Jump to content

Inspirasjonstråd: HOTTE NYMFER

Recommended Posts

Siden jeg er i nymfesiget ble det en Twinklenymfe i steden for en twinklemygg med Madeira broderitråd, @Rune Stokkebekk - derfor passer de kanskje bedre å poste her :)  Streit å legge dobbelt og tvinne. Blir litt uforutsigbart hvilken farve som dominerer.

• 1 month later...
  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ble en runde SLF Squirrel Nymfer her i går. Nå må vi ta en bibiopause ,  før vi går videre på de litt mindre krokstr i samme mønster, og de som ikke er så tunge, og de som ikke er flashi i det hele tatt , Phuuu  Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.   Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. Krok: Kamasan b405 10-12 Hale: Sort Goose biot Ribb: Sort UTC w

Noen av mine favoritt nymfer til langline nymfing Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av fore

Vespertina..   Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Posted Images

TMC 2457 #10 m/3,5mm tungsten hode og 10-12 surringen 0,10 bly under.

• 6 months later...

Jeg er sjukt dårlig på å fiske med nymfe. For et par-tre år siden ble jeg vist hvordan det kan gjøres i litt stri strøm med nappindikator, og har brukt det bittelitt etterpå. Har jo en del kulehodenymfer som jeg skal binde opp til elvefisket. I stille vann går jeg stort sett for zonker eller en libellenymfe når jeg skal under vann. Er i en bitteliten bindemodus for tiden, og tenkte å fylle opp undervannsboksen med litt flere ting. Har bladd litt i tråden her, og det er jo mye tunge greier som skal ned fort. Men hvilke mønstre bruker dere på stille vann, egentlig? Har jo noen fasanhale-nymfer, men det er vel de eneste lette nymfene jeg har.

Eirik Rusten skrev (1 time siden):

Jeg er sjukt dårlig på å fiske med nymfe. For et par-tre år siden ble jeg vist hvordan det kan gjøres i litt stri strøm med nappindikator, og har brukt det bittelitt etterpå. Har jo en del kulehodenymfer som jeg skal binde opp til elvefisket. I stille vann går jeg stort sett for zonker eller en libellenymfe når jeg skal under vann. Er i en bitteliten bindemodus for tiden, og tenkte å fylle opp undervannsboksen med litt flere ting. Har bladd litt i tråden her, og det er jo mye tunge greier som skal ned fort. Men hvilke mønstre bruker dere på stille vann, egentlig? Har jo noen fasanhale-nymfer, men det er vel de eneste lette nymfene jeg har.

Denna bruker jeg når det er lepto på gang, brukte den også når vi var avgårde på sankthanstur i sommer:
https://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?/fluedatabasen/x-651

Eirik Rusten skrev (2 timer siden):

Har jo noen fasanhale-nymfer, men det er vel de eneste lette nymfene jeg har.

Gjetter at PT-nymfene fungerer utmerket hvis de er bundet nette nok. Ellers så er det jo morro å ha noen mer entemologisk riktige imitasjoner til for eksempel Lepto og Vulgata.

Vårfluepupper (husbyggere eller frittlevende) kan være verdt å ha, selv om jeg svært sjelden knyter de på. 

Edited by Jarle TL
Eirik Rusten skrev (5 timer siden):

et par med glasshode

Veldig hotte nymfer de der! Skal binde noen lette for fiske i stille vann jeg og.

Driver å fornyer innholdet i nymfeboksen min for rennende vann. Her er en enkel Peeping Caddis på krok 16 og en oliven døgnfluenymfe #14 med litt flash:

Nymfeboksen (en Vision Slim Large) begynner igjen å ta form. Venter på noen kraftigere kroker for å binde perdigonnymfer, som skal få resten av de ledige plassene.

Har vært litt på nymfekjøret selv siste tida. Her er noen fra i fjord, og noen til i år

Måtte prøve å kopiere litt da jeg fikk trua på de Perdigon-nymfene Stokkebekk la ut. Må snart legge fra meg tungsten og bly, men først litt under overflata:

Hanak 200BL #16

Så en egenkomposisjon med bling for farget vann og desperate stunder på Hanak 200BL #14

Et forsøk på den luringen med mikrosveis av cdc på samme krok #14

Og til slutt en vårfluepuppe jeg fikk trua på med antron og kanin underull i bakkroppen på TMC 2487 #14. Ganske raff effekt av segmentert kropp og et slør av lys oliven over:

Edited by Jarle TL

• Create New...