Gå til innhold

Ekso, hvordan er forholdene?


Anbefalte innlegg

Haha! :P Vel.. Jeg syns jo selv og at jeg er ganske flott! Men selvbildet får seg alltid en knekk når jeg ser og hører meg selv på film og bilder ;)

Apropos Strandaskinke, så er dama fra.. Ja, du gjetta riktig! Stranda! ;P

Fant forøvrig noen bilder her. (Tror jeg har mista noen og.. Hvis de ikke ligger på et annet SD-kort)

Dette er mobilbilder, tatt i mai en gang.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-3683-13949888414373_thumb.jpg

post-3683-13949888414783_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nei, det er jo forsåvidt sant det ;)

Måtte laste opp noen bilder fra telefonen til facebook, for så å lagre de på pcen.. Mobilen er litt rar idag, så jeg får ikke kobla den til pcen.. Men her er iallefall et par til:

Den øverste her er en litt artig historie. Elva var stor, veldig stor! Og når denne elva er stor blir det mange bakevjer og viker hvor det samles insekter. Jeg satt i en av disse vikene og venta litt. Hadde sett lengre oppe at det vaka jevnt der inne. Og joda. Det gikk en (kanskje to) fisk her inne og rydda døde insekter. Det så heller ikke ut som om den brydde seg om det var mygg, baetis eller lepto.. Så jeg tenkte: Denne blir lett. DET skal jeg aldri tenke igjen, tror jeg. Jeg kasta først ut en lepto jeg hadde på fra før. Svart i krok 14. Har funka bra både her og andre plasser hittil, og de som har sett nye to fortapte menn vet iallefall at de funker!

La ut flua ca midt i vika, og satt meg for å vente. Neeida.. Den vaka før flua mi, og etter flua mi.. Vel vel, nytt kast. Ingenting skjer.. Rundlurt, det var det jeg ble! Vel, baetis da, det må jo funke! Satt på en paradun i krok 16. La ut.. Venta.. Nei.. Fisken vaker fortsatt, men flua mi vil den ikke ha.. Okei! Jeg prøver mygg! Palmermygg og f-fly. Ville IKKE ha.. Hva i svarte?

Og mens jeg rota i boksene mine etter en ny flue (satt egentlig og tenkte på maur) skumma jeg over en superpuppa. "DET er flue det!" tenkte jeg. Den har redda meg mange ganger før. Hva fisken tror det var er jeg ikke sikker på, men jeg la den ut og håndtvista rolig inn, så den lagde litt røre på overflata, og BAM! Der satt den! Rett på!

Så jeg slår et slag for superpuppa! Flotters flue!!

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-3683-13949888416535_thumb.jpg

post-3683-13949888417153_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke helt til ekso dessverre, men er bare en liten off topic ;)

Fikk en tlf fra en kamerat som var oppe ved et vann i Bergen i dag. Han hadde funnet en ny døgnflue vi ikke hadde sett der oppe før.. Str 16(kanskje 18) og den var gul/grønn. Mest gul trodde han. Noen tips til hva dette kan være? Stille vann, med masse siv rundt. 2-300 meter over havet. Tusenvis av dem.. Vespertina er det mengder av også i vannet..

Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den fluen blitt observert i Ekso så hadde det helt tydelig vært en "yellow-greenish baetis'ekso'tisk lacris". :)

Uansett, det beste er å bare binde noe som likner å fiske med dem....er så enkelt utrustet i min insektslære, omtrent som fisken mao ;)

Sorry for lite berikende svar....kom deg i Ekso nå du gutt, opp i dalen å kos deg.

Husk å gi et inntrykk av turen på Gjesteboken til Eksovillfisk...ser ikke at mange legger inn noe som helst der lengre, dumt siden det er der Bjarne og co legger ut værrapporter o.l, vi som har noe å meddele bør også kunne legge igjen noe på den siden, i tillegg til her selvsagt.

Som en slags gjenytelse til den info vi får fra den kanten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det Stig.

Pussig dette, satt akkurat og rydda i pm-boksen min, og på første side kom jeg over noen interssante pmer. Nemlig noen av de pmene som var grunnen til at jeg dro til denne elva i første omgang! Disse meldingene jeg utvekslet med Stig Vivelid og D.Syrstad skulle få stor betydning for meg framover! I tillegg til en meget hyggelig telefonsamtale med Stig, og deretter Bjarne! Jeg husker enda hvor fornøyd jeg var når jeg og mine to fiskekompiser M-Nilsen og Waksvik kom over fjellet (vi kjørte fra Voss), og denne utrolige dalen åpnet seg for oss!

