Gå til innhold

Moderators jobb/fravær av sådan


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

har nettopp vært vitne til at Div nymfeteknikker tråden var rettet opp av deltakerne selv....etter mye svada og folks oppfatning av hverandres delaktighet i forhold til "sak" eller "ikke sak".

Så kommer , for dagen moderator, Henning inn å sletter nesten rubbel og bit.

Ser fem imot innspill, helst konstruktive/ og i henhold til sak; Har moderator rett til å ukritisk ødelegge/slette timesvis med arbeid uten å vise snev av innsikt/etiske vurderinger i forhold innlegg, "å gre alle over en kam".

Ikke alle Lars sine innlegg skulle kanskje vært borte, ikke alle Erik sine, ikke Bjorni sine, ikke mine egne, ikke Dryflypool, ikke BR....Rodswinger og mange andre.

Noen av dem kanskje, men alle??????

Her er mitt innlegg på "Div nymfetråden som jeg nesten forventer er slettet i det jeg trykker "lagre" her.

Skrev et lite notis på tråden, regner med at det blir slettet som "Off topic", men sier det igjen her for ordens skyld.;

"Ja, det har du f... meg rett i, rett i at du har slettet med veldig hard hånd Henning.

Du burde faktisk ha tatt deg tid til å lese gjennom en del av innleggene for der var mye info.

Og når guttene selv ordner opp og på en måte bestemmer seg for å la bagatellmessig fjas ligge, de unnskylder seg faktisk litt ovenfor hverandre på en skikkelig måte, vel noen av dem i allefall, og så går du hen å sletter all den tiden de har brukt på for å belyse kanon viktige elementer for å få fluefiskesiden til å fremstå litt mer saklig og proft

Du skulle ha PM'et en del mennesker i forkant, bedt dem lagre hva de skrev for så å sette det inn i mer passende tråd....eller du skulle ha flyttet det til annen tråd.

Dette var et gedigent "one man stunt" Henning.....veldig

Du oppfordrer samtidig noen av oss til å skrive saklige innlegg i forbindelse med nymfefiske, som tråden handlet om. Veldig mye bra saker var skrevet her.....innimellom litt småjente krangling.

Greit nok å gjøre inngrep, men det skulle du vært tidligere inne for å rette på.

Hva med alle de andre svada innleggene i alle de andre trådene som omhandler fluer, fisketeknikker, fiskeplasser og utstyr?

Du har en j.... hektisk helg foran deg med "slettografen"...

Det er noe som om å respektere mennesker som bruker tid, og mange av de innleggene du har fjernet, var prinsipper og holdninger du skulle ha skrytt opp i skyene som Moderator....det du har gjort nå føles litt som; "Skyt bjørnen, drit i om du har fellingsløyve"

Ikke på vegne av mine egne innlegg, men på vegne av guttene som stod til rette for hverandre og avtalte "fair play" i fortsettelsen.

Håper på mange informative gode innlegg etter dette, og våger du slette dette også....ja da dukker det opp annet sted i ny tråd

Stig- over og ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

AV alle tråder som opp igjennom har blitt gjennomsyret av "drittslenging", personangrep og annen svada som har null niks og ikke noe med fluefiske å gjøre så velger man DENNE tråden til totalutryddelse. KJEMPEBRA at usaklig dritt blir fjernet, men man bør lese igjennom HVA man sletter først??

Er desverre enig med Stig her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar mine kommentarer stå, men vil samtidig si at jeg har forståelse for at Henning i dette tilfellet var bedt av mange lesere om å ydde opp i alle innlegg som omhandlet ca 30% svada, til og med de innlegg med mye bra info, dessverre som han selv sier.

Og alle de gode innleggene om retningslinjer, eller mangel på sådan, har dessverre også gått tapt.

Skjønner at han ikke bare kunne gå inn å slette en del linjer/stninger hos deler av innleggerne.

Henning viser at han er klar over dette, likefullt føler jeg at vi bør varsle moderator selv underveis, for å unngå slikt fremover.

Men her har jo trådstarter et ansvar selv....som jeg har sagt tidligere.

Som jeg også sa; i Kortlinetråden stiller jeg selv opp å kommenterer de innspill jeg får ved å ha startet tråd, som jeg også kritiserer de som måtte "kødde", slik forsikrer jeg meg om at de som har lyst å lese samt bidra gjør det med visshet om at det får stå fredet for "jallaklubben" ;)

Bare et velmenende tips...

