Gå til innhold

Gamle minner....


Ruffen

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe egnet tråd. Jeg var heldig å fant dette bilde i et gammal vedskjul. Ikke at det er så spessielt men pga noe omstendigheter har jeg nesten ingen bilder fra barndommen min. Derfor var dette litt gøy for meg. Her var jeg ikke gammel.

Sleng ut noen gamle bilder fra turene dere som barn, skulle være muligheter for mange morsome detaljer-utstyr-hårsveiser og klesvalg...

Vedig dårlig kvalitet på bilde da jeg har prøvd å fotografere dette og det er ikke helt fint i utgangspunktet.

Noen som kjenner seg igjen foressten?

[attachimg=1]

post-2611-13949876396007_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bilene ble aldri fulle den gang ;D Husker når vi skulle på stranden med barnehagen så ble bilene fylt til de smekkfulle. Vi sloss så tennene sprutet for bli med i 2cv,en til han ene barnehaveonkelen som det hetet da. (Giert, med baldrian og musa for de som har sett)

I 2cv kunne vi stå i setet og ha hodet opp av luka ;D Fotball og. Hele laget inn bak i en kassebil mens treneren satt og røykte.....

Må være flere som har noen gamle turbilder å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjempetrivelige gamle bilder, Ruffen og Nielsen  :)

Jeg legger til et gammelt bilde av meg jeg også. Mine første skutte 4 ryper. Jeg er vel 10-11 år gammel tror jeg, og bildet er fra sesongstart det året i Sjodalen. Jeg hadde fått jaktet noe før med ei Star enkeltløp hagle cal.16 som jeg hadde arvet. Dette var første sesong og jaktdag med ny hagle - en BRNO o/u. Husker ennå hvor stolt jeg var av rypene.  :)

ABrypejakt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd ruffen. Samme som deg så sliter jeg litt med bilder fra barndommen, men stupte i den skuffen igår og fant et fint av meg som valp. Takk for det foresten, hakke sett på de bildene på veeeeldig lenge. Dette er fra perioden hvor jeg drev med uttynnings fiske i G.lågen ;D

[attachimg=1]

post-982-1394987645069_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet av Bo er konge. Med tanke på utbudet av diverse røkbare orientalske vekster i Danmark på slutten av 70-tallet spesielt utpekt for de radikale langhårede, så er det godt lavet at køre den bil helt til Sverige uten å blir rammet av en skramme!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttern satt ofte å tegna mens hu grudde seg til å sette på neste mark ;D ;D

Dette bildet(bildet)  fikk plutselig plass på veggen på prompen, en virkelig stor takk.

Ps . jeg har ikke burka, men langt hår ;D

[attachimg=1]

Har du fått endret på ganglaget etter dette bildet Robban? Ser du er litt kalvbeint (går innover med knea)  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttern satt ofte å tegna mens hu grudde seg til å sette på neste mark ;D ;D

Dette bildet(bildet)  fikk plutselig plass på veggen på prompen, en virkelig stor takk.

Ps . jeg har ikke burka, men langt hår ;D

[attachimg=1]

Har du fått endret på ganglaget etter dette bildet Robban? Ser du er litt kalvbeint (går innover med knea)  :D

Hehe er litt mere fortung over belte nå, så nå buler beina tilsvarende utover.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttern satt ofte å tegna mens hu grudde seg til å sette på neste mark ;D ;D

Dette bildet(bildet)  fikk plutselig plass på veggen på prompen, en virkelig stor takk.

Ps . jeg har ikke burka, men langt hår ;D

[attachimg=1]

Har du fått endret på ganglaget etter dette bildet Robban? Ser du er litt kalvbeint (går innover med knea)  :D

Hehe er litt mere fortung over belte nå, så nå buler beina tilsvarende utover.  ;D

Ha ha, denne lo jeg godt av... kjenner meg forøvrig godt igjen.

Angående tegningen så blir sånt bare mer og mer "verdt" ettersom tida går. Fint at du fant den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho-ho, har masse gamle dias-bilder, arvet etter fatter'n, men å få overført noe av dette til digital-kameraet lar seg ikke gjøre uten å få elendig kvalitet.

Tenkte først å starte opp lysbildefremviseren, for så å ta bilder fra lerretet, men pæra i fremviseren røyk under oppstart, gitt  ;D

Fikk på et vis til noen eksponeringer, med om mulig enda dårligere kvalitet enn tidligere  :D

Men dette er urgamle bilder, så det hører liksom med :

Meg og fatter'n . . . Tror dette er fra jotunheimen, på vei til grisletjern, ca '75

[attachimg=1]

Min første "ordentlige" gjedde, og denne var jeg rimelig stolt av. Kroket den i ryggen, så jeg hadde mitt svare strev med den. Ser i ettertid at gjedda fullstendig overskygges av den fantastiske shortsen min, som sikkert snart er mote igjen  ;D

[attachimg=2]

Rimelig stolt ørretfisker  :) Tror dette er fra mårvann på hardangervidda, ca midt på 70 tallet :

[attachimg=3]

Bestefattern var også ivrig fluefisker. Jeg var ikke gamle karen på denne tida, og husker ikke hvor dette er :

[attachimg=4]

Mange av bildene jeg arvet er så gamle at jeg ikke husker hva som er hvor . . . Dette feks, er det noen som har noen formening om hvor dette er ? :

[attachimg=5]

Tror det må være enten fra hardangervidda, eller dovrefjell et sted. Bildet er fra 70 tallet en gang . . .

post-448-13949876503317_thumb.jpg

post-448-13949876503682_thumb.jpg

post-448-13949876504073_thumb.jpg

post-448-13949876504442_thumb.jpg

post-448-13949876504923_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ho-ho, har masse gamle dias-bilder, arvet etter fatter'n, men å få overført noe av dette til digital-kameraet lar seg ikke gjøre uten å få elendig kvalitet.

