Gå til innhold

Sint Fisker!


Snekkern

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

dette er en helt ordinær fortellertradisjon f. eks i lofoten eller på yttersia av senja.......nesten vanlig blandt teologer også ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Åpenbart at det kgl danske skole-, dannelse- og oppdragelsesvæsen ikke rakk å gjøre en like god jobb i alle deler av landet. Et håpløst usivilisert utgangspunkt og bare 400 år til rådighet ble for tøft.

He he.

Eller motsatt fall at de har gått for langt, slik som i Oslo vest/Asker og Bærum.

Sitat:

"Huff, fillær'n"

Eller om det går riktig gærent: "Pokker !"

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var utrolig enkelt jeg.., for hvilken avis er det som setter noe sånt på trykk? Hva dreier det seg om? Hva med motsvar på en slik grov og voldsom anklage? Vår mulighet for å vurdere om det er fyren eller dingsen som er på tryne? Eller er det bare kult at noen får alle banneord og styggting på trykk? Trodde kanskje vi var kommet litt lengere enn det..., men det er klart, ytterst ute på den nøkne ø, så er alle andre noen forbainna idiota. Ikke han.

Edit: en liten skriveleif... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart at det kgl danske skole-, dannelse- og oppdragelsesvæsen ikke rakk å gjøre en like god jobb i alle deler av landet. Et håpløst usivilisert utgangspunkt og bare 400 år til rådighet ble for tøft.

He he.

Eller motsatt fall at de har gått for langt, slik som i Oslo vest/Asker og Bærum.

Sitat:

"Huff, fillær'n"

Eller om det går riktig gærent: "Pokker !"

;)

Hvad skal vi nu have skylden for??? ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Vesteråling så skjønner jeg godt at nordlendinger bannes og at søringan synes det er "frodig" og morsomt :)

Dette er vel dog bare en "vandrerhistorie" etter som jeg minnes, og jeg synes ikke den er så grådig morsom. Nordlendinger som selv prøver å gjøre et poeng ut av banningen sin kan fort bli feil.

Det aller morsomste er nok Atle Antonsen i dette klippet fra Ut i vår hage:

Jeg ler å tårene triller. "Det va litt mye, det" :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Denner er ikke dum denne heller!

He he,

Ja de kan å banne :D

Det må jo sies. Det er mange Nordlendinger, kanskje til og med de fleste, som synes at dette er like kuriøst som de som bor i sør synes.

Det er nok ikke sikkert at de har fullført mere enn grunnskole de som bære denne "bannskap-fanen" Definitivt Oluf typen.

Det er virkelig ikke sånn at dette er noe man hører på hvert hushjørne i Nord.

Det er en kuriositet. Selv om det selvfølgelig er mere utbredt i der !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...