mulighet til å markere vingene med tusj om man vil.

Takk for det. Jeg brukte tape før men fibre løsnet og etter kort bruk. Jeg kan legge inn et SBS på hvordan jeg gjør slike vinger hvis det er av interesse. Selv bruker jeg mest wagving nå.

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å bli javnt. <men mye kan forandre seg i løpet av et døgn.

Utrolig spennende dette gitt. Jeg hadde en soleklar favoritt på forhånd. Fortalte det til Rune S. men venter med å offentliggjøre den her.

Ellers har jeg noen bindetekniske spørsmål. På den første scuden, var det til BR tru? Det rapphønehackelet der. det såg ut som detvar lagt over ryggen på flua før ryggskjoldet, istedet for å surre det på. Stemmer det? eller er det noe det bare ser ut som? i såfall.. fiffig.

Det er nok Bjorni sin scud du tenker på, jeg også synes det ser sånn ut, uansett så er den veldig fin :)

Det er riktig som du tror Bjørnar. Rapphøefjæra er lagt flatt over ryggen med fjærkrumning ned før ryggskjolet festes over. Ideen er ikke min. Mener jeg så det første gang på ei nymfe av Rune Stokkebekk. Bare videreførte teknikken til scud.

Fint du likte scuden B.R  :) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjorni sa:

Det er riktig som du tror Bjørnar. Rapphøefjæra er lagt flatt over ryggen med fjærkrumning ned før ryggskjolet festes over. Ideen er ikke min. Mener jeg så det første gang på ei nymfe av Rune Stokkebekk. Bare videreførte teknikken til scud.

Fint du likte scuden B.R  

bjorni

Ideen er nok gammel ja. Vanlig bruk på thoraxen til nympher dette. Men jeg har ikke sett det på en scud før. God idè som jeg også skal prøve på mine. Dubbe tettere og legge inn cdc slik for eksempel. Takk for den Bjorni.

Ellers er denne flua klart blant topp tre etter min smak her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei så er jeg en forholdsvis tilbakeholden mann.

Mulig det er en uskreven regel om at man ikke skal stemme på egen flue. Men etter 20ende gjennomgang kunne jeg ikke noe annet enn å stemme på min egen March Karsk Fan Wing.

Ganske enkelt fordi den er distinkt anneledes de andre og i mine øyne veldig pen.

Sigves Rifle Sedge er en vinner, og det samme er Bruns særegne delikate klekker.

Synes Mr. Hunks klekker er litt for fyldig og rotete. Men veldig pent bundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei så er jeg en forholdsvis tilbakeholden mann.

Mulig det er en uskreven regel om at man ikke skal stemme på egen flue. Men etter 20ende gjennomgang kunne jeg ikke noe annet enn å stemme på min egen March Karsk Fan Wing.

Ganske enkelt fordi den er distinkt anneledes de andre og i mine øyne veldig pen.

Sigves Rifle Sedge er en vinner, og det samme er Bruns særegne delikate klekker.

Synes Mr. Hunks klekker er litt for fyldig og rotete. Men veldig pent bundet.

Om du registrere kjærsten/kona/samboer/unger/far/mor osv, osv som brukere så har du snart en vinner Torbjørn ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge på et gult kort da, bare for syns skyld ;D ;D

Neida.. alle fluer ble godkjent...

Spennende jevnt dette. Faktisk var det såpass allsidige bidrag. At med en boks med disse hadde man hatt et greit utvalg med nympher, streamere, klekkere og tørrfluer...Hadde ei lekker dame kommet gående hadde jeg til og med kunnet dradd fram fanwingen også ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ørreten.

Ellers må jeg igjen få trekke fram bildet til Mickemus. Bildet fra den flua i front var hysterisk bra.

Jeg skulle gjerne sett den flua i psten her uten å ha blitt isykkerklemt for mye. Jeg skulle ønsket å gjenskape det bildet i digert format.... klin lik ei ørn...vakkert!

He he tusen takk Bjørnar..

Jeg har en ide.

Siden det var Bjørnar som fant på denne morsomme

konkuransen, kan vi vel alle som har deltatt

sende våre bidrag til Ham  ;D ;D.

Da hadde han fått en velfyllt boks til sesongen  ;)

Tar hjerne imot et bilde fra deg av flua mi jeg Bjørnar ;)

Tight lines  Micke

Noen flere som syns det er en god ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ørreten.

Ellers må jeg igjen få trekke fram bildet til Mickemus. Bildet fra den flua i front var hysterisk bra.

Jeg skulle gjerne sett den flua i psten her uten å ha blitt isykkerklemt for mye. Jeg skulle ønsket å gjenskape det bildet i digert format.... klin lik ei ørn...vakkert!

He he tusen takk Bjørnar..

Jeg har en ide.

Siden det var Bjørnar som fant på denne morsomme

konkuransen, kan vi vel alle som har deltatt

sende våre bidrag til Ham  ;D ;D.

Da hadde han fått en velfyllt boks til sesongen  ;)

Tar hjerne imot et bilde fra deg av flua mi jeg Bjørnar ;)

Tight lines  Micke

Noen flere som syns det er en god ide?

Det bilde ville jeg og meget gjerne hatt på veggen inne på gutterommet. Hvis det er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ørreten.

Ellers må jeg igjen få trekke fram bildet til Mickemus. Bildet fra den flua i front var hysterisk bra.

Jeg skulle gjerne sett den flua i psten her uten å ha blitt isykkerklemt for mye. Jeg skulle ønsket å gjenskape det bildet i digert format.... klin lik ei ørn...vakkert!

He he tusen takk Bjørnar..

Jeg har en ide.

Siden det var Bjørnar som fant på denne morsomme

konkuransen, kan vi vel alle som har deltatt

sende våre bidrag til Ham  ;D ;D.

Da hadde han fått en velfyllt boks til sesongen  ;)

Tar hjerne imot et bilde fra deg av flua mi jeg Bjørnar ;)

Tight lines  Micke

Noen flere som syns det er en god ide?

Det bilde ville jeg og meget gjerne hatt på veggen inne på gutterommet. Hvis det er i orden :)

Vi må smiske lidt for Bjørnar ,så kansje han får til noe Ruffen  ;D

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FANDEN!

Jeg skrev den gratulasjonshilsenen og fikk dette som svar:

  Dette webområdet kan ikke vises i Internet Explorer

Nå er jeg på nett igjen. Det er på tide å utrope vinnere SOM BLE SIGVE!!!

GRATULERER SIGVE :D

Du ble den heldige vinneren av  HEDER OG ÆRE samt en (kjedelig hehe DVD), en diger lapp fra rådyr (like stort som DVD coveret) cuttet fra ryggstripa og nedover , av en SINNSYK høy kvalitet, alle fargene allpakkadubbing samt wag ving. De to siste er meget elskverdig donert av Staffan himself!

Det hr ble så jevnt at det nesten er skummelt - en stemme!

Mr Hunk.. du er nesten som nybegynner å regne. Kjempebra. Jeg tror jaggu det ramler en DVD og rådyrlapp i postkassen din også (ikke fullt så stor lapp da ;D)

Dere må sende meg PM med adresse så ordner jeg det. Sigve, du må sende PM til Staffan også.

Tusen, tusen takk for engasjementet gutter. Dette ghentas i januar neste år :) :) :) :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...