Gå til innhold

Fiskeoppsyn - Erfaringer


Wobbler

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Når man fisker laks treffer man de ofte. Under ørretfiske er det ikke ofte jeg har blit sjekket.

Har jo mye med plassene man fisker på gjøre det. De leste kjøper kort og følger reglene så det er vel ikke farlig.

Uhm.. rly? ???

Ta deg en tur til Tr.heim, så skal du få motbevist utsagnet ditt. Her fiskes det mye med 3-5 stenger samtidig, 60 grams blylodd og gjerne uten kort. Fiskeoppsyn ser du kanskje ryggen på før 1. juni og etter 31. august om du er (u)heldig. Håpløst >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt spurt om fiskekort en gang. 5 km inne i skogen, oppsynet hadde hytte i nærheten og var ute på tur. Slo ann en prat og fisket videre. Så har ingen dårlige erfaringer på dette punket. Pål Andersen har oppsyn i Drammenselva så der tør jeg ikke fiske  :P

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje går oppsyn i Rena og klipper av nymfene til alle som ikke fisker tørt.

Har møtt på oppsyn et par ganger i Rena, et par ganger i Hemsila og flere ganger på laksefiske. Trivelige og hyggelige folk alle jeg har møtt. Har man ikke noe å skjule så tror jeg de fleste som går oppsyn også bare synes det er hyggelig med en liten prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Blitt spurt om fiskekort en gang. 5 km inne i skogen, oppsynet hadde hytte i nærheten og var ute på tur. Slo ann en prat og fisket videre. Så har ingen dårlige erfaringer på dette punket. Pål Andersen har oppsyn i Drammenselva så der tør jeg ikke fiske  :P

Lars L

HæHæ. Åsså så streng.(IKKE prøv å slå ihjel småfisk).

Har selv god erfaring med fiskeoppsyn. Som nevnt kan man få mye nyttige tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket relativt mye rundt omkring i Norge i en del år nå, og kan vel telle på tre fingre de gangene jeg har blitt kontrollert. Har bl.a. aldri blitt kontrollert i Rena. De tre gangene jeg har blitt kontrollert, har faktisk alle vært i Ringebu-fjellet. Det kunne gjerne vært mer kontroller, spesielt på steder med mye restriksjoner og høyt fiskepress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne gjerne vært mer kontroller, spesielt på steder med mye restriksjoner og høyt fiskepress.

Enig. Var i sommer i en elv med strenge restriksjoner på antall kort og med høy kortpris, og der var det ikke noe fiskeoppsyn å spore. Det blir litt teit å sprade rundt der i 3 hele dager uten å se snurten av dem. I en annen elv er det jo en kar nedom skrytebenken minst en gang om dagen (i alle fall de to gangene jeg har vært der)....

I "mitt vann" har de vært noen ganger, men de sysler jo med forskjellige ting da. Sist gang drev de og ryddet søppel og greier.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med fiskeoppsyn på mine turer. Er bare i ei elv jeg kjenner til hvor det er risikosport å fiske uten fiskekort.

Fikk forøvrig skamkjeft av en gjeng laksefiskere som kalte seg for fiskeoppsyn. Fisket på samme plassen 2 stk fisket dagen før. Var like ved et fossefall så det var vannskelig å høre hva de sa. Hvis blikk kunne drepe ville jeg falt om på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska 2-3 uker i rena per sessong de siste 3-4 åra, og blir vel sjekket i snitt en gang per sessong. Nå ser jeg riktignok oppsynet oftere, men de kjenner vel igjen endel folk etterhvert som sessongen går sin gang.

Andre steder har jeg ikke blitt sjekka. Var i Hemsila for første og muligens siste gang for 2 år tilbake, og med den prisen hadde jeg vel forventa å bli sjekket. Men neida, ikke her heller. Andre fiskere derimot stod rundt hver trestamme  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker mye, mest til fjells, Jotunheimen, Dovrefjell, Lesjafjella, samt G-Lågen og en del annet snask. Treffer aldri oppsyn, bortsett fra på Lesjaskogsvatnet der vi har hytte - der blir jeg sjekka både en og to ganger hvert år - fiskeforeninga ansetter hver sommer en person til å dette.  Det er sikkert dårlig betalt for en enkel jobb: å tøffe rundt en vatn på ei mils lengde og sjekke kort. Men i fjellet og i Lågen er det ikke oppsyn.  Litt merkelig at det ikke går an å koordinere litt, f.eks. hele Nord-Gudbrandsdal - den som kontrollerer

Lesjaskogsvatnet burde finne det meningsfylt å utvide reviret. Da kunne vedkommende få bedre betalt for en mer omfattende jobb. Men det virker som om samarbeid og det å gjøre ting annerledes enn før er vanskelig å tenke seg for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa av en oppi Bittermarka for et par år sia. Måtte spørre etter fiskekort sa`n, for han passa på vannet der jeg fiska. Da sa jeg til han at han måtte passe på bedre "for neri utløpsoset der renner det vekk". Han ble sur:)

Hehehe, nice one  ;D applaus ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke truffet på noen som har spurt om jeg har hatt fiskekort. Har jo fisket på de fleste steder her på Østlandet, i Romsdal og Majavatn og Børgefjell. Jeg tror heller ikke at mitt utseende skremmer noen vekk, heller ikke størrelsen. Kanskje er det at jeg ser såpass dum ut at alle regner med at jeg tør ikke å fiske uten at jeg har løst fiskekort. fish pray

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...