Gå til innhold

Fluefiskefabler


.JB

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Lykke til på jakten Jørn.

Jeg håper på at du kommer tilbake i takt med fiskelysten.

kjenner på litt det samme som deg, bare i mindre skala.

Kos deg, med hva du måtte finne på, så håper jeg vi snakkes ved en eller annen elv en gang.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei JB, er bloggen din nede? Jeg kommer ikke inn på siden. Har ikke lest "tankene" dine før, men ser at forummedlemmer skryter, så da blir jeg jo nysgjerrig :)

Da er i hvert fall en ny blogg oppe og går, med litt av det gamle. Her blir det mange sære saker, og mer enn fluefiske. Den første nye saken handler derimot om fluefiske, og fluefiskesiden.  ;) Adressen er www.enklaven.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette er utrolig bra JB!! Tror jeg har sagt det før, men sier det igjen. Du burde skrevet bok. Fluefiskeroman! Utrolig lettlest og godt det du skriver. Drømmer meg bort - blir nesten til deg! Kanskje fordi jeg kjenner meg igjen  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Herlig historie  :) Fikk meg en god latter i avsnittet der Tor Åge ringte deg dagen derpå  ;D ;D

Utrolig hvilken stemning du får frem når du skriver! Alle, tanker, bilder og detaljer. Biter du deg merke til dem der og da, eller henter du dem frem i ettertid? Eller er ikke dette selvopplevd?

Det er i hvertfall bare kos å lese det du skriver. Man drømmer deg bort, ler av og med deg (mest av deg denne historien  ;D  ;) ) og kjenner seg igjen. Vil påstå man blir mer bevisst detaljene i livet etter man har lest deg. Du er utrolig god til å få dem med. Detaljer jeg opplever selv, men aldri er bevisst før jeg "oppdager" dem når du skriver det ned.

Takk for hyggelig lesing  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, gutter.

Utrolig hvilken stemning du får frem når du skriver! Alle, tanker, bilder og detaljer. Biter du deg merke til dem der og da, eller henter du dem frem i ettertid? Eller er ikke dette selvopplevd?

Ca 60 % er ren løgn  ;), og det andre er plukket herfra og derfra og sydd sammen. Planlegger å skrive to-tre historier til om fluefiskeren Markus, og det at jeg-personen ikke er meg (det var altså ikke meg Tor Åge ringte til) gjør at jeg kan juge så fritt som jeg gjør. Jippi! Ørretene blir nok bare større og større.  ;D

Apropos detaljer. Da jeg leste gjennom historien oppdaget jeg at Tor Åge hadde sendt tekstmelding til Markus, og at han møtte mange skjærgårdsjeeper på vei ut til Småskjæra. Men handlingen foregår tidlig på 90-tallet, og følgelig måtte både mobiler og moderne farkoster ut av handlingen. Hukommelsen er rare greier.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagslyrikk ;)

Gyngende grunn

Føttene synker, grunnen gynger

Stopper, står dypere

Må løfte meg opp, fortsette, trå varlig, bjørnen sover

Finne en tørr tue

Der borte, kvist mot himmelen, noen friske blad

Dit må jeg, må dit

Bløt mark suger meg fast

Ingen skam å snu

Men ikke i dag, ikke nå

Vakringen ruller over tjernet

Ett kort igjen, nesten over, for sent å hive seg

Det kommer ikke på tale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Jeg syntes "skiltet" mitt var morsomt jeg  ;D

Det oppsummerte min frustrasjon om at det denne gangen ikke var en av dine fantastiske historier (gledet meg når jeg så du hadde nytt innlegg på denne tråden) og at jeg sliter med å ta poesi alvorlig. Er det fleip, er det fakta, er det billedlig eller bokstavelig osv.  ;)

Jeg fortår at du tar sjanser og sliter over ei myr. I jakt på lykken, eller kanskje bokstavelig i jakt på fisk? Ting holder deg igjen...

Men denne fikk meg til å tenke "er det bare fjas?"

Må løfte meg opp, fortsette, trå varlig, bjørnen sover

Hva har bjørnen sover med dette å gjøre??  ;D

Sorry...Er dårlig på lyrikk!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan så si, sliter med poesien jeg også, på samme måte som deg! Har skrevet en del dikt til bursdager etc, men da alltid på nynorsk (herlig språk!), og da blir det fjernere, flottere og tydelig komisk.

Men ærlig talt, jeg kunne ikke skrive "trå varlig" uten å nevne bjørnen! Begrepet er uløselig knyttet til bjørnen som sover. Ikke verre enn det.   ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...