Bjarne satt i graveren på det som senere skulle bli hovedcampen, gjørmete og blid, og fortalte litt om elva, hvor vi burde fiske, hvor vi kunne sove og hva vi burde fiske med.

Så jeg retter herved en stoor takk til Stig Vivelig og D.Syrstad (som er trønder?) for tipsene! Og det minner meg om at ting kanskje ikke alltid bør holdes hemmelig! Jeg hadde ikke funnet Ekso uten hjelp.. Iallefall ikke like fort. Kanskje man av og til bør tipse hverandre om slike perler. Akkurat som Stig, Syrstad, Willy og mange andre gjør her. Og samtidig lære bort gode skikker, som C&R, til andre.

Jeg kommer iallefall ikke til å holde veldig mye hemmelig herfra, eller andre plasser, hvis jeg noen gang finner de da! :)

Med skjønn selvfølgelig. Man kan jo ikke si ALT heller. Men det er ikke for å holde hemmeligheter fra andre likesinnede fluefiskere som skjønner viktigheten av å slippe ut stor fisk i f.eks Ekso, hvor det er lagt ned så mye godt arbeid. Det er heller for å ta vare på storfiskbestanden :) misforstå meg rett. Jeg ser ikke stygt på slukfiskere som kommer opp, og kanskje får sin livs opplevelse der oppe. Jeg skulle bare ønske at flere viste fram trofeer digitalt istedenfor å åpne frysedisken :) ta vare på arbeidet de der oppe har lagt ned i elva! 11 år med kultivering! :)

Snart er det (kanskje allerede) tid for litt større fluer. Min oransje flueboks skal endelig få luftet seg igjen, samtidig som fisken like gjerne vil ha mygg. Joda, du gjettet riktig (de fleste vet det vel, og det gjetne bedre enn meg): Vårfluene :D

Jeg gleder meg enormt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :)

Jeg skjønner hva du sier, og forstår deg godt.

Mitt hovedbudskap er enkelt;

Skal jeg noen gang få en god elv der oppe, også hvis Bjarne og co av en eller annen grunn måtte gi seg med arbeidet, da er det kanskje andre der opp som forstår verdien (gjerne økonomisk i forhold til livsopphold i dalen), og fortsetter det geniale arbeidet.

Hvis jeg noen gang skal kunne få se noen herlige camping hytter vokse opp der oppe, så må noen forstå verdien av å sette dem opp/drive camping.

Da er det viktig at vi på vestlandet, som har en perle elv deler den med øvrigheten.

Fiskens atferd og vandringsvaner og brede elv, gjør meg rimelig konfortabel med at "visse standplasser" ikke nødvendigvis alltid er de beste og derfor lider av at man fisker dem ihjel.

Forutsatt at kortreguleringer diskuteres der oppe, hvilket trykket og visshet om perlen sannsynligjør dette i nær fremtid.

Samtidig er all fokus på elven bra for de som måtte sitte å diskutere med andre som ser verdien av vannet som renner gjennom dalen, BKK.

Jeg tror Daniel, at vi har mange gode år foran oss i Ekso,  :)

Enten vi er 10 stk der hver helg, eller 50 stk. Plass nok til alle.....jeg ror gjerne på motsatt side av veien med en gruppe på 10 stk likesinnede og sprer oss nedover/oppover....

Forutsat at alle tenker på hvilken fisk man trenger i elven for å hjelpe med kultiveringen...men det bør også reguleres på kortet.

