Gå til innhold

G.E.M SKUES`S DICSIPLES - a union of new nymph fly "purists" !!


Sjølvaste Harrkongen

Anbefalte innlegg

Det er vel på tide denne mannen får litt oppmerksomhet og sin egen tråd, skulle bare mangle 8)  ;D

Litt historie : http://www.flyfishinghistory.com/skues.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/George_Edward_MacKenzie_Skues

http://www.midcurrent.com/articles/history/law_halfordandskues_1.aspx

Fanside på facebook har selvfølgelig denne mannen : http://www.facebook.com/pages/GEM-Skues-a-fly-fishing-genious/114157015263885#!/pages/GEM-Skues-a-fly-fishing-genious/114157015263885?v=wall

Dette er mannen som skjønte hva det egentlig dreide seg om  :D :D

post-1778-13949883621179_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Er det ikke Frank Sawyer som er "nymfefaderen" da?

Trudde Skues kom inn med spiderfluene osv jeg :)

Belær meg!

med Skues var det bare kjeften. Han sat på pub og skrøt av ting han hadde lest og lært av andre. Du ser jo øl-magen?  ;D

Edt: Og at "fiskebildet" er tatt i ett fotostudio (kan godt være den lokale pub`en også) og ikke langs elva, er bevis mer enn nok på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skues satt nok ikke bare på pub. Husker jeg riktig var han utdannet jurist og jobbet som advokat.

:)

Når Halford-tråden brukes til å sette ut løgn om Halford, og skape fordommer om tørrfluepursiter. Ja da skal jaggu Skues og selvutnevnte fly-fishing-eksperts-only også få gjennomgå  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Er det ikke Frank Sawyer som er "nymfefaderen" da?

Trudde Skues kom inn med spiderfluene osv jeg :)

Belær meg!

Nei det er Skues som er det. Frank Sawyer videreforedlet nymfefisket med bla a. Pheasent tail nymph.  

Er det forresten noen her som er Nymfepurister ?

Nymfekyndige er vel først og fremst allsidige og villige til å gå nye veier, utforske, løse ørretens mysterier....

I motsettning til tf'erne som er mere:  "Det funke' i fjor, je' rokke' itte ved det..."

OG! De som er årvåkne, jeg har hatt en slik forening i snart ett år ! Eneste innmeldte er Staffan ! (Han har lovet meg en logo  :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke Frank Sawyer som er "nymfefaderen" da?

Trudde Skues kom inn med spiderfluene osv jeg :)

Belær meg!

med Skues var det bare kjeften. Han sat på pub og skrøt av ting han hadde lest og lært av andre. Du ser jo øl-magen?  ;D

Edt: Og at "fiskebildet" er tatt i ett fotostudio (kan godt være den lokale pub`en også) og ikke langs elva, er bevis mer enn nok på det ;)

Høres litt ut som meg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dette kan jo bli interessant, for hvis trådens navn skal følges opp så er denne foreningen for de som kun fisker med nymfe :rolleyes: ::)

hmmmmm........ :D :D ...... lurer på hvor mange rene nymfepurister det finnes der ute ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm........ :D :D ...... lurer på hvor mange rene nymfepurister det finnes der ute ;D

Terje!

Det er teoretisk ingen det Terje. Men de er ett såpass hån mot det riktige fluefisket at de godt kan kalles nyfepurister. De bruker ikke navnet tørrflue på tørrflue. De bruker navnet indikator...

Du finner 3 av disse gærningene aktive under "kortlinefiske"  ;D

Kjenner jeg deg rett har du aldri lest denne tråden. Du er jo en mann av prinsipper. Selv har jeg smuglest litt der inne. Fordi jeg er veldig nysgjerrig av natur. Litt som at det er moro å være flue på veggen under et bønemøte i en moskè. Mye rar gubb der ute i verden gitt  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

hyll.gif

.... men Erik da, du tar vel ikke bølgen for PURISTIOTI :o :o  ;D

Nå har du skrevet side opp og side ned og talt for allsidighet innen fluefiske, og så tar du bølgen for NYMFEPURISTIOTI :o :o

Nei dette var den mest selvmotsigende bølgen jeg noensinne har sett ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jo bli interessant, for hvis trådens navn skal følges opp så er denne foreningen for de som kun fisker med nymfe :rolleyes: ::)

hmmmmm........ :D :D ...... lurer på hvor mange rene nymfepurister det finnes der ute ;D

Terje!

Ikke meg,du har rett,lurer litt på dette jeg og.......bare nymfer..? ;)

Også jeg som har tenkt(i visse vassdrag) å begynne å henge ei nymfe(eller to !? :D ) under ei tørrflue,fordi kortlinefiske blir for kort enkelte steder.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er gärne som bruker törrfluer og nymfer Stian :)

Flaks at vi ikke har en Halford som sier at all fiske skal foregå oppströms dragfritt og med fluer som står höyt på vannet  ;).

Takke meg til en vettig kar som Herr Skues som fiska med både tört, klekkere og lette nymfer i alle rettninger uten bekymmer bortsett fra en gjeng med böller som ikke klarte at han var en av datidens desiderte beste fluefisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja vi er gärne som bruker törrfluer og nymfer Stian :)

Flaks at vi ikke har en Halford som sier at all fiske skal foregå oppströms dragfritt og med fluer som står höyt på vannet  ;).

Takke meg til en vettig kar som Herr Skues som fiska med både tört, klekkere og lette nymfer i alle rettninger uten bekymmer bortsett fra en gjeng med böller som ikke klarte at han var en av datidens desiderte beste fluefisker :)

Hvordan målte man slik at han der Skues fyren var en av datidens desidert beste fluefiskere? ? ? ?

Fikk han mest fisk da eller......... :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde han helt sikkert  :) det var nok sikkert en av grunnen til at Halford og böllene jaga han bort fra Abbots :)

Ja det glemte jeg vist :) Kult at du leser kortline tråden Stian det bor nok en liten skap nymfe/törrflue gärning i deg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er ialllefall sikkert når det gjelder meg. Å ikke kunnet fiske noe annet noengang med annet en tørrflue pga prinsipper, hadde gjort hele hobbyen mere stusselig for meg.

Men å ikke kunnet fiske tørrflue mere noengang pga prinsipper, hadde gjort hobbyen trøstesløs. Vet ikke om jeg hadde giddet mange dagene utover junien da altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...