OBS; jeg legger ikke føringene, bare sier hvor jeg står...akkurat nå.

Men er i godt humør, god pils i hånden, og nå ut på terassen for røyk :)

HA en fin kveld, og sorry til Henning for litt drøyt innlegg, håper han nå forstår hvorfor, og samtidig sier jeg at jeg ser hva han har gjort og hvorfor...det ble bare litt omfang... ;)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En moderator har rett til aa slette akkurat hva han vil. naar han vil. som deltaker paa ett forum kan du velge om du vil delta eller ikke. Det er min mening.

Min mening er og at det er for mange "bedrevitere" innom paa dette forumet, som gjerne slenger ufine kommentarer og krangler aapentlyst for aa hevde sitt syn som "ekspert".

Personlig synes jeg at SVN's innlegg i denne traaden er latterlig, og viser litt mangel paa forstaaelse om hva ett internetforum er. Jeg skulle onske at moderatorene paa dette forumet var enda hardere og mer kritiske i forhold til hva de lar personer skrive om/til andre deltakere paa forumet.

Synes det er bra jeg Henning (og dere andre mod.'er)!

MVH

Leif Morten Songe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg gått glipp av en real fight skjønner jeg.  :D

Neida, akkurat den biten var det nok ikke noe stort tap at ble slettet  ;)

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg postet noen innlegg som overhodet ikke hørte hjemme i den tråden, og det har jeg også beklaget til trådstarter Ruffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes noen av moderatorene her inne er litt VEL triggerhappy når det kommer til sletting og moderering.. Det her var et ganske drøyt eksempel, men det har skjedd før, mange ganger. Mye kunnskap og interessant materiale som ressurser her på forumet har brukt tida si på å skrive går tapt i løpet av sekunder.. Noe som selvfølgelig også er et tap for mange av forumets brukere. MEN, jeg må også si at jeg skjønner at moderatorene kan ha hendene fulle til tider og alle kan feile. Det er menneskelig. :)

Yes da, jeg har gjort det igjen. Trykt på "legg til", uten å sjekke litt rundt først. Det meste jeg skreiv blir egentlig bare irriterende svada for moderatorene nå, men det med triggerhappy lar jeg like så godt stå..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på mange informative gode innlegg etter dette, og våger du slette dette også....ja da dukker det opp annet sted i ny tråd

Kjære Stig.

Ender du dine innlegg slik som dette så legger du jo lista rimelig greit ;)

Og jeg kommer aldri til å synke så lavt at jeg sletter innlegg der folk er uenige med meg. Så det må du aldri være redd for.

Skal avslutte denne saken her med å si at jeg beklager til de som fikk sine innlegg slettet etter mye jobb.

I linken jeg har lagt ut over, forklarer jeg litt av det. Etter " EDIT".

Bare så det er sagt, så sletta jeg IKKE det lange flotte innlegget til stig over her i den andre tråden, slik at denne ble startet. Denne startet Stig ene og alene UTEN at jeg slettet det han hadde i den forrige tråden. Det kunne bare vært der for min del. Han slettet det slev, sikkert for ikke å gå of topic :) men jeg kan ikke forklare alle og en hver på PM visst jeg griper inn i en tråd. Til og med ja..... dere skjønner.  jeg legger ballen fra meg NÅ, så koser jeg meg med fluefiskesiden slik som før i tiden.....i hvertfall i den grad det er mulig. prøv å pust ti ganger før dere eksploderer folkens. Hjelper forbausende bra.

Over og ut.

Forferdelige Henning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning, og alle moderatorer. Jeg syntes derer gjør en flott jobb. Veldig sjeldent jeg føler dere gjør noe feil, og gjør dere noen feil som f.eks. noe sletting av ting som ikke burde slettes, beklager dere etterpå og det syntes jeg er kjempeflott. Alle kan gjøre noe feil, og menneskelige feil syntes jeg alle burde godta. Er tross alt ikke altid lett å sette seg inn i trehundreogåtteogsektsti sider av en tråd ;) Syntes det er utrolig bra at noen tar på seg jobben med å organisere dette flotte internettforumet. :)