Tenkte først å starte opp lysbildefremviseren, for så å ta bilder fra lerretet, men pæra i fremviseren røyk under oppstart, gitt  ;D

Fikk på et vis til noen eksponeringer, med om mulig enda dårligere kvalitet enn tidligere  :D

Men dette er urgamle bilder, så det hører liksom med :

Meg og fatter'n . . . Tror dette er fra jotunheimen, på vei til grisletjern, ca '75

[attachimg=1]

Min første "ordentlige" gjedde, og denne var jeg rimelig stolt av. Kroket den i ryggen, så jeg hadde mitt svare strev med den. Ser i ettertid at gjedda fullstendig overskygges av den fantastiske shortsen min, som sikkert snart er mote igjen  ;D

[attachimg=2]

Rimelig stolt ørretfisker  :) Tror dette er fra mårvann på hardangervidda, ca midt på 70 tallet :

[attachimg=3]

Bestefattern var også ivrig fluefisker. Jeg var ikke gamle karen på denne tida, og husker ikke hvor dette er :

[attachimg=4]

Mange av bildene jeg arvet er så gamle at jeg ikke husker hva som er hvor . . . Dette feks, er det noen som har noen formening om hvor dette er ? :

[attachimg=5]

Tror det må være enten fra hardangervidda, eller dovrefjell et sted. Bildet er fra 70 tallet en gang . . .

bilde 4 fra kulpen er Flya. Den store steinen der nede hadde jeg en fin fiskeopplevelse i juli.

Men, akkurat der som bestefatter'n står tryna jeg med en HTC Touch diamond i brystlomma. DEt gikk som det måtte gå med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja :) Det lyser hygge-spenning-kos og entusiasme av bildene :)

Andre: du snakker om å være seg selv lik :D

Ja, Ruffen. Det gjør noe alvorstynget med en liten stakkar når man må drikke reinsblod rett fra buken som 10- åring, og ro halve Tesse rundt midt på natta mens fatter otrer  ;D Hardt liv  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde 4 fra kulpen er Flya. Den store steinen der nede hadde jeg en fin opplevelse i juli.

Tusen takk, Fredrik  :D

Min bestefar fisket mye i flya, så det stemmer sikkert .

Selv har jeg ikke vært akkurat der siden jeg lærte å gå, tror jeg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

bilde 4 fra kulpen er Flya. Den store steinen der nede hadde jeg en fin opplevelse i juli.

Tusen takk, Fredrik  :D

Min bestefar fisket mye i flya, så det stemmer sikkert .

Selv har jeg ikke vært akkurat der siden jeg lærte å gå, tror jeg  :)

Bare hyggelig. Vel verdt et besøk forøvrig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av bildene jeg arvet er så gamle at jeg ikke husker hva som er hvor . . . Dette feks, er det noen som har noen formening om hvor dette er ? :

[attachimg=5]

Tror det må være enten fra hardangervidda, eller dovrefjell et sted. Bildet er fra 70 tallet en gang . . .

lurer på om ikke dette er Dovregubben ved E-6 midt på Dovrefjell? pleide å stoppe der hver sommer på vei til og fra vestlandet gjennom 60 og 70-tallet, og mener det så sånn ut på den tiden... slik ser det ut i dag...

http://www.dovregubben.com/nor/indexno.htm

men er slett ikke sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Mange av bildene jeg arvet er så gamle at jeg ikke husker hva som er hvor . . . Dette feks, er det noen som har noen formening om hvor dette er ? :

[attachimg=5]

Tror det må være enten fra hardangervidda, eller dovrefjell et sted. Bildet er fra 70 tallet en gang . . .

lurer på om ikke dette er Dovregubben ved E-6 midt på Dovrefjell? pleide å stoppe der hver sommer på vei til og fra vestlandet gjennom 60 og 70-tallet, og mener det så sånn ut på den tiden... slik ser det ut i dag...

http://www.dovregubben.com/nor/indexno.htm

men er slett ikke sikker...

Det tenkte jeg også umiddelbart. Er det ikke en kafe i dag ? Med "Norges beste vafler" eller noe sånt.

Kjøpte kaffe der tidlig 90-tall, og da var den veldig likt bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av bildene jeg arvet er så gamle at jeg ikke husker hva som er hvor . . . Dette feks, er det noen som har noen formening om hvor dette er ? :

[attachimg=5]

Tror det må være enten fra hardangervidda, eller dovrefjell et sted. Bildet er fra 70 tallet en gang . . .

lurer på om ikke dette er Dovregubben ved E-6 midt på Dovrefjell? pleide å stoppe der hver sommer på vei til og fra vestlandet gjennom 60 og 70-tallet, og mener det så sånn ut på den tiden... slik ser det ut i dag...

http://www.dovregubben.com/nor/indexno.htm

men er slett ikke sikker...

Det tenkte jeg også umiddelbart. Er det ikke en kafe i dag ? Med "Norges beste vafler" eller noe sånt.

Kjøpte kaffe der tidlig 90-tall, og da var den veldig likt bildet.

Kan godt stemme, dette . . . Jeg var stort sett full fra jeg var 5-12 år, så jeg husker lite fra den tiden  ;D

Noen flere gamle dias-minner :

Meg & bestevennen min Tim på rypejakt i v.gausdal

[attachimg=1]

På 70-tallet drev vi gjerne alternativt fluefiske  ;D

[attachimg=2]

Og da ble fangsten deretter :

[attachimg=3]

post-448-13949876557699_thumb.jpg

post-448-13949876558435_thumb.jpg

post-448-13949876558763_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...