Gå til innhold

Noen som har fått på tørt enda ?


-Lars-

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt noe respons på tørrflue i skogsvann enda i år, eller er det div nymfer som brukes enda ?

Kom midt i ei flyvemaur-sverming ved et lokalt skogsvann i dag, og ørreten vaket som besatt :shock:

Hadde ikke før fått rigget stanga så begynte det å blåse og regne noe helt avsindig, og da ble det brått slutt på moroa :evil:

Har hittil i vår kun fått respons på nymfe ved dette vannet, men nå går det mot lysere tider !

Er det normalt med vingemaur så tidlig på sesongen, da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ja eg har fått på tørt i år.Har fått 16 stk på palmermygg str 16 og 18.Men dette er berre småfisk(største 310g og resten fra 180-250g)Har kun fisket med palmer,da dette har funka veldig bra.Kun kastet på fisk som vaka steady.Mesteparten er tatt fra bellyboat.Prøvte meg litt etter sjøørret i kveld,men det er ein heilt anna historie :D Det gjekk til hel...e.Fekk ein lyr på 50g :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra klekking av fjærmygg kl 15.00 på Hinnelspretten i et vann i Hakadal

Hadde bare med en #3 stang så de forble utenfor rekkevidde (umulig å vade der og masse trær i bakslengen)

Ellers bare fisket meg nymfer og klekkere i elv med 3 ørret som resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hei.Eg og har eit vatten der det ikkje går ant å vade,og det er jevlig med tre der.Der bruker eg bellyboat med stor suksess.Her du,eller har du prøvt med Bellyboat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått mange fisker på steinfluenymfe, en 10-12 på palmer, 3 store på streaking caddis, flere på nymfa under navnet "Prince" som er genial ved fjærmyggklekkinger. Var på telttur i går da jeg mista en fisk nærmere 2 kg på denne prinsen. Også fått en god del fisk på cdc-sammensurier som ikke ligner grisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet til at en fin måte å øve timing på tilslaget ved tørrfluefiske er å oppsøke ei elv med mye harr ! Den er betydelig lettere å lure enn ørreten, og er vel på grensen til å kunne kalles litt teit laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Har kommet til at en fin måte å øve timing på tilslaget ved tørrfluefiske er å oppsøke ei elv med mye harr ! Den er betydelig lettere å lure enn ørreten' date=' og er vel på grensen til å kunne kalles litt teit laugh.png' alt=':lol:'>[/quote']

Tilslaget på harr og ørret er ikke det samme nei. Dessuten er det ikke alltid at harren er så forbasket mye lettere enn ørreten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fikk på palmer sammen med Henning! Jækla kjekt... laugh.png' alt=':lol:'>

 

Huske den Henning! heehehehehehe

 

Faktisk den største iår!

Blir kansje andre boller å greier til helga, skal til bardu!

 

(glemte vel kansje å nevna at da va den einaste og....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Tok årets første fisk på tørrflue i dag :D .

 

Ikke store karen (vel 300 gram), men du verden så lykkelig en blir :D .

 

Ørreten tok på en palmermygg str. 20 i ei bitte lita tjønn i Røros-området. Vaket bra i periodene med rolig vind, men det blåste mer enn det var rolig for å si det sånn - korte og hektiske "økter" med stanga!

 

Mistet også 2 fisk på tørt! Så da er vi i gang da - også på tørt 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...