Her er det en veldig bra takhøyde sett i forhold til andre forumer. Alle har lov til å ha sin mening, og det er sånn det skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning, og alle moderatorer. Jeg syntes derer gjør en flott jobb. Veldig sjeldent jeg føler dere gjør noe feil, og gjør dere noen feil som f.eks. noe sletting av ting som ikke burde slettes, beklager dere etterpå og det syntes jeg er kjempeflott. Alle kan gjøre noe feil, og menneskelige feil syntes jeg alle burde godta. Er tross alt ikke altid lett å sette seg inn i trehundreogåtteogsektsti sider av en tråd ;) Syntes det er utrolig bra at noen tar på seg jobben med å organisere dette flotte internettforumet. :)

Her er det en veldig bra takhøyde sett i forhold til andre forumer. Alle har lov til å ha sin mening, og det er sånn det skal være :)

Bra skrevet Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Kunne slettet hele greia spørr du meg. Men det gjorde du ikke. Er enig med Henning her. Bare ræl og jeg gadd ikke lese mer av den dritten dere slengte mellom dere

Du gadd ikke lese nei... DA så du kanskje ikke alt det konstruktive som også ble slettet i samme slengen ??? Som folk hadde brukt lang tid på å skrive, for å bidra ovenfor andre !!

Innlegget ditt jeg siterer her er jo et stjerneeksempel på hva som bør slettes av moderatorer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok ta på meg skylden for at det ble som det ble. Etter lenge å ha irritert meg over det jeg oppfatter som støyende innlegg  i tråder som omhandler nymfefiske, greide jeg å feiltolke et innlegg, som resulterte i en svært usaklig kommentar fra meg. Det ble skrevet i sinne, noe som sjeldent er bra. Da jeg forstod hva jeg faktisk hadde gjort var det bare å legge seg flat og beklage det hele. Denne gangen var det min tur til å tråkke i salaten. Jeg må bare beklage det igjen her, både ovenfor trådstarter, han\hun som fikk mitt innlegg rettet mot seg, ovenfor  leserne av tråden og ikke minst eier av fluefiskesiden.

Når det er sagt så følte jeg at vi greide å rydde opp selv. Jeg er også av den oppfatning at vi, som var direkte involvert, faktisk greide å oppnå en felles forståelse for hvorfor ting kan utarte seg og bli missforstått. Etter å ha tråkket godt ut i salaten opplevde jeg det som en veldig lettelse. Det er noe i det gamle ordtaket som sier: "Aldri så galt at det ikke er godt for noe". Det som skjedde kunne faktisk ha stått som et eksempel på hvorfor ting går galt og at det går an å komme til enighet bare hissigproppene får kjølt seg ned og tenkt seg om.

For min person er det både positivt og negativt at moderator slettet hardt og brutalt.

Det positive er at ingen kan google meg på mine dumheter i ettertid.

Det negative er at det jeg opplevde som veldig foklarende på hvorfor og hvordan ting kan bli missoppfattet også ble slettet. At kimen til en felles forståelse og gjensidig respekt for et litt ømtåelig emne her på fluefiskesiden bare ble radert vekk synes jeg faktisk er ganske ille.

Feil til tross, jeg hadde faktisk foretrukket at det som stod ikke ble slettet, men fikk stå som det gjorde. Det er nok gjort i beste mening fra moderators side, men jeg kan ikke skjønne annet enn at moderator og noen til, må ha feiltolket det faktiske resultatet av hendelsen. Ut fra en rein "topic" vurdering er imidlertid slettingen berettiget og særlig hvis det er slik at trådstarter har bedt om det. Det siste har jeg ingen anelse om, men opplever vedkommende som en person med stor takhøyde.

Til slutt. I etterkant av episoden (og før slettingen) opplevde jeg å få en veldig hyggelig PM fra en av dem jeg feilaktig hadde latt sinnet mitt gå utover. Det synes jeg var raust og veldig hyggelig, takk igjen!  Det forteller i alle fall meg at en bør tenke før en handler. Jeg får bare ta lærdom av episoden. Kanskje bør moderator også lære litt. Det er viktig å forstå hva som slettes, og i enkelt tilfeller bør en kanskje ta kontakt med impliserte parter før slik omfattende sletting finner sted. Slik det står nå kan jeg forstå spørsmålet JB stillte: Hva er det denne tråden egentlig handler om?

