Gå til innhold

G.E.M SKUES`S DICSIPLES - a union of new nymph fly "purists" !!


Sjølvaste Harrkongen

Anbefalte innlegg

Skues "oppdaget" nymfer for første gang på strekket Abbots Barton i Itchen, og utifra de små grønne insektene han så inne i munnen på fisken utviklet han nymfefisket. Har selv fisket samme strekket, iallefall veldig nære da hovedløpet ikke lenger er en del av Abbots Barton strekket, og må innrømme at jeg selv ikke var i nærheten av å vurdere å knyte på en nymfe, selv om jeg fisket på virkelig historisk grunn... Fisk fikk jeg også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Erik Eikre

hyll.gif

.... men Erik da, du tar vel ikke bølgen for PURISTIOTI :o :o  ;D

Nå har du skrevet side opp og side ned og talt for allsidighet innen fluefiske, og så tar du bølgen for NYMFEPURISTIOTI :o :o

Nei dette var den mest selvmotsigende bølgen jeg noensinne har sett ;D ;D

Terje!

Hva du vet om bølger... svært lite vil jeg tro. De kan jo trekke ned flua di. Hadde jo blitt katastrofe om så skulle skje. For deg altså.

Vel, jeg tok bølgen fordi det endelig var noen som ansvar og børstet støvet av en annen av de store fluefiskerne. Som du påpeker så har jeg sans for allsidighet og da mener jeg også Skues bør få oppmerksomhet og ikke bare Marryat og denne halvfalske frekkasen som het Halv Ford eller noe i den duren.

Derfor bølgen for initiativet. Men slikt er nok vanskelig å forstå for de som bare leser en tiendel av vår historie og hopper over resten fordi det ikke passer.

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig hadde det vært kjekt å om dere andre hadde fikset på skrivefeilen i tittelen slik som jeg har gjort, hehe.  :D

ahhh....du overrasker stadig med dine kunnskap Erik. Hadde tenkt å kommentere dette når tråden var på 60-70 sider eller noe. Bruke det som en bekreftelse på hva slags snålinger denne Skues-gjengen er  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Forøvrig hadde det vært kjekt å om dere andre hadde fikset på skrivefeilen i tittelen slik som jeg har gjort, hehe.  :D

ahhh....du overrasker stadig med dine kunnskap Erik. Hadde tenkt å kommentere dette når tråden var på 60-70 sider eller noe. Bruke det som en bekreftelse på hva slags snålinger denne Skues-gjengen er  ;D

La du ikke merke til det i det første innlegget mitt altså? Treig eller?

;D

Forøvrig må jeg jo gi Terje rett i at jeg ikke er overvettes begeistret for noen form for puristiotisme. Men dersom man ser på fordelingen av "nistepakka" til ørreten så har i alle fall Skues minst 4 ganger så stor rett til egen tråd som det Halvfjord har.

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei Tore Trådstarter, hva er det De har foretatt Dem her nu  ???

Dette var skuffende . . . Åsså etter den hyggelige samtalen vi hadde både i fjor og på koppang nå i høst !

Skal si vi i Tørrfluas Venner ble skuffet da vi hørte om dette. Snakket fælt om deg på dugnaden i dag . . .

Her har vi latt oss lure til å tro at du var nogenlunde oppegående . . .  du har fått lov å være med å lempe stein ut i hunnselva, og dette er altså takka  :o

Nei, du kan nok bare stappe nymfeboksene dine i lomma, og drukne deg i lågen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig hadde det vært kjekt å om dere andre hadde fikset på skrivefeilen i tittelen slik som jeg har gjort, hehe.  :D

ahhh....du overrasker stadig med dine kunnskap Erik. Hadde tenkt å kommentere dette når tråden var på 60-70 sider eller noe. Bruke det som en bekreftelse på hva slags snålinger denne Skues-gjengen er  ;D

Dette bet jeg meg merke i også, og helt tilfeldig er det nok ikke . . . Denne nesegruse beundringen for disse gamle tullebukkene gir tydelige adferdsavvik.