Hemmelighold er selvsagt enhvers rett, og ikke alle liker stikke hodet sitt frem å fortelle om fine fangster, ihvertfall ikke om småfisken...men jeg er en slik som du har skjønt, ikke er særlig engstelig for noen av delene, nå "småfisk" fanges, så er det en del av realiteten, ikke noe å skamme seg over, tvert om kan det mange ganer gi bedre "fiskeopplevelser" enn å slumpe borti den ene store på noen dagers fiske...i Ekso får man heldigvis begge deler :)

Fin natur, hyggelig vertskap/besøkende og gode forhold er hva jeg søker...så får fiskens snitt bli som det er, jeg føler meg ikke mindreverdig som fisker sist helg, selv om snitt og mengde gikk ned i forhold til turer foran :)

Takk for at du ryddet i PM boksen din :)

Kanksje vi til og med snakkes der opp neste gang...med vårfluer på taumen :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den fluen blitt observert i Ekso så hadde det helt tydelig vært en "yellow-greenish baetis'ekso'tisk lacris". :)

Uansett, det beste er å bare binde noe som likner å fiske med dem....er så enkelt utrustet i min insektslære, omtrent som fisken mao ;)

Sorry for lite berikende svar....kom deg i Ekso nå du gutt, opp i dalen å kos deg.

Husk å gi et inntrykk av turen på Gjesteboken til Eksovillfisk...ser ikke at mange legger inn noe som helst der lengre, dumt siden det er der Bjarne og co legger ut værrapporter o.l, vi som har noe å meddele bør også kunne legge igjen noe på den siden, i tillegg til her selvsagt.

Som en slags gjenytelse til den info vi får fra den kanten ;)

Takk allikevel! Det skal eg så absolutt gjøre også.. Ganske frustrerende å lese alt som blir skrevet i tråden og ikke enda ha gått ut i ferie.. Men fra fredag blir det 6 uker ferie, så tenker eg kommer til å dra meg opp der i nærmeste framtid ja ;)

Gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke dro jeg opp på torsdag for en litt lengre helg.La meg ved holmene i sone 3.

Erling la seg i Grustaket.(Dåålig ånde ?) ;D

Men,han fisket fra holmene. ;)

5913397440_b0ba331667_b.jpg

Fast fisk på den grønne holmen.

Døgnflueklekkinger på hell,men Erling og jeg hadde en fin dag i båten i regnværet på fredag.

Klekket greit med rhodani.

5913401998_06c3984a78_z.jpg

Og her kjører han jammen fisk igjen. :D

5913404110_f5974ce3d1_z.jpg

Fisken i håven og sneipen i munnviken,kan det bli bedre ? 8)

5912847021_c46c39498d_z.jpg

...og en vakker madamé,rund og deilig.

Var meningen at jeg skulle flytte lavvo'n opp i grustaket på fredag,siden Thomas hadde "kjørt feil i en rundkjøring" og havnet i dalen,mens han egentlig var på vei annetsteds. ;D

Men da ringte det fra østlandet:Det var Morten som lurte på om det var dumt å ta seg en tur. :rolleyes:

Jeg svarte selvfølgelig at han bare måtte ta turen,men at døgnfluene antakelig var på hell,så jeg utsatte flyttingen til Morten skulle komme,og det eneste jeg gjorde i grustaket den kvelden har jeg ikke lov å fortelle,siden jeg kjørte ned igjen etterpå.

Men det ble en trivelig kveld. ;D

Morten hadde kommet seg over på natta,og hadde etablert seg i grustaket neste morgen.

Vi fikk noen fine dager,men jeg hadde desverre rett,fisket ble merkbart dårligere,og vi slet med å finne skikkelige tilbud.

Finværet får ta litt av skylda,det er aldri gunstig at det treffer på samme tid som døgnflueklekkingene er nesten over.

Lørdag og søndag og mandag ble det mye "kultivering",men sånn er det ofte på denne tiden.

Lørdag kveld dro vi ned i sone 2,bare fordi det var lite fisket der,uten at det hjalp stort.

5912851321_28fbf1fb6e_z.jpg

På kvelden ble det nesten magisk.

Dro opp i sone 3,der sto The Stig og hans kumpaner ute på holmene.

5913421086_3d933638f0_z.jpg

En på den nederste....

5913425712_d2cf17c610_z.jpg

...og The Stig midt på den andre......

5913430754_1ef2567a00_z.jpg

Morten prøver å fange stemningen.......

5912874377_441130208e_z.jpg

...så prøver han å fange fisken,mens jeg prøver å fange stemningen..... ;)

5912877073_1f25e23734_z.jpg

Noe eget med sånn tåke.

5913443950_408b25225a_z.jpg

Et raskt kveldsbilde ved en av holmene.

Jeg nesten bestemte at Morten ikke skulle drøye stort lengre,bedre om jeg ringer til ham når det blir bedre fiskeforhold,så jeg nærmest sendte ham hjem igjen. :-\

Men da jeg skulle flytte den ene båten på onsdagen,tok jeg en fin fisk på nær kiloen,men da var nok han halvveis.