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En moderator skal for det første gi et advarsel, og henvise til retningslinjene for forumet...(Ble det gjort Stig?) Slik at brukerne selv kan slette eller redigere upassende innleggsinnhold. Velger de å ikke følge moderators advarsel, er det bare å kjitte dem på huet og ræva ut for en bestemt tidsperiode, eller for alltid, hvis brudd på retningslinjene er av alvorlig karakter. Slik unngår man at saklig innhold i innleggene blir slettet. Slik som i dette tilfellet, dessverre.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg vel ikke akkurat si at jeg synes Henning som moderator er den som har gjort den største feilen her egentlig?

Det er mennesklig å feile var det noen som skrev. Det er vel andre enn Henning som bør gå litt i seg sjøl etter en slik kommentar, eller?

Veldig Enig  ;) Syntes Henning ska bruke tida si på å ta bilder jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En moderator har rett til aa slette akkurat hva han vil. naar han vil. som deltaker paa ett forum kan du velge om du vil delta eller ikke. Det er min mening.

Min mening er og at det er for mange "bedrevitere" innom paa dette forumet, som gjerne slenger ufine kommentarer og krangler aapentlyst for aa hevde sitt syn som "ekspert".

Personlig synes jeg at SVN's innlegg i denne traaden er latterlig, og viser litt mangel paa forstaaelse om hva ett internetforum er. Jeg skulle onske at moderatorene paa dette forumet var enda hardere og mer kritiske i forhold til hva de lar personer skrive om/til andre deltakere paa forumet.

Synes det er bra jeg Henning (og dere andre mod.'er)!

MVH

Leif Morten Songe

Helt enig i masse jeg, men å si at SVN er latterlig i sitt innlegg her....hmmm kan jeg kalle det totalt mangel på å ha satt seg inn i hva jeg påpeker ;)

Lese først, skrike etterå, bare et tips (noe jeg selv mange ganger glemmer ... :-\)

Skal oppdatere deg litt, bare bitte litt;

Det var direkte antudninger/kunnskap om "Div nymfetknikker" og utstyr som kan ønskes å bli foretrukket til sådan.

Vi var inne på diskusjon om lange stenger, der var nok litt fleip, men tydelig fleip i noen innlegg der også, nmen de aller fleste gikk på saklighet og videreføring av kunnskap.

Er det greit å slette slikt?????? NEI, for i h.... :D

Men jeg er ikke en bitter gutt, bare slik at det er sagt, men det er disse tingene "vi " som deltok i tråden prøvde å si noe om, og selvsagt helt unødig å ta med i dragsuget...helt opplagt for mange, kanskje ikke alle, men vi er da forskjellige, slik må vi alltid ha det, finnes jo folk som stemmer to vidt forskjellige politiske partier, men egentlig mener det samme :rolleyes:

Altså ikke bare høre/lese bruddstykker, men gjerne skaffe seg et overblikk..

Faktisk litt som tråden omhandlet, "div nymfeteknikker"...åpner selvsagt for masse innenfor fisket...også utstyrspreferanser i form av "lengde" på stenger.

Ikke noen PM havnet hos meg i denne anledning, hvor hint om at ting skulle bli slettet.

Men greit nok, Henning er en fin type, det er ikke Hening dere skal forsvare/angripe, det er mer det faktum at vi roter på mange tråder, noen går sin gang...

men dette arresteksempelet her minner mest om et barslagsmål hvor politiet burer alle inn.

Det som egentlig skjedde i baren var at et par guttunger begynte stikke kniver i sidene på noen andre karer, som dessverre måtte ta opp hendene å forsvare seg, det ble gitt en lusing hist og pist, men knivstikking fortsatte...

Kanskje er det selve knivepisoden politimesteren skulle henge seg opp i, ikke nevebruken til de som prøvde forsvare baren som et trivelig sosialt sted for likesinnende.

Knivstikkergutta kan gjerne komme inn i baren for hyggelig prat, men la knivene ligge...

