Gå til innhold

Bildetråden 2011


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Endelig har været snudd litt her nordpå. Det ble en lengere skitur innover øya. Herlig å oppleve den lave februarsola :)

Utrolig fargespill rett etter solnedgang. Måtte en tur på skansen å forevige litt.

Her et hdr av 3 eksponeringer. Strengt tatt ikke nødvendig, men synes Håja (øya) er så flott at det er greit å få med litt detaljer :)

5439056095_eaf3759ca2_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel små elver her i Trøndelag, hvor det går fin smålaks ved høy vannføring. Når man bor så nært kan man dra akkurat når det er fine forhold, og da kan man forvente bra med fisk. Til forskjell fra å stå i Namsen med tohåndsen, kan dette fiske være veldig morsomt med 5'er-stanga.. og en fin erstatning når ørreten ikke vil ta, lenger opp i dalen :P

Ble litt lei av å binde duns, så ordna en liten killer for laxen..

post-752-13949885981888_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta toget

[attachimg=1]

Fremdeles litt mye støy,så du har nok latt deg lure litt av lysmåleren igjen.

Lettere å fjerne enn på kirkebildene,antakelig fordi bakgrunnen er renere og lettere å justere.

Mulig du ikke ville ha det så mørkt,men det er vel sånn det ser ut når du står der.

[attachimg=1]

post-3549-1394988602147_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Driver å tester ISO verdier på D700 og må si det ser svært lovende ut og åpner for helt nye muligheter :D

Dette bildet er forøvrig tatt i dårlig stuelys, håndholdt og med ISO 3200.

Ingen blitz, blender f2,8 og en lukkertid på 1/60s på et 70-200mm.

Jeg ser at man nå kan få gjort ting rundt ISO og lukkertider som ville vært umulig med et DX kamera. Steike som jeg gleder meg til sommeren, men nå er det

-25 på gradestokken så her er det bare å fortsette med å drømme om sol og sommer....... :D

Terje!

[attachimg=1]

post-4723-13949886082959_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedre eksempler,men da må jeg inn på ekstern og resize og justere og........

Men noen ganger får det artige effekter,husker ikke om jeg har brukt filter her,men jeg blendet litt ekstra ned for å få silhuetteffekten på bla.øya midt i bildet.

Da får jeg ikke de detaljene som du gjør i skyggene,som også er veldig bra,og jeg har et ltt annet lys,men rett imot ble det mere utbrent,det prøvde jeg.

5424466147_f8f8805be6_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritbra Lars. Du er konge på slike bilder. Eller.... foto generelt :)

Har faktisk tatt et bilde av havet jeg også i dag. Tok 3 bilder, så gadd jeg ikke mer :) Var så jævlig kaldt :D

Tenkte jeg skulle forske litt på flere eksponeringer osv osv osv, men det var jeg ikke kledd til , så det tar vi en annen gang :)

5465986134_75a8e679d4_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...