Gå til innhold

Forbi McDonnals etter vederbuk


Anbefalte innlegg

Var på tur med en kammerat etter vederbuken, for å se om den hadde fått fart på seg etter en lang vinter... Samme utløp som i fjor hvor vi hadde gode fangster av denne "spennende" karpefisken på flytebrød

Mens vi rigget til utstyret, kastet vi uti et titalls brødbiter i elva, og jaggu var den ikke oppe å tok... Samme sted som i fjor... Det var en stim på 5-6 stk (kan se de fra brua), som sirkulerte rundt brødbitene og snappet en etter en... Jeg fikk den første på nesten 2 kg, og kammeraten fulgte opp med en som var litt større 2 min etter at jeg fikk den første

Etter de 2 blei det stille, og vi flyttet oss oppover elva, får å se om de hadde stasjonert seg der (De Svømmer opp og ned elva på et 100m langt strekke kontinuerlig hele dagen)... Nye flyt og jaggu tok de ikke der og. Det ble 4 stk den lille timen vi klarte å holde fisken på samme plassen ved å fore med brød titt og ofte.... Det må sies at det er tendenser til banning når man bruker flytebrød etter buken... I de fleste tilfeller løsner kroken fra brødet, eller så tar buken med brødet under vann og slipper den der

Laster opp fra fjorårets tur, da det ble mest filming på denne turen... Bildene er av en kammerat, da jeg er den som for det meste filmer og tar bilder.... (laster også opp et bilde av ei brasme, tatt på samme sted)

btw, det var noen som hadde rappa 9 vederbuk ifra keep nettet vi hadde plassert under brua mens vi var borte på en bensinstasjon.. Hvem i hel..... vil stjele forvokst mort???... Var en haug med polakker der den dagen, så det forundrer meg ikke om de hadde en finger med i spillet... Jeg har nesten blitt frastjålet ting der før (En diger trailersjåfør hadde rappa en boks vi skulle oppbevare fisken i, og satt med 2 andre svette polakker å skjærte løk på den... Var nesten så jeg ikke turte å si at den var min)..........

Samtlige fisk ble tatt på flytebrød... Skulle likt å sett den ørret som vaker like heftig som en vederbuk... Her snakker vi sammenligning med dypvannsbomber  ;D

MB

post-3601-13949879166153_thumb.jpg

post-3601-13949879166638_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Magnus :)

For de opp med brød neste gang, og bruk Robbans madrassflue  ;D Funka for oss iallefall. Vederbuken er sky som f*** og blåser det kan man bare glemme at den stiger opp etter brød :) Men er sikkert litt forskjellig etter hvor man fisker den. Er hvertfall et ordentlig sug når den er oppe og vaker, er det som gjør det så kult  :)

En liten amatørsnutt med meg og Robert her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Magnus :)

For de opp med brød neste gang, og bruk Robbans madrassflue  ;D Funka for oss iallefall. Vederbuken er sky som f*** og blåser det kan man bare glemme at den stiger opp etter brød :) Men er sikkert litt forskjellig etter hvor man fisker den. Er hvertfall et ordentlig sug når den er oppe og vaker, er det som gjør det så kult  :)

En liten amatørsnutt med meg og Robert her:

Utløpet til denne elva renner forbi 4 bruer som alle er traffikerte, hvor den ene er ei gammal metallbru som bråker som et hel..... når toget kjører over... Det er også masse ender og måker der, så disse fiskene er vandt med bråk og støy... Den finnes da ikke sky her

Har forresten fått 3 måker og 1 and her... Måkene stuper ned og tar brødbiten og sitter fast 0,1 % av gangene, mens endene tar hvis du ikke er oppvaktsom

Skal prøve madrassflue.. Er vell det nærmeste man kommer en brødbit med syntetisk materiale

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått 3 måker og 1 and her... Måkene stuper ned og tar brødbiten og sitter fast 0,1 % av gangene, mens endene tar hvis du ikke er oppvaktsom

Det tipper jeg er underholdning småbarnsfamiliene på uteresturanten på Mcdonalds setter pris på  :o  ;D

Husker reaksjonene langs elva her for noen år siden, da en bekjent av meg kom til å parkere en sluk midt i fleisen på ei av de 6000 stokkendene i sentrum  :o

Kunne ikke vært mer lynsjestemning om han så hadde kastet småunger på elva  ;D  ;D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått 3 måker og 1 and her... Måkene stuper ned og tar brødbiten og sitter fast 0,1 % av gangene, mens endene tar hvis du ikke er oppvaktsom

Det tipper jeg er underholdning småbarnsfamiliene på uteresturanten på Mcdonalds setter pris på  :o  ;D

Husker reaksjonene langs elva her for noen år siden, da en bekjent av meg kom til å parkere en sluk midt i fleisen på ei av de 6000 stokkendene i sentrum  :o

Kunne ikke vært mer lynsjestemning om han så hadde kastet småunger på elva  ;D  ;D  ;D

;D ;D ;D skal legge meg jeg nå ikke dø av latter på promperommet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Men Lars, du som er mort-ekspert, eldorado eller first price mais til vederbuk? Eller har du et annet hemmelig våpen?

;D

Men for pokker, Marius . . . Mort og vederbuk er våre fremste sportsfisker, og kanskje det som setter norge på kartet internasjonalt, bortsett fra Melodi Grand Prix og OL på lillehammer  :o

Jeg har egen mais-leverandør i kina og vietnam, der de dyrker frem mais spesiellt til dette formålet.

Man forer da ikke fisk med noe man kjøper i simple norske matbutikker  :o Enkelte skulle ikke hatt lov til å fiske . . .

Robban har ikke noe han skulle ha sagt, og du Marius kan bare fortsette å patte på maispipa di  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...