Gå til innhold

Denne bør alle se!


Ruffen

Anbefalte innlegg

Håvard, elegant håndarbeide!

Hvordan har du klart å bli så flink på dette?

Er det p.g.a. mye fluefiske etter lange kvelder med skotske, raffinerte kornprodukter og jazztobakk, og med påfølgende uvøren stangføring, som har gitt deg mye praktisk erfaring med fjerning av fluekroker fra menneskekropper?

;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håvard, elegant håndarbeide!

Hvordan har du klart å bli så flink på dette?

Er det p.g.a. mye fluefiske etter lange kvelder med skotske, raffinerte kornprodukter og jazztobakk, og med påfølgende uvøren stangføring, som har gitt deg mye praktisk erfaring med fjerning av fluekroker fra menneskekropper?

;D ;D ;D ;D

Kortversjon: ja ;D

Nei, seriøst, jeg foretrekker å fiske edru, men uhell skjer av og til likevel. Filmen er riktignok spilt inn litt etter at vi egentlig hadde avsluttet fisket, så 100% edru var vi ikke (og det kan man vel se). Tapani skulle bare ta ett kast på en fisk som vaka så frekt rett ved der vi satt;)  

Selv har jeg bare opplevd å kroke meg selv 1 gang - jeg bar stanga gjennom et tett kratt, flua løsna fra fluefestet ved håndtaket og satte seg godt fast i hånda. Au.

Men det gikk greit å få den ut ved hjelp av denne manøveren utført med en hånd + kjeften. Har gjort dette knepet en god del ganger på fiskekompiser og uheldige petribrødre.

I fjor hadde vi en skikkelig stygg episode der lydmannen vår fikk en enorm finsk streamer, type "Supertinseli" (15 cm lang, og svær kortskaftet krok) godt planta i tinningen - med kroken pekende innover. Det var under nattfiske i Finland, og han drev og svinsa rundt bak oss. Plutselig hørte vi et fryktelig vræl i natten... Det var såpass at vi ikke kom på å filme det engang. Men den kom ut, den og.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det lille trikset ditt funker på kroker med mothake? Nesten ikke til å tru. Jeg har tenkt at jeg måtte dytte gjennom kroken, klippe av kroken og så dra ut jeg :D

Funker det selv om kroken sitter litt i kjøttet også?

Jes. Spiller ingen rolle om mothaka sitter godt inn i kjøttet: når du dytter hodet på flua ned og drar bakover i snøreløkka samtidig, får flua en roterende bevegelse, mothaka mister taket, og det er som å trekke ut ei nål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel kunne øve seg på noe kjøtt (bortsett fra a human body) av noe slag? Kylling? Koteletter (grillet med ertestuing og brunsaus)?

Vel, jeg hadde faktisk tenkt å filme denne prosedyren i vår, og lette litt i butikken etter passende kjøtt.

Mitt førstevalg, bacon med svor, funket ikke. Antagelig pga at det er saltet. Kroken sitter ikke. Heldigvis var Tapani så snill at han satte streameren i nesa så vi fikk dokumentert prosessen :D

Rå gris funker sikkert, eller kanskje rå kylling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg forslå barbless???    :) Godt utført ingrep forresten

Fiska med en rigg med tre nymfer her på lørdag og ble litt utåmodig med en fisk og tok tak i fortommen.

Hva som egentlig skjedde vet jeg ikke men det satt en knapek stk 18 godt plantet i fingeren.

Da var jeg glad den var barbless :D

Det verste jeg har sett er en jeg fisket en del med før i tiden. (kim vemmelvik for de som vet hvem han er)

Han sto og skar ut en krok i hodet på faren mens han sto og lo og faren bannet med en sløv fiskekniv.

De der var faen ikke sanne ;D

En annen fikk en en dobbelkrok O2 partrigde str 8 godt plantet i nesen oppe i otra. Husker du det doggnobbler?

Så bare snøret hang ned i vannet fra nesen. Stygt å le men helt umulig å la være da.

Han følte seg ikke særlig smart der han satt på venteværelse på legevakten på en svær lakseflue i nesa ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...