Gå til innhold

Hvilke elv er Norges beste ørretelv?!


Waksvik

Anbefalte innlegg

Foruten om Hemsila, rena, nea og andre merkverdige kjente elver, byr vel norge på noe av det bedre en fluefisker kan oppleve.

Fluefiskere i norges land har sine plasser og ofte opplever man at de ofte vil holde hemmelighetene for seg selv.

Jeg ser absolutt grunnen til at noen forblir en hemmelighet og sånn skal det få lov til å være:)

Jeg håper at dere som er interessert i delta i denne tråden, har noen små "hemmeligheter" å dele med oss andre?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer beste ørretelv?

størrelse?

min elv er en skjult perle, der eg vet om en del store nydelige ørreter (med navn og greier) men det er også fantastisk og bare vere der... Nydelig natur, hyggelig bonde i nerheten, ikke langs veien lixom...

Men vet om elver med større fisk i også, men ingenting kan måle seg med "ferja" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen på "beste" ørretelv:

tenkte litt at alle kan mene det en vil og derfor er det opptil enhver som vil si noe her inne å definere dette selv.

Men det virker for meg at størrelse uansett vil ha en liten finger med i avgjørelsen hos de fleste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer beste ørretelv?

størrelse?

min elv er en skjult perle, der eg vet om en del store nydelige ørreter (med navn og greier) men det er også fantastisk og bare vere der... Nydelig natur, hyggelig bonde i nerheten, ikke langs veien lixom...

Men vet om elver med større fisk i også, men ingenting kan måle seg med "ferja" :)

Regner med "ferja" er en elv du ønsker å holde for deg selv?:P

Eller er det bare meg som er dum og ikke kjenner til begrepet/kallenavnet for denne elven?!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste ørretelven er etter mitt skjønn en uberørt krystallstrøm, beliggende i en øde dal, hvor elven snor seg nedover endeløs vakker natur og hvor det er tett mellom ruggene. Et lite stykke nedstrøms ligger et vakkert hvitt bygg med påskriften "Sykepleierhøgskolen"...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir så relativt. St jeg gir desverre et litt svada svar kansje. Norges beste ørretelv, er den jeg til enhver tid befinner meg ved!

Ja men det er jo bra nok det:) du tok deg bryet å delte det med oss:) Sikkert en knallfin elv du  fisker i da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges beste ørretelv befinner seg mange mil inne på finnmarksvidda.

den starter i et stort vann og så render den omtren 7km med mange småvann og kulper før den ender i et nytt svært vann.

nedenfor det siste vannet blir elva større og det er fler folk der.

elven er omtren 3m bred  hele vein uten om kulpene.

og det svømmer fisk på 5kg+ der, for det har jeg sett i ett luftig sprang.  

en slik perle skal man lete lenge etter. 8)

har forresten ikke sett folk der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges beste ørretelv befinner seg mange mil inne på finnmarksvidda.

den starter i et stort vann og så render den omtren 7km med mange småvann og kulper før den ender i et nytt svært vann.

nedenfor det siste vannet blir elva større og det er fler folk der.

elven er omtren 3m bred  hele vein uten om kulpene.

og det svømmer fisk på 5kg+ der, for det har jeg sett i ett luftig sprang.  

en slik perle skal man lete lenge etter. 8)

har forresten ikke sett folk der. :D

Veibeskrivelser tas imot med åpne armer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du sliter med å få et eneste vettugt svar her gitt. Dessverre kan man vel si, men go'plassene mine har blitt borte en etter en etter artikler i blader og filmer, så jeg må nok bli med gjengen som ikke sier noe om de få perlene jeg fortsatt vet om. Det eneste jeg kan si er, prøv øvre deler av noen av landets lakseelver... Der går det både en og to overaskelser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste ørretelven er etter mitt skjønn en uberørt krystallstrøm, beliggende i en øde dal, hvor elven snor seg nedover endeløs vakker natur og hvor det er tett mellom ruggene. Et lite stykke nedstrøms ligger et vakkert hvitt bygg med påskriften "Sykepleierhøgskolen"...  ;D

Nirvana :)

Vanskelig å si hva som er norges beste ørretelv, men jeg vet da om noen som til tider er veldig bra :)

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dry-fly snob

Vis man "samler" all stor ørret i Glomma, på en strekning på 10km, så tror jeg Glomma hadde vært brukbar kandidat, men jeg tror de beste elvene er i Troms og Finnmark  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Akkanas.............12 timer til fots inn på Finnmarksvidda syd! Dsedert noe av norges værste mygghøl

Vrir litt på det og sier Kanakkas ;D ,men den ligger i sør-Norge. Må være et av norges værste knotthøl!

;D ;D ;D har tenkt på den vriinga sjøl........er ikke redd for at noen her på forumet kommer inn der og fisker det tomt........tror ikke det er så mange som går i blautmyra og vil være så lenge at de får fisk engang i dette mygg og knotthelvete.......og folket kan leve i usikkerheten om det er sant eller ei...... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du sliter med å få et eneste vettugt svar her gitt. Dessverre kan man vel si, men go'plassene mine har blitt borte en etter en etter artikler i blader og filmer, så jeg må nok bli med gjengen som ikke sier noe om de få perlene jeg fortsatt vet om. Det eneste jeg kan si er, prøv øvre deler av noen av landets lakseelver... Der går det både en og to overaskelser. ;)

er ikke vettuge svar jeg er på jakt etter gitt:) faktisk litt artig å høre hva folk verdsetter og legger i ei god norsk elv. For noen er det jo tross alt å parkere langs elvebredden:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...