Gå til innhold

Bildetråden 2011


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Veldig flotte bilder her... mye fiskerelatert..

Av og til er et godt fiskemåltid det som setter prikken over i'en :)

Klassisk kjøkkenbenk-bilde...

5482682321_fe19938b27_o.jpg

har du gjort noe i etterkant med fargen her? var usedvanlig skarp oransje farge på den fisken. litt vel skarp kanskje..

Har brukt gråkort til å justere hvitbalansen. Utover dette er ingenting gjort.

Lysrørene under kjøkkenreolen spiller nok et lite puss allikevel.

Fisken var uansett rimelig gulrot-farget.

Smaken var imidlertid fortreffelig ettersom denne har gått på hard marflodiett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bilder her nå :) (Som alltid :) )

Har et par kompiser (Ikke fluefiskere) som satte garn i går. De ringte og sa at jeg og Oliver måtte komme bort i båthavna, så skulle jeg få se "skikkelig" fisk, og ikke bare de smø ørretene jeg løper land og strand etter :)

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge disse bildene. De er snapshots i veldig hardt og vanskelig lys :)

Men bildekvalitet får være, men kule fisker da :D

Oliver litt småhissig siden han ikke fikk gå helt ut på kanten av kaien (Hadde ikke redningsvest) :)

5486209990_a4ca4f18db_b.jpg

En grei rødspette.

5485618119_e129265b17_b.jpg

Og en torsk (Av mange...dette var den største)

5485617011_1d07641d05_b.jpg

Og et to stk av en grei middagsingridiens :) ( de fikk 4 stk)

5486213520_24e26a338c_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bilde Willy :)

Andrè: Nei, ikke F2.8 her. Landet bak er litt langt unna, så der var jeg litt heldig :P

Tingen i dag var at det var så ekstreeem sol, og mye hvitt på båten, så jeg undereksponerte faktisk bildet med 0.7EV, noe jeg skjelden gjør. Fikk mange utbrente områder på 0.0, fordