Gå til innhold

Ekso, hvordan er forholdene?


Anbefalte innlegg

Veldig gøy at du likte deg Lars L.

At du syns det var vakkert likte jeg godt.Som østlending er det lett å bli imponert over naturen her oppe.

Skal prøve å holde oppdatert,så du eventuelt kan komme på "døgnfluefiske". ;)

PS.: Siden du er fra Drammen,har du kontakt med Invicta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy at du likte deg Lars L.

At du syns det var vakkert likte jeg godt.Som østlending er det lett å bli imponert over naturen her oppe.

Skal prøve å holde oppdatert,så du eventuelt kan komme på "døgnfluefiske". ;)

PS.: Siden du er fra Drammen,har du kontakt med Invicta ?

Har bodd i bergen og er på årlige turer i Finnmark, men når jeg kom til ekso var det bare å komme seg ut av bilen å strekke begge hendene i været og rope "EKSINGEDALEN"! For et sted!

Er medlem i Invicta ja.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhhhh....Vakkert LArs, og grattis med fin, fin Ekso innledning.

Den dalen passer deg som hånd i hanske...rolig og behagelig begge to :)

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg føler meg til rette der oppe så masete som jeg er :) :) :)...men selvpålagt medisin kanskje ;)

Stig

Takker Stig. Tror du har rett i at Ekso og dalen passer meg spesielt. Først og fremst som en mulighet til å komme litt bort fra en arbeidshverdag med ti problemer til en hver tid som må løses med en gang eller aller helst i går. Passe langt borte fra basen blir det nesten som en annen verden der ting går mye roligere for seg i som sagt nydelige naturforhold.

Og så har det vel noe med alderen å gjøre vil jeg tro.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare positivt at det er sol og sommer ute. Alt smeltevannet som kommer ned kommer i mengder og ikke minst er det iskaldt..! Lurte på å ta turen i helgen, men litt skeptisk siden status på elven ble i kveld satt til liten flom... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy vannstan er ikke bare negativt på denne tiden.Det gjør ofte at fisken roter seg inn og beiter på grunnpartier den ellers aldri går,og du kan fiske der du ellers aldri fisker. ;)

Men,hvis du er skeptisk,er det bare å holde seg hjemme.

Jeg skal ihvertfall opp å kose meg i forsommervarmen,og om kveldene skal vi fyre !

;D ;D ;D

Og ikke kommer jeg til å bli forundret om det blir ei panne fisk eller to heller. <<l

Men,for de av oss som har sart hud;ta med solkrem !

Håper LarsS kommer også,og så kan han legge inn de fine bildene sine her: http://www.eksingedalen.no/ekso-villfisk/gjestebok

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo litt oppløftende ut det da. Så for meg at elven gikk med høy fart siden det var snakk om flom, men siden den renner så sakte fra før går det vel greit:) skal bli spennende å se elven igjen! Tips til fluer på denne tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe Bjarne Lavik eller Jostein Flatekval

             Dalastova Pensjonat    (Jostein. Bor i nederst i sone 1)             Tlf         56595837 Mob  99291342

             Eksingedalen Nærbutikk            Tlf         56595820

             Bjarne Lavik    ( EksoVillfisk)   (Bor oppe i Lavik, sone 4)   Tlf         915 97 501

             Rune Nesheim ( Ekso Villfisk)     Tlf         916 21 107

             Haugen Gard                             Tlf         56595833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå Willy..hvordan funket "styggen" i helgen??

Må jo ha vært ideelle forhold siden fisken stod tett i land i sterk solsteik..og tydelig ikke ville ha for mye på overflaten.

Vi gleder oss til å se bilder som du sikkert igjen har tatt rikelig av...naboen var der meg sønnen, i lavvu..de storkoste seg, men ingen fangst å melde om.

Visstnok massevis av kaldt smeltevann, men mange nye fjes å se....det blir nok flere nå som det roer seg snart med snøsmeltingen, eller er det rikelig å ta av der opp enda?

skal ha Kortlinekurs, smikk fullt, til helgen, vi gleder oss alle mann...

Ekso er magisk..

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er om mulig like vakker ja! Den jeg fikk var noe tynn enda, men..

Har laget et album her hvor jeg legger ut bildene fra 2012-turene mine her, og fisken kan beskues på det første bildet

Ellers skal jeg også opp til helgen, så kanskje vi sees :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styggen virker.

;D ;D ;D

Men,The Stig,det var ikke såååå kaldt i vannet,tross store snøsmeltinger og relativt høy elv,lå tempen på rundt 7 grader.

Mandag var det klart for "rennende" døgnfluer ved favorittstrekken din.(Vår) <<l

Fisken har ikke oppdaget det enda,så vi har litt mer tid før det skjer noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er om mulig like vakker ja! Den jeg fikk var noe tynn enda, men..

Har laget et album her hvor jeg legger ut bildene fra 2012-turene mine her, og fisken kan beskues på det første bildet

Ellers skal jeg også opp til helgen, så kanskje vi sees :-)

Ligger en liten forklaring til deg i gjesteboken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styggen virker.

;D ;D ;D

Men,The Stig,det var ikke såååå kaldt i vannet,tross store snøsmeltinger og relativt høy elv,lå tempen på rundt 7 grader.

Mandag var det klart for "rennende" døgnfluer ved favorittstrekken din.(Vår) <<l

Fisken har ikke oppdaget det enda,så vi har litt mer tid før det skjer noe. ;)

Så flott da Willy...kom med dem...bildene, vet du har noen fine fra denne turen også, blir aldri lei dem.

besøker dette strekket og andre snart...gleder meg veldig :) :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...