Jump to content

hvor mye veier'n ????

Recommended Posts

Heisan.

Jeg har et bildet som jeg bruker som skrivebordsbakgrunn.

Jeg ser derfor på bilder hver dag og jeg lurer mer og mer på hvor mye den veier.(jeg fikk nemlig ikke veid den fordi den ikke fikk plass i hoven)

Lengde er også usikkert men den var veldig tett på 60cm i følge merkingen på stanga.

Jeg har to bilder som jeg fikk tatt rett før bateriet døde ut.

Det nederste er kanskje mest korekt?

Hei.

Fin fisk!

Hvis fisken er 59 cm lang og har k-faktor rundt 1.0, noe jeg anser som sannsynlig utfra bildene (og utfra de fiskene jeg selv har tatt på samme sted

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />), blir vekta 2050 gram.

Så litt over 2 kg er nok sannsynlig, kanskje 2,1 kg.

Ja tenker rundt 2 kg jeg også

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Men 2.1 er jo større, så da sier vi det!

liker tankeganen din tony

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

ja. jeg har gått rund og fortalt folk att denne ørreten sansyneligvis er over 2kg.

ellers er den nest største den på avataren min, og den er jo ikke liten den heller.vet ikke vekt på den heller pga samma problemet med hoven.

ja, jeg har kjøpt ny hov

/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Guest Erik Eikre

Råsjanse:

Ettersom du ikke fikk målt skikkelig heller og sier "tett på 60cm" så antar jeg 58cm. Det er som regel litt kortere enn man tror når man får målt skikkelig. Som regel, ikke alltid. K-faktoren ser ut til å være noe høyere enn det bildene "viser". I den størrelsen og med såpass "nakke" pleier fisken å ha en høyere k-faktor enn man tror. Jeg vil gå for 1,1 til 1,15. Derfor havner jeg (utfra bildene og med latterlig stor feilmargin) på 2,15 - 2,25 og runder av til 2,2. Dum som jeg er. Men så kjenner jeg ikke fiskene på det stedet den er tatt heller.

Uansett: Gratulerer med kjempefin fisk!

Bare kjøp deg en skikkelig håv til neste gang, hehe.  

Edit. Det var allerede gjennomført ja. 

ja. jeg har gått rund og fortalt folk att denne ørreten sansyneligvis er over 2kg.

ellers er den nest største den på avataren min, og den er jo ikke liten den heller.

Det er det fine med å ikke veie. Om et par år er den 2,5 og om ti år 3. Jeg fikk en fisk på 63 cm i sommer som jeg uheldigvis veide.

Fin fisk er det uansett!

ellers er den nest største den på avataren min, og den er jo ikke liten den heller.

Det er det fine med å ikke veie. Om et par år er den 2,5 og om ti år 3. Jeg fikk en fisk på 63 cm i sommer som jeg uheldigvis veide.

Fin fisk er det uansett!

Klassisk tabbe det der med å veie fisken. Veksten stoppes jo brutalt når fisken veies i vitners nærvær. Jeg kom selv i skade for å veie en tørrflueørret på 66 cm i sommer ... Greit nok, så var den kanskje en tanke langsmal, men 2,1 kg?!?

Siste gang jeg veier en fisk

Hehe... det kan slå motsatt veg også: på Island i fjor så fikk kompisen en ørret på 58cm. Med Islandsk K-faktor så veide den stuttjukke karen 3kg!!

/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Fankenmeg det sykeste jeg har sett og veid som fluefisker etter ørret!

Ps: Vil tippe rundt 2,1-2,2kg på den nydelige fisken din Sage

Hehe... det kan slå motsatt veg også: på Island i fjor så fikk kompisen en ørret på 58cm. Med Islandsk K-faktor så veide den stuttkjukke karen 3kg!!

Slik så den ut (Mobilbilde)

Vil tippe rundt 2,1-2,2kg på den nydelige fisken din Sage

da er du passe smart om du sier til folk at den største ørreten du har fått er 58cm. (hvis det var den største da)

Fin fisk er det uansett!

Og derfor kommer jeg aldri til å kjøpe en heller. Takk Sjur. Nå kommer aldri noen til å tro på meg mer.

Gratulerer med vakker fisk sagemannen! Spiller det egentlig noen rolle hvor stor den var? Bare den var stor!

Ville sagt 1,9 sagemann,men den nakken forteller litt mer,så,og siden det er deg,

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Og,Tony,den der fra Island ser jo nesten like syk ut som enkelte Tyrifjordsørreter..

Willy

Hehe... det kan slå motsatt veg også: på Island i fjor så fikk kompisen en ørret på 58cm. Med Islandsk K-faktor så veide den stuttkjukke karen 3kg!!

Det er det drøyeste jeg har sett! Skulle tro den var født og oppvokst ved en pelletsfabrikk 

Må ta meg en tur til Island skjønner jeg. Hmm... Hva kan jeg lokke kjerringa med? åh... Spa og shopping!! 

(i et annet land selvfølgelig. Drar jo uten kjerring til himmelriket)

Det er det drøyeste jeg har sett! Skulle tro den var født og oppvokst ved en pelletsfabrikk  

Må ta meg en tur til Island skjønner jeg. Hmm... Hva kan jeg lokke kjerringa med? åh... Spa og shopping!!  

(i et annet land selvfølgelig. Drar jo uten kjerring til himmelriket)

Nydelig fisk, Sage  

Skummelt ja, hvordan k-faktor kan slå hit og dit. Så konkret vekt og lengde er vel det eneste "håndgripelige" egentlig  

K-faktor kan slå begge veier, som du også viser med det fenomenale fiskebildet ditt her, Tony  

Her er også en ørret jeg tok på 5 kg ++ som ikke akkurat var lange-slank  

Helt sykt kort i forhold til vekt, synes jeg.

Denne ørreten måtte jo bare få navnet Stutt-big-tjukken ( i hvert fall der og da fikk den det navnet  

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />  )

Til Andrès og Fishking1 forsvar. Begynte innleggene å dreie seg mer om K-faktor og glei litt ut. Tror ikke det var vondt ment 

Uansett, Sage95. Om fisken veier 1,9 eller 2,2 så er det uansett en helt fantastisk fisk. Du ser jo ikke ut som gamle karen 

Gratulerer med en så fin og flott fisk sage

Helt enig med de övrige 2 kg+ er den.

Ta også i mot rådet om å ikke veie på vekt har nemlig gjort det i alles närvär og den veide prikk 1990 gram

/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20" />

det var ikke like kult som å si oj i dag så fikk jeg en på 2kg + du skulle ha sett den fighten 

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

• Create New...