Halford-Tørrfluepurist tråden ble jo lansert som et "fåretak" i sin tid, husker jeg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Erik Eikre skrev:

Hva du vet om bølger... svært lite vil jeg tro. De kan jo trekke ned flua di. Hadde jo blitt katastrofe om så skulle skje. For deg altså.

Jammen..... jammmen.......jammen...... da vet jeg jo nok om bølger da jo :D :D

Erik Eikre skrev:

Vel, jeg tok bølgen fordi det endelig var noen som ansvar og børstet støvet av en annen av de store fluefiskerne. Som du påpeker så har jeg sans for allsidighet og da mener jeg også Skues bør få oppmerksomhet og ikke bare Marryat og denne halvfalske frekkasen som het Halv Ford eller noe i den duren.

Stor og stor fru Blom ::)Hvem vet egentlig hvor stor Scrooge....Skrue........Skrudd eller hva han het egentlig var :D ...... og han Halv Ford, eller "the man" som vi liker å kalle`n, ja han var nok en frekkas, så på det området har vi iallefall klart å følge i hans fotspor :D :D

Erik Eikre skrev:

Derfor bølgen for initiativet. Men slikt er nok vanskelig å forstå for de som bare leser en tiendel av vår historie og hopper over resten fordi det ikke passer.

Hvis du med "vår historie" mener fluefiskehistorie så har du nok rett, for hva disse gamle sullrikkene holdt på med for ørtenhundre år siden er i grunn totalt uinteressant, og egentlig bare for en kuriositet å nevne og kan glatt hoppes over ;D......... by the way we are "the new dry fly purists" :D :D

Erik Eikre skrev:

Forøvrig må jeg jo gi Terje rett i at jeg ikke er overvettes begeistret for noen form for puristiotisme. Men dersom man ser på fordelingen av "nistepakka" til ørreten så har i alle fall Skues minst 4 ganger så stor rett til egen tråd som det Halvfjord har.

Say what :D :D ...... jammen godt å høre at du tar avstand fra nymfepuristioti, og innrømmer at jeg hadde litt rett i det jeg skrev :D .... ahh...det gjorde godt for sjela :D :D

...... så da får jeg gi deg rett i at Onkel Skrues har rett til en egen tråd, så vi unner denne merkelige Skruen det :D

Terje!

PS. Grattis med ny avatar ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hvis du med "vår historie" mener fluefiskehistorie så har du nok rett, for hva disse gamle sullrikkene holdt på med for ørtenhundre år siden er i grunn totalt uinteressant, og egentlig bare for en kuriositet å nevne og kan glatt hoppes over ;D......... by the way we are "the new dry fly purists" :D :D

And Halford's Disciples...  ;)

Passe gammeldagse likevel altså...  ;D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hvis du med "vår historie" mener fluefiskehistorie så har du nok rett, for hva disse gamle sullrikkene holdt på med for ørtenhundre år siden er i grunn totalt uinteressant, og egentlig bare for en kuriositet å nevne og kan glatt hoppes over ;D......... by the way we are "the new dry fly purists" :D :D

And Halford's Disciples...  ;)

Passe gammeldagse likevel altså...   ;D  ;D

Nope, det fallt seg igrunn bare naturlig å bruke Mr. Halford som utgangspunkt for vår forening :D ..... utover det så er vi ikke nevneverdig opptatt av fortida :D

....... men nå skal jeg ikke kødde mer rundt i denne tråden, jeg foretrekker å diskutere videre i orginaltråden som nå har pågått i over 3 år :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hvis du med "vår historie" mener fluefiskehistorie så har du nok rett, for hva disse gamle sullrikkene holdt på med for ørtenhundre år siden er i grunn totalt uinteressant, og egentlig bare for en kuriositet å nevne og kan glatt hoppes over ;D......... by the way we are "the new dry fly purists" :D :D

And Halford's Disciples...  ;)

Passe gammeldagse likevel altså...   ;D  ;D

Nope, det fallt seg igrunn bare naturlig å bruke Mr. Halford som utgangspunkt for vår forening :D ..... utover det så er vi ikke nevneverdig opptatt av fortida :D

....... men nå skal jeg ikke kødde mer rundt i denne tråden, jeg foretrekker å diskutere videre i orginaltråden som nå har pågått i over 3 år :D :D

Så dere er egentlig ikke Halford's Disciples likevel altså? Bare purister... ehh.. det var sant - puristioter!?!

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei Tore Trådstarter, hva er det De har foretatt Dem her nu  ???

Dette var skuffende . . . Åsså etter den hyggelige samtalen vi hadde både i fjor og på koppang nå i høst !

Skal si vi i Tørrfluas Venner ble skuffet da vi hørte om dette. Snakket fælt om deg på dugnaden i dag . . .

Her har vi latt oss lure til å tro at du var nogenlunde oppegående . . .  du har fått lov å være med å lempe stein ut i hunnselva, og dette er altså takka  :o

Nei, du kan nok bare stappe nymfeboksene dine i lomma, og drukne deg i lågen  ;D

Hahaha , will do Lars  ;D ;D

Ja det var hyggelig det Lars...jeg får vel bare ligge lavt en stund nå  ;D  ;D

Men angående koppang, fisket du bare tørt ?  ;)  :-X hahaha

Ja for all del, tull videre i  den andre tråden, og så tar vi det seriøse og det som betyr noe i denne tråden her  :-*  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyll.gif

.... men Erik da, du tar vel ikke bølgen for PURISTIOTI :o :o  ;D

Nå har du skrevet side opp og side ned og talt for allsidighet innen fluefiske, og så tar du bølgen for NYMFEPURISTIOTI :o :o

Nei dette var den mest selvmotsigende bølgen jeg noensinne har sett ;D ;D

Terje!

Oi, en selvmotsigende bølge! Siger den mot seg selv da? Tror jammen vi har et nytt fysisk fenomen her i tillegg til nok en krangletråd  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere er egentlig ikke Halford's Disciples likevel altså? Bare purister... ehh.. det var sant - puristioter!?!

What Ever  ;D

Skal binde noen av tsjekker nymfene på nettsiden din i dag Erik, bare for å veie opp litt. Trenger vel bare 3 stk for å veie opp 100 tørrfluer, de er jo nokså tunge  ;D Da blir jeg ihvertfall fullstendig habil som selvutnevnt dommer i puristioti - blyhode debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger vel forsåvidt merke til at det er stort sett det samme som diskuteres her og i respektive "Halford" tråd??? Skal dere gjennom de samme "kranglene" en gang til  ???:P:-X8)

Litt skuffa at ikke Halfords er litt mer på offensiven, de spiller jo nesten bare forsvarsteknikk.

Er bare Stian som kommer med noen forsøk på angrep iblant. Godt de har Terje som målvakt så ikke blyhodene skårer for mange mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, får prøve med ett angrep til da. Om det er aldri så barnslig.....  :D

G.E.M Skues - tråden ja. Hva står den for??

Gamle Etternølende Menn kan Skues på hårene i denne tråden! På det lille loslitte håret de har igjen etter å ha klødd seg utallige ganger i hodet og lurt på hva faen slags nymfe som gjemmer seg der nede i det mørke dypet!!  :o  8)

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, får prøve med ett angrep til da. Om det er aldri så barnslig.....  :D

G.E.M Skues - tråden ja. Hva står den for??

Gamle Etternølende Menn kan Skues på hårene i denne tråden! På det lille loslitte håret de har igjen etter å ha klødd seg utallige ganger i hodet og lurt på hva faen slags nymfe som gjemmer seg der nede i det mørke dypet!!  :o  8)

;D

Ha ha :D Jeg er nå glad så lenge jeg slipper santiveisan + himling med öya for da er det så vanskelig å se når fisken er bortpå og du må lynkjapt kroke fisken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første steg på veien til å bli en skikkelig nymfepurist.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Fant en glimrende artikkel med god beskrivelse for hvordan disse tsjekkerne bindes på Erik Eikre sin flotte side:

http://www.eikre-fly.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=63&Itemid=109〈=no

Hadde ikke alle de korrekte fargene, så ble en flashdubbing i stedet for hends blend i den ene flua og Hends muskrat nr 32 og 33 i den andre.

post-155-13949883668009_thumb.jpg

post-155-13949883668494_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian: Hadde du maggot stående i kjøleskapet, kanskje?  ;D

Nope. Det er en av mine populære realistiske maggotimitasjoner. Bundet på oppsamlet flass blandet med trelim. Det blir helt fantastisk likt. Inspirasjonen gir jeg æren for til min gamle sløydlærer. Han lærte meg at sagflis blandet med trelim var ypperlig som imitasjon av tre. For tetting av sprekker i fuglekassene jeg bygde ol. Så tenkte jeg. Flass er jo gammel hud. Da må det bli rimelig likt hud hvis man blander det med trelim?... Og vips. Plutselig hadde jeg fantastiske kropper til maggot-natural  :D

Har ikke prøvd det på store åpne sår hos mennesker, men skal jaggu ikke se bort fra at det funker til det også  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første steg på veien til å bli en skikkelig nymfepurist

Skummer kjapt og så vidt innom denne tråden, og fant meg plutselig dvelende ved tsjekkerne dine, Oddbjørn  :) Flotte fluer, synes jeg  :)

Ser de er bundet Eikre-style, og det er ikke noe negativt - snarere tvert imot  ;) Ingen dårlig læremester å lære tsjekkere av det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian: Hadde du maggot stående i kjøleskapet, kanskje?  ;D

Nope. Det er en av mine populære realistiske maggotimitasjoner. Bundet på oppsamlet flass blandet med trelim. Det blir helt fantastisk likt. Inspirasjonen gir jeg æren for til min gamle sløydlærer. Han lærte meg at sagflis blandet med trelim var ypperlig som imitasjon av tre. For tetting av sprekker i fuglekassene jeg bygde ol. Så tenkte jeg. Flass er jo gammel hud. Da må det bli rimelig likt hud hvis man blander det med trelim?... Og vips. Plutselig hadde jeg fantastiske kropper til maggot-natural  :D

Har ikke prøvd det på store åpne sår hos mennesker, men skal jaggu ikke se bort fra at det funker til det også  ;D

Den var skremmende lik ekte vare, og utrolig kreativt og litt småekkelt skrudd sammen.. ;D Kortlinere, se og lær, detta gruser nok de fleste nymfene deres ned i gresset. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA  ;D ;D

Skjønner at du er fersk på dette Oddbjørn  ;D

Maggotimitasjonen skal kun festes i krokbøyen og ikke rundt selve kroken!!  ;)

Ahh, da skjønner jeg  ;D Takk for oppklaringen Stian!

Skummer kjapt og så vidt innom denne tråden, og fant meg plutselig dvelende ved tsjekkerne dine, Oddbjørn  :) Flotte fluer, synes jeg  :)

Ser de er bundet Eikre-style, og det er ikke noe negativt - snarere tvert imot  ;) Ingen dårlig læremester å lære tsjekkere av det gitt.

Takker André. For utvide horisonten etterhvert med Brun stil, Viverli stil, og andre stiler. Men har skjønt etterhvert at han der Eikre kan et par ting om tsjekkere, og så hjelper det jo godt med slike gode steg for steg beskrivelser. Eneste problemet er at jeg må skaffe et lass av forskjellige dubbinger og scudbacks i alle slags farger, er ikke måte på hvor varierte disse nymfefiskerne skal være. Se bare her. Og det var bare tsjekkerne, så kommer gullhodene, nymfene , plopperne og mikronymfene i tillegg. Har ihvertfall nok å gjøre i vinter, var så mye enklere når en bare kunne binde et par tørre aurivilli og noen rhodani.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...