Moderator kan komme inn i "baren å ta vekk knivbruken" tidlig, så slipper vi massearrester av denne typen :D

Det viste seg jo at gutta bare hadde med seg slike "kina- Japan hus" lekekniver av plas...myk plast :)

Og det er nå jeg skal unngå setninger som; "dette skjønner vel alle som er noenlunde riktig sammenskrudd...til og med de med litt avvik ser da slike åpenbare nyanser klart og tydelig"

Så se bort ifra den setningen de som er uenige :D

Beste hilsner deres "latterlige " Stig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var IKKE Ruffen som ba meg slette of topic, det var ikke aktive medlemmer/lesere, som ville lære noe, og ikke lære noe på hvert 10. innlegg. Jeg spurte Ruffen på PM om det var greit at jeg ryddet. Han trodde sikkert ikke at jeg skulle rydde så mye ;)

Så til alle som er litt sure for dette, og mener at ting kunne stått, og alle hadde prdnet opp osv osv osv osv. ALLE dere som vare med i diskusjonen, har LEST ALT, og vet status. ALLE har blitt venner igjen. ALLE har ALT info!

Hvorfor skal da dette dår igjen i tråden? Dere kan det jo utenatt! De NYE som kommer inn i tråden trenger vel ikke lese beklagelser ditt og forklaringer datt? Er dette så vanskelig å forstå? Tar jeg SÅÅ feil... i så fall, så beklager jeg. Da er jeg mer trangsynt en jeg selv trodde.

JEG.....altså JEG, mener at Stig sitt første innlegg her ikke er på sin plass i det hele tatt, og er ALT for krasst. Det er MIN mening, men jeg kan ta feil. Men det er i hvertfall IKKE slik tone JEG vil ha på ffs, og slett ikke av vandt til å ha heller.

Jeg leser mest mulig tråder her inne, om de interesserer meg eller ikke, for å se om det er noe knask. Jeg hadde gitt blanke faen i å slette tråden deres om jeg ikke hadde fått så mange seriøse henvendelser på forhand. Og siden dere hadde sagt " Sorry, beklager, jeg er dummere en deg " osv Så lot jeg det stå til.

Kortline tråden har jeg ikke lest en gang, og har ikke slettet et eneste innlegg, fodi jeg har ikke fått EN eneste melding om det, og da kan den bare gå sin gang for min del.

jaja, et lite innlegg før frokost her.

Bruk energien på å lage flotte innlegg om nymfing igjen, slik at de noe og halvnye her som vil lære noe kan vå litt info av dere flinkegutta, og legg vekk øksa litt.  Håper på mange flotte innlegg fremover fra både den ene og den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg leser mest mulig tråder her inne, om de interesserer meg eller ikke, for å se om det er noe knask. Jeg hadde gitt blanke faen i å slette tråden deres om jeg ikke hadde fått så mange seriøse henvendelser på forhand. Og siden dere hadde sagt " Sorry, beklager, jeg er dummere en deg " osv Så lot jeg det stå til.

Det som forundrer meg er at du ikke kan ha lest før du slettet. Om du i så fall gjorde det så ville det f.eks. vært en smal sak å latt noe av det jeg skrev være igjen. Jeg skriver alltid lengre innlegg med avsnitt og jeg skriver (også denne gangen gjorde jeg det) "On topic:" og så fortsetter innlegget med kommentarer som er i henhold til hva tråden handler om. Så om alt det over var helt forkastelig så kunne du i det minste tatt deg 2 sekunder ekstra for redigere bort det som var upassende. Det var såpass oversiktelig at de aller fleste her inne hadde vært istand til det, uten å bli veldig slitne. Altså tviler jeg på at du har lest mer enn to-tre linjer i innleggene mine før du trykte SLETT! Eller var det det at Eikre var frekk nok til å uttale seg om stenger? Vel, det var på generelt grunnlag i forhold til "feel vs lengde" og korlinefiske. Hvilket var dønn on topic og ble spurt om.

Bruk energien på å lage flotte innlegg om nymfing igjen, slik at de noe og halvnye her som vil lære noe kan vå litt info av dere flinkegutta, og legg vekk øksa litt.  Håper på mange flotte innlegg fremover fra både den ene og den andre.