Takk for en fin uke alle sammen !

Håper vi sees snart.

Akkurat nå sitter jeg hjemme og venter på å få bestilt deler til bilen min ! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikkje så verst dei bildene heller ;) Blei ikkje fangst på meg før eg for heim på onsdagen, men området var spennande! :) Artig at du fekk stor fisk! Vurderte å fiske litt lenger når regnet kom men det blei med tanken...

Såg at det var teke fin fisk i dag også der oppe.. Må vel ta turen opp igjen snart, men no blir det Hardangervidda nokre dagar 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder Willy. Spesielt det nest siste. Har ventet på at du skulle legge de ut. Så noen flotte motiver selv lørdagskvelden, men hadde dessverre ikke kamera med.

Søndagen hadde jeg noen timer fra ca 1100 med bra fiske til meg å være i dette området:

[attachimg=1]

Mer vann og strøm enn på bildet på innsiden av holmen hadde lagt tingene til rette for en god del 3-4 hg fisk som plukket døgnfluer på nedsiden. Senere ble det stille på overflaten, men fikk fortsatt en del fisk på nymfe nederst i sone 1.

Alt i alt godt fornøyd med fisketuren, også det mer sosiale; drøftingene og evalueringene sammen med god mat og drikke i grustaket lørdagskveldene er alltid et høydepunkt i en Ekso-tur.

post-1714-13949888472811_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport og fine bilder igjen Rod :) Virkelig artig å lese om Ekso for en som aldri har vært der.

Fint det bildet ditt også Lars men jeg fikk litt høststemning av det. Det er jo masse gule blader jo :o

Er nok tatt på høsten også det,forrige helg var det nok vann til nesten å dekke øya med buskene på. ;)

Og Lars har rett,den strømmen som da danner seg imellom kan huse ganske fin fisk faktisk,det er bra dybde på nedsiden.

Da Morten og jeg tok båten nedenfra og opp(var det søndag også tro ?)tok vi også noen sprekinger i den strømmen.

Men,slapp av Hermann,nå er det så grønt i Eksingedalen så det nesten ikke er til å tro,det kan du være trygg på! :D

Som det er på det øverste bildet mitt over her.

5425208838_d448cd4c1a_b.jpg

Og det er grønt i elva og. 8)

Dette er ikke tatt i år,men det begynner å bli sånn nå.hadde med Morten på stedet,han hadde ikke vært akurat her før,og han var nesten over seg.....det er berre lækkert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport og fine bilder igjen Rod Virkelig artig å lese om Ekso for en som aldri har vært der.

Fint det bildet ditt også Lars men jeg fikk litt høststemning av det. Det er jo masse gule blader jo

Bildet er nok fra i fjor høst ja. Atskillig mer vann i elva forrige helg. Litt for tidlig å komme i høststemning nå med 3 uker igjen til sommerferie for min del, men høsten i Eksingedalen gir uante fotomuligheter, så derfor noen eksempler til:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

Har dessverre ikke blitt så mye foto i år, må skjerpe meg videre fremover. For så vidt gjør det ikke så mye så lenge Willy er der og sørger for en jevn strøm av topp bilder.

post-1714-13949888473685_thumb.jpg

post-1714-13949888474226_thumb.jpg

post-1714-13949888474715_thumb.jpg

post-1714-13949888505171_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert Lars :)

Leser av Eksovillfisk sidene at det fremdeles rapporteres om døgnfluer, og flotte forhold...det regnet vi har hatt jevnt og trutt i juni/juli sørger for herlige forhold....lovende.

Er kjekt å oppleve at ikke alt står og faller på et par uker i tidlig juni, værforhold for ta sin del av æren...godt timet "gamle Erik" (ifølge samene han som sørger for godt fiskevær :))

OBS! Fluefiske Erik er ikke samme mann....bare slik at det er nevnt ;D (han er opptatt med å snekre fiskeutstyr og er forresten bare ungdommen enda :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5425208838_d448cd4c1a_b.jpg

Og det er grønt i elva og. 8)

Synd det ikke er klarere vann så man kan se hvor fint det er...  ;D ;D ;D

Skulle inn å skryte litt av de fine høstbildene til Lars,så kommer du ! ;D ;D ;D

For å si det sånn : Hadde jeg bare tatt meg tid til å raske med meg pola-filteret hadde alt sett ut som vann..........eller luft. ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Etter en pause med innlagt Finnmarkstur tok jeg noen dager i dalen forrige uke.Lurte på om det var noe jeg kunne hjelpe Bjarne med ang. kultivering osv.

Bortsett fra litt fisking til karene,klarere han seg veldig bra tross krykker og halting,og sammen med kona Liv Edith,går kultiveringen så det ryker om dagen,så det var ikke mye jeg trengte å gjøre. :)

Dårlig resultat,bortsett fra en natt hvor det ble endel fisk fra 3-6 hg på Dyret,som funket på tross av at det virker som det er veldig lite vårfluer til årstiden å være. :-\

Men Thomas og Erling har tatt endel fine på nattefiske,og Erling fornekter seg ikke med flere eksemplarer over halvannen kilo. :D

3 dager med nordadrag får også ta litt av skylden for et relativt labert fiske,tilslutt virket det som selv småfisken stilte seg i ro og ikke ville ha allverden av fluer.Bjarne hadde tilogmed problemer med å få fisken til å gå i kultiveringsgarnene,virket som om fisken sto i ro på dypere vann,selv på natta.

Det klekket fremdeles noen siphlonorus oppe ved hølen,og en baetisart klekket jamt i strykene mellom sone 1 og 2,særlig ved regnevær var den klekkingen bra.

Så,begynte det å blåse på lørdag,hele natten igjennom,og da jeg våkner opp søndag morgen med en forferdelig vond skulder,stiv og støl og vanskelig å bevege,pakker jeg sammen i vindkastene og reiser hjem.

Søndag kveld har Morten,naboen hans og jeg en trivelig videosamtale,han og naboen skal på fisketur !

Kort fortalt,ble avgjørelsen: Eksingedalen ! Onsdag!

"Langt å kjøre,men vi tar turen !" var beskjeden.

Mine små antydninger om lav vannstand og ikke allverden av dagaktiv fisk,drukner i mye større glede over å treffes og kunne fiske sammen igjen,og at ting ikke er helt umulig,og Thomas' og Erling's gode resultater,og at Eksingedalen er ei perle osv.,så blir det ikke mye igjen i den vektskåla som skulle tilsi å dra et annet sted. ;D

Blir enig om å møtes i Grustaket i løpet av ettermiddagen.

Vel oppe tidlig onsdag ettermiddag,treffer Thomas i sone 3,slår av en liten prat.I det jeg passerer butikken ser jeg Morten og Jan Petter svinge inn over broen til Grustaket,snakk om tilfeldig timing. 8)

Et blikk over elva forteller at Erling er på plass,men det er jammen Bjarne,Jonny,Arild og Finn også,du snakker om samling ! :D Smiler hele veien rundt,dette kan jo ikke bli feil!

Etter hilseritualet drar Jonny og Arild sammen med Bjarne for å fiske til karene,Morten og Jan Petter setter opp lavvoen,men de må gjennom en "renselsesprosess" etter at parafinovnen har lekket lampeolje over endel av utstyret i bilen. :-\

6065383893_c8bb98fa07_z.jpg

Men,etterhvert kommer lavvoen opp.

6065395775_0ac7b060bb_z.jpg

Og litt etterpå kommer jammen Helge også,rett fra Hardangervidda.

Etter litt prat og konstatering av at med min skulder,blir jeg nok for det meste guide,tar vi båten og en liten tur på Hølen.

6065971322_15e7dd1051_z.jpg

Jan petter må kaste seg litt inn,etter en lang pause fra fluefisket.

6065979792_a69e4b62d3_z.jpg

Ikke mange vakene som bryter overflaten en sånn ettermiddag.Flott lys da.

Etter endel småfisk,er det mat før kvelds- og nattefisket begynner.

6066006152_bee12695bb_z.jpg

Og Helge er klar...... ;)

Men selv med 9 mann i elva ble det ingen store denne natta,og da månen stiger sterk og klar virker det som om fisken skrur seg helt av.

Ny dag og vi drar ned i sone 1.

6066210804_92c43c5569_z.jpg

Morten aker seg innpå en fisk som vaker helt inne ved land.

