Gå til innhold

jungle cock


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

jeg bruker bare Jungel Cock på streaking caddisene mine......kun det beste er godt nok ;) ;)

Hvordan ser de ut Staffan??

Jeg bruker sjeldent disse fjærene lenger, unntagen på noen få SØ fluer og Jungle Cock da.. Nakken ble kjøpt inn  i 1992.

:)

bjorni

de ser virkelig flotte ut!! fra tiden som fluebinder kommer den ideen fra....en kunde hadde så tru på mønsteret dersom den fikk på seg JC.....lagde noen til han, lo litt når jeg pakka den i boksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Aldri sett fjærmygg eller vårfluer med junglecock jeg. Når klekker de?

;):D

Jeg har aldri sett vårfluelarver med body stretch heller, men allikevel gir det en god imitasjon  ;)

Har forøvrig et par nakker liggende.

Hehe.  :D

Joda har da Junglecock, men bruker det nesten aldri. Burde selvfølgelig binde meg noen Heggeli, men... ja, jo det må bli noen før sommer'n.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg jungle cock..tar de fram og kjæler med de ;D

Har i vinter bundet alle mine mygg pupper med cheeks av jc.

Hmmm, god ide :)

bjorni

Ideen synes jeg er veldig god. Men den var ikke min. Jeg fikk den av Rune "sjef" som fant den på nettet av en britte. Cheeksen blir meget fint formet. De har en sånn lortfarve. Når jeg limer de inntil kroppen får de en perfekt dråpeform - svært likt vingeemnene som muggen har.

Det fine med dette er at jeg bruker de aller minste fjærene. De som ikke blir brukt på våtfluer og laksefluer. Her er det dermed bare å inngå kpalisjon med en som binder slike :)

Erik.. det er vel ingen døgnfluenympher som klekker med gullskalle heller. Dustete kommentar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Deilig å være dust innimellom.  ;D Noen vil sikkert påstå at jeg er det alt for ofte, men det får stå for deres regning, hehe.

Men nå er det vel ikke så mange gullskaller som er ment som klekkere heller da.  ;)

Junglecock er fine greier som cheeks det, men bruker i dag en plastkopi til det. På enkelte streamere og våtfluer derimot så må jeg nok ta frem godnakken ja. Var det seriøst nok?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jassid var forøvrig en meget populær mulitithriggerimitasjon i Bosnia for de som fisket der. I små størrelser brukte de den både når mygg og små døgnfluer og microcaddiser herjet.

Selv har jeg ikke Jassids,siden de få JC-fjæra jeg har passer bedre til Sunray Shadow  ;D .men det er en høyt skattet flue,ja.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tror neppe at det er jc fjæra som er årsaken til at fisken tar.......litt gulhvit polygarn eller antrongarn ville gjøre det samme......men det er noe med personlig  følelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

å på kanten.....når du endelig får en nakke med strøkende fjær så kankje er det fra vill jungelcock....for det er langt mellom de fine fjæra

[attachimg=1]

post-0-13949883745734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett Staffan. Man skal ikke forherlige en utryddingstruet fugleart. Jeg er svært enig. Egentlig "dustete" :P av meg å starte en sånn tråd. Jeg er jo for eksempel imot tempelhund (nå erikke hunden akkurat utryddingstruet da men - det er så jævlig innhuman måte de behandler den på).

Likevel jeg har nå jungle cock. Jeg kommer sansynligvis til å skaffe meg en ny sertifisert nakke snart, da min begynner å ligne en skinnlapp. Jeg bare må ha MÅ HA det..... desverre innrømmer jeg glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye man ikke burde. Jeg har til og med teak i båten.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe det igjen tipper jeg. Husker dere den våtflua som med navn Jungle cock? Bare to slike fjær til vinge hvis jeg ikke husker feil. Fisket utrolig bra faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...