Det var nettopp det at "nymfegutta" (hvem nå de er) aldri kom til å svare fullt ut med alt hva de kan fordi de svært ofte blir behandlet respektløst som utløste hele greia. Det var jeg og ikke Bjorni som startet det hele. Ikke fordi jeg angrep noen spesielt, men fordi jeg ba om at nymfe, våtflue og streamerhatere lot kunnskapsrike nymfefiskere som Stig og B.R. få dele sin kunnskap med oss uten å måtte gå i forsvar eller få "morsomme" kommentarer hver eneste gang. Når man gir så mye av seg selv som disse har gjort så mener jeg at de fortjener mer respekt enn den de ofte får. Her bruker man uhorvelig mange timer, dager, uker og år på å tilegne seg kunnskap og så er takken når man deler dette helt frivillig med andre at man får "kunne man ikke like godt brukt mark?" eller "jeg sluttet med markfiske for flere år siden" eller "det er tørrfluefiske som er fluefiske" eller "sikkert effektivt, men det har ingenting med fluefiske å gjøre" eller rett og slett "det der KAN IKKE være morsomt". Det er rett og slett respektløst overfor folk som helt gratis gir til forumets medlemmer kunnskap som de aller fleste er langt unna å være i besittelse av. Liker man ikke det man får så må det da for pokker kunne gå an å bla videre i forumet uten å slenge bemerkninger om hvor dumt dette fisket er.

Jeg spurte også om noen kunne finne tråder som seriøst omhandlet tørrfluefiske hvor "nymfere" var innom og slengte spydigheter. Og så lete etter det motsatte, altså nymfetråder som fikk spydigheter av såkalte "purister" eller "vanlige fluefiskere". (F.eks. prøve å finne en nymfetråd som ikke også inneholdt innlegg som hadde ordene "mark" eller "meite".) Forholdet mellom disse to er lett synlig. Derfor var jeg lei nok til å forklare hvorfor ruffen antagelig aldri kom til å få full beskrivelse av det slike som Stig og B.R. sitter inne med av kunnskap. Man må først vise et snev av respekt før man kan forvente mer. De skal liksom helst stues bort i kortlinetråden som spedalske med "der kan de få leke i fred". Innlegget mitt var ikke ment til ruffen eller noen spesifikke, men på generelt grunnlag. Det nytter i alle fall ikke å rope "mer, mer" så lenge det er legitimt å spørre dem om hvorfor de ikke heller bruker teleskopstenger og mark. Derfor startet jeg altså hele suppa. Jeg var lei på andres vegne. Drittlei! Småmobbingen mellom purister og nymphs var gått for langt. Så langt at enkelte ikke lenger forsto hva som var morsomt og hva som var uhøflig og respektløst overfor store bidragsytere av kunnskap til forumet.

Det som da skjedde var at like etterpå så kom det innlegg som var dønn stikk motsatt av hva jeg oppfordret til. Det viste seg senere at det ikke var ment slik, men det ble oppfattet som svært provoserende der og da.

Her har jeg gått glipp av en real fight skjønner jeg. Må nok begynne å lese disse nymfetrådene. Høres morsomme ut  :D

Kunne slettet hele greia spørr du meg. Men det gjorde du ikke. Er enig med Henning her. Bare ræl og jeg gadd ikke lese mer av den dritten dere slengte mellom dere

For det første så var det ingen såkalte "nymfefiskere" som slengte dritt seg imellom. Det var nymfe vs tørt nok en gang. Og altså enda en gang nå i denne tråden er en purist eller to ute med spydigheter fordi det er legitimt mot "nymfere". Og husk: Det blir dårlig med "fight" dersom det ikke er motstandere. Men hva er galt med dette forumet når slike innlegg som jeg siterte nå får stå - hver eneste gang?! Det blir i alle fall ikke triveligere av den grunn.

Så nå blir dette garrantert det siste innlegget hvor jeg skriver så mye at det trengs avsnitt. Moderator kan jo komme til å lese de første linjene og tenke at "Nei, det her er bare tull. Blir sikkert ikke bedre lenger ned. Slett!" Artig, når man har brukt mye tid på å prøve skrive fornuftig, få med meningene uten å fornærme eller rett og slett korrekturlese. Jeg retter meg selv om igjen og om igjen og forsøker å ikke være frekk eller gå på enkeltpersoner. Jeg forsøker etter beste evne å skrive noenlunde oversiktlig og uten for mange feil. Dette er ikke akkurat gjort på ett minutt for en med såpass begrensede evner innen "skrivefaget" eller hva det nå heter. Jeg blir derfor lei meg når ALT blir slettet fordi moderator ikke har tid til å la "On topic" stå.

Vel vel, gjort er gjort og jeg bærer ikke nag til Henning. Men jeg oppfordrer likevel moderator til moderasjon av modereringen neste gang "kranglefantene" rydder opp sjøl, slik som nå. Og jeg har lært noe av dette også.

Til meg selv:

Ikke skriv langt! Poenget må i alle fall ikke komme senere enn i andre linje!