6066212526_1e71112c61_z.jpg

Selv ikke en så dyktig kaster som Morten klarer å stå imot de brå vestlandsvindkastene og han pynter grana med fortom og flue. ;)

6066213326_861bca779a_z.jpg

Men han er "like blid" selv om "julepynten" må ned igjen. ;D

Jan Petter skummer forbi i bakgrunnen.

6066214386_4d087f798e_z.jpg

Potensiel "fluetjuv".  ;)

6065669165_0994e5d8fa_z.jpg

Enda flere "fluetjuver" mens Morten svinger svepa i bakgrunnen.

6066216672_612486200c_z.jpg

Og jammen tar fisken flua også,selvom fisket var tregt og fisken ikke allverden.

6065671387_4f16c29ff0_z.jpg

Ny natt.Venter på at storfisken skal begynne å jage på grunna.Det skjedde ikke,men det var flott å sitte sånn og vente.

6066217920_2590ae3435_z.jpg

Enda en kveld med fint lys,det er Morten som legger et kast nær bredden på andre siden.

Det har regnet endel og i løpet av dagen har elva stget noen cm. noe som gir litt mer fart i elva.

Men nå har det klarnet,og vi er litt mer optimistiske før kvelden. :)

6065672793_9c7895b493_z.jpg

Jan Petter er på vei uti Hølen med etpar "Revehaler" som jeg forærte ham etter noen dagers labert fiske.

"Revehalen" er ei så god flue(streamer) at jeg sjelden bruker den,det er nesten dårlig gjort mot fisken å sette på ei så god flue.Men også god å ha i et knipetak.Og da kan det være greit at fisken ikke ser den hele tiden. ;)

Morten træler med skytelina i busk og kratt. ;D

6065674037_be5c83507b_z.jpg

De andre drar ut for å jakte nattørreter,mens skulderen min sier:Pass bålet du !

Har ikke så mye imot det,har sittet i timevis og fyrt før jeg,men ryddegutten har sviktet ikveld. ;D

Jan Petter får en fin fisk nesten med det samme han begynner å fiske,men etter det hører jeg ikke hva som skjer,og jeg ser ihvertfall ingenting utenfor lyssirkelen av bål og lamper.

6066221976_cdca317e0f_z.jpg

Men,jeg holder fyr i bålet og koser meg med nattestemningen,og litt romling fra båten som Jan Petter sitter i av og til.Litt spennende faktisk: Hva skjer der ute ?.... :rolleyes:

6066222500_07b1e5e96d_b.jpg

Tilslutt et bilde tatt i totalt nattemørke.Må fokusere sånn cirka med manuell fokus,

ser ikke en dritt,for å si det sånn,

bortsett fra lampa ute i båten som lyser opp akkurat da bildet blir tatt.

Etterhvert kommer Jan Petter på land,med fin matfisk som blir filetert og fortært i lyset fra bålet,

og med små svelger sommerakkevitt. :)

Han kan fortelle om en på 40 cm.feit og fin som han slapp ut igjen

og en "veldig sterk" fisk som falt av etter andre utraset, pluss noe mindre fisk,

men "napp hele tiden",så "Revehalen" har levert igjen. ;)

Da Morten ankommer en liten time senere blir det ny runde med stekefisk.

Han hadde ikke kjent noe til de litt større,men syns det var"jævlg mørt"! ;D

(Siden det var overskyet)

Helge har en 7 hektos,men heller ikke han har vært borti noe større.

Lørdag pakker vi sammen,det regner litt og er litt surt,og vi gidder ikke gå en hel dag

til uten særlig godt fiske for å vente på et usikkert kvelds/nattefiske.

Dessuten er elva på vei ned igjen og virker til å gå tilbake til lav vannstand igjen.

Litt labert fiske,men veldig trivelig at der tok turen gutter.

Koste meg hele tiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ein gang, kanonrapport og flotte bilder :) Takk for laget! Og spesielt til Erling som "leigde" ut gjesterom i lavvoen :) Spørst om eg ikkje må ha meg det eg også, ihvertfall til neste sesong. Det var jo som å sjekke inn på 5 stjernes hotell i forhold til det råta-teltet som eg har..Blir vel ein tur opp igjen ganske snart forhåpentlegvis. Då reknar eg med Willy kastar 25 meter med venstrearmen;) Eller har du fått orden på kastearmen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...