Gå til innhold

Torgeir - bok


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har snakket med Landbruksforlaget i dag angående utgivelse av bok. Kommer med info senere. Jeg ønsker ikke å utestenge noen, og veldig mange av de rådene som har kommet er veldig gode. Setter veldig pris på det. Det er også kommet gode råd om feks hva vi skal bruke overskuddet til.

På det stadiet er vi ikke kommet ennå. Blir for langt frem i tid.

Kan jo si litt om info jeg fikk av Landbruksforlaget. For at de skal kunne gi ut en bok med overskudd, må boksalget ligge på 2.500-3.000 bøker. Hvis forventet boksalg er under dette, må man kunne stille et økonomisk beløp som sikkerhet. En velrennomert forfatter jeg kjenner, har flere bøker liggende på vent. For hver bok må han stille med 150.000 som garanti.

Slike salgstall er jeg ganske sikker på at vi er langt unna. Løsningen blir da å kontakte et boktrykkeri, som evt kan være veiledend mht planlegging og skriving, korrekturlesing, brekking av sider, bilder etc.

Jeg fikk også litt prisinfo på trykking av bøker med sort-hvitt bilde. Husker ikke beløpet. Har det nedskrevet. Beløpet var ikke avskrekkende. Boka vil uansett bli i farger, og beløpet vil da bli høyere. Samtalen ble brutt før jeg fikk prisen, og jeg hadde ikke mulighet til å ringe opp igjen pga hektisk arbeidsdag.

Målet forblir uansett det samme. Lage en bok til minne om Torgeir, og til glede for alle fluefiskere. Boken skal selvfølgelig bli så bra som mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da regner jeg med at skrivergruppa er satt.

Vi setter da i gang med arbeidet, og tar nok all kommunikasjon på PM.

Vil nok informere litt om fremdrift og forventet utgivelse samt pris etter hvert.

Dere må gjerne komme med videre forslag her. Alt av gode ideer som kan bidra til å gjøre boken så bra som mulig er gull! :-)

Vi kommer nok til å trenge en som kan regnskap. Noen som tror de kan bidra der?

Et evt. overskudd går til veldedig formål. Noe i Torgeir sin ånd.

Takker for forslag vedrørende dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

se her nils, her er ett forlag som gir ut bøker for private. gir ut alle typer bøker. billig er det også. du kan velge mellom hard kopi eller paperback(pocket).

adressen er : www.licentia.no

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

se her nils, her er ett forlag som gir ut bøker for private. gir ut alle typer bøker. billig er det også. du kan velge mellom hard kopi eller paperback(pocket).

adressen er : www.licentia.no

bent

Dette så jo rett og slett meget gunstig ut.....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig at dere setter pris på dette.

Vi vet jo ennå ikke hva boka vil koste. Uansett er første prioritet å skrive en bok til minne om Torgeir, og som alle som fisker med flue i sjøen skal ha god nytte av.

Et evt. overskudd kommer som andre prioritet. Vet ikke hvor stort opplag boka får, og prisen per bok vil jo være avhengig av dette.

Men dette er langt frem i tid. Vi har satt som ønske at boka skal være ute i 2012-13, men det kan fort forskyve seg.

Takker til alle som tilbyr sin hjelp, vi setter utrolig stor pris på dette. Kontakter dere etter behov!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjempegod idè folkens.

AOF burde hedre denne flotte og kunnskapsrike mannen med et solid portrett av Toggi i April nummeret av tidsskriftet. Det er jo den beste sjøørretmåneden.

Hvis det blir bok skal jeg jammen ha et par eksemplarer av den. Ett eksemplar på arbeidsbenken, og ett eksemplar i glassmonteren i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg har litt omsorg mentalt for dette prosjektet med boka.....det er så lett å bygge opp forventninger som er for store i forhold til realiteten, jeg har forhørt meg hvor mye det koster å trykke boka mi i 1000 eksemplarer, men det var uventet dyrt og ikke regningssvarende før utsalgsprisen var 580.-........ hvorfor ikke samle alt det Torgeir skrev på en hjemmeside, hvor filmklipp etc kan legges inn......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom forslaget til Staffan er av interesse, så kan jeg godt stille meg til hjelp i forbindelse med oppsett av en nettside/hjemmeside hvor informasjon skal ligge. Et ypperlig verktøy til dette formålet vil være Joomla, og det åpner for mange muligheter, både når det gjelder tekst og video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en rask sjekk hos en av "self print" firamene her nede: 200 eksemplarer, 220 sider, hvorav 20 var sider med fargebilder, paperback med glossy laminat. Pris ca. 67 kroner pr bok.

Det blir dyrt aa bruke forlag paa dette, men hvis man publiserer selv saa er det fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...