Ikke be om respekt for noen!

Ikke forvent at alle skjønner hva du mener!

Ikke forvent noe som helst!

Ikke skriv mer du Erik. Stikk og fisk! Og hold kjeft om ting du ikke har greie på...

Til forumet:

God bedring! Skitt fiske alle sammen!

:)

PS. Dette tok meg ca. en time (så treig er altså jeg) og det tar 1/100sek å slette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort, uenigheten om hvorfor og hvordan er slått fast. Kanskje moderatorene burde reagert tidligere, så hadde vi sluppet dette. Men det igjen krever at man rapporterer slike syrlige meldinger som Eikre beskriver. Det er tross alt ett stort forum med mye å holde styr på.

Det er synd og skam at slikt blir resultatet, men la det være med det nå. Ut å fisk er en god ide, hadde bare ikke elven min vært flomstor, og det for tredje uke på rad! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik....Skal jeg GÅ INN i dine innlegg og redigere?

eller skal jeg slette det visst det inneholder 30% of topic, og har sitater fra tre andre innlegg som er slettet?

Få din HELT ærlige mening på dette er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja. Rammelet fortsetter her, ser jeg. :-\

Som en av de, eller kanskje rettere, hovedmannen bak bruduljen i nevnte tråd, så bør jeg vel uttale meg litt her også(?)

Jeg bommet totalt med setningsoppbygningen.

Jeg hadde ikke lest gjennom tråden godt nok. Hadde jeg gjort det, så burde jeg skjønt at man skulle passe seg litt med hvordan man ordla seg.

Ikke visste jeg at det hadde vært såpass mye spydigheter, usakligheter, etc, i disse nymfetrådene tidligere.

Og, det er jo helt forståelig at folk som legger sjela i å fortelle/lære bort om sin hovedinteresse blir rimelig mett, da det stadig stikker innom "moroklumper" som bare slenge litt med leppa. Tanken er sikkert ikke ond. Men det må jo være kjedelig i lengden for de som synes det de diskuterer er interessant, og gjerne går helt i dybden rundt dette. -Altså å bli avbrutt i eninga!

Og det var vel noe sånt mitt innlegg ble oppfattet som...

For å spinne videre rundt dette(I det virkelige liv, så er jeg faktisk enda mere skravlete :o), så kan man kanskje sammenligne det med:

En liten gjeng sitter og diskuterer Liverpool kontra Man U. De har allerede kommet så langt avgårde at de nå er inne på hvem som trente reservelagene i årene 89`til 94`, og hvordan dette påvirket innsatsen i serien.

Så kommer det plutselig en kar inn i rommet, og utbryter; "Joa. Men hvem faen gidder å se 22 voksne menn i kortbukser løpe etter en ball? Hæ"

Ikke sant?

Innimellom, så kan vel denne karen være meg...

Har hatt en stygg tendens til å leve etter mottoet:

"Å tenke før man prater, er som å tørke seg før man driter"

Jeg må innrømme at jeg til og begynne med syntes folk var usedvanlig hårsåre, etter reaksjonene som kom.

Men selv jeg skjønner nå at man rett og slett var drittlei.

Og jeg må jo bare få nevne de hyggelige tilbakemeldingene! Og hvor raskt vi greide å roe oss ned. Imponerende!

Selv om denne tråden egentlig handlet om moderators jobb, så føler jeg det ikke blir dønn feil å filosofere litt rundt dette.

Når det gjelder slettingen som ble utført, skjønner jeg at noen blir litt sure.

Her lå det vitterlig mye god info. Som ble borte.

Men, det må jo være vanskelig å balansere slikt, i og med sitater inne i innleggene, etc.

@Eikre:

Gi deg for fanden ikke med de "lange" innleggene dine! De gir både meg og andre god lesning. Og det at du påstår at du ikke behersker det skrevne ord, er bare tull! Stau pau!

@Hele gjengen:

Dette er et av de hyggeligste forumene som finnes! Det er jeg sikker på at vi greier å opprettholde, uten for mange av disse metadiskusjonene som andre steder renner over av!

For å avslutte dette skribleriet, så har jeg et forslag:

Tråden: "Hvorfor i helvete driver du og tuller med nymfe/våtflue/tørrflue?"

Under Off Topic. Med usedvanlig stor takhøyde, og rom for drittkasting.

Eller, kanskje ikke? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...