Gå til innhold

Du skal på din livs fisketur..........


Gjest staffan@epost.no

Flyet er nesten på overvektens grense.......Dere vet at dere må legge ut noe tyngde, Colten, den grovkalibra revolveren er viktig, noe djævelskt med bjørn. Du sitter å ser på snellene dine, å dægen så mange du har, men du skal velge en du stoler   

92 stemmer

  1. 1. Flyet er nesten på overvektens grense.......Dere vet at dere må legge ut noe tyngde, Colten, den grovkalibra revolveren er viktig, noe djævelskt med bjørn. Du sitter å ser på snellene dine, å dægen så mange du har, men du skal velge en du stoler på.Derfor

    • Tar med meg en støpejernssnelle fra Finnstad
      2
    • En Vision
      9
    • En Scierra
      2
    • En Streamstix
      6
    • En Hardy, litt eldre modell
      5
    • En Guideline
      5
    • En Slate
      1
    • En moderne Orvis
      3
    • En Sage
      2
    • En håndbygd les ATH snelle
      6
    • En klassisk amerikansk
      18
    • En Danieldsson
      38
    • Skitt samme
      6
    • En automatisk "trekkopp snelle"
      0
    • En moderne hardy
      3
    • BFR flyreel.........british fly reen
      1


Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Det kunne vært laget en mye lengre liste.......men nøyer oss med disse, sneller som er kjøpt i norge........tenk etter, hva har jeg hatt apsolutt minst tull med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ jo være førstemann til å svare, siden du ikke får så god respons her...skal hjelpe deg litt i gang..

Streamstix Troutseeker....selvsagt!!!

Den orginale altså....ikke kopiene., men de er jo gode de også.

Hvilket svar forventet du i grunnen ;D ;D ;D

Ok, slenger med en Orvis Battenkill som reserve...i tilfelle jeg fikk brukt for èn av dem til å bestikke de lokale indianerne med, for litt ildvann til bjørnesteiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og prøver og tenke etter når jeg sist hadde problemer med ei fluesnelle. En gammel ABU Diplomat ble litt "vindskeiv" etter at jeg rygget over den på slutten av 80-tallet. Så var det noen lager som rustet på en gammel Loop snelle. Bortsett fra det tror jeg ikke jeg har hatt noen problemer med fluesneller. Så da blir det å velge den jeg liker best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

eg har valgt en finnstadsnelle, det har vært med på så mye siden -30 tallet av bestefar fram til 60 tallet og far til 80 tallet, siden vært i mitt eie og brukt på fjellet, og har den konstruksjon som aldri kommer til å død, men den veier litt............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei Orvis Battenkill snelle fra lenge før storspolenes tid. Jeg tror den er borti 30 år gammel. Jeg har brukt den hver eneste sommer siden og det har aldri vært noe tull med den. Den bærer preg av slitasje (patina) men mekanisk fungerer den akkurat like godt. Ville valgt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et bjørne-infisert område ville jeg nok gjort som Staffan, tatt med støpejernsnella fra helvete.

Jeg er nemlig en jævel til å kaste, og en fulltreffer i bjørneskallen med denne snella vil nok gjøre mer skade på bjørnen enn snella  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic til en viss grad men; jeg var på et foredrag for noen år siden med en som skulle padle en elv i Canada. Den gjengen hadde med seg en revolver til bruk mot bjørn, og måtte på et tidspunkt vise den fram for noen inuitter de traff langs elva. Han ene inuitten spurte om de visste hvorfor noen brukte å file vekk kornet på revolveren ? Nja, de hadde ikke så mange gode ideer å komme med, og måtte be karen om svaret som var som følger; Det er fordi det ikke skal raspe så jæv... i ræva når de skal dra den ut igjen, etter at bjørnen har stappa hele dritten opp i baken på deg etter å ha blitt skutt på.... En ting som stopper sånt bedre enn alverdens revolvere, og det er hagle med slug !

PS, jeg stemte Loop/Danielsson, og det gjorde fordi det er de jeg har mest erfaring med, tror det meste funker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mine sneller der Staffan så jeg kan ikke stemme, er ikke alltid de mest kjente merkene som nødvendigvis er de beste, forresten så har jeg en fenwick snelle, den er i grunn minst like god som noe annet!! ;D Helt nydelig brems, det er viktig for meg da jeg drar opp ørret på flere kg oppi Rena ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har man fjernet OT poster (uten aa si noe). Litt synd egentlig, siden de var det mest interessante med traaden  ;D

I bunn og grunn er jo dette en "hvilken snelle liker du?" traad...

Enig, OT-delen var jo det eneste spennende her!  ;D

Synd moderatorene ikke laget en egen tråd i "Off topic" med "Bjørnejakt for folk som aldri har vært på bjørnejakt", det var jo en klar sammenheng i alle innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Danielsson er vel like mye "håndbygd" som ATH ?  Ligger vel litt vel mye "føringer" i avstemningslista?

BFR ? Burde vel stått "sneller lagd av nesten gratis Indisk stål" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielsson er vel like mye "håndbygd" som ATH ?  Ligger vel litt vel mye "føringer" i avstemningslista?

BFR ? Burde vel stått "sneller lagd av nesten gratis Indisk stål" ?

Dette er er forum og ikke trenger derfor ikke alltid være 100% korrekt. Folk får selv velge hvor seriøst de vil ta informasjonen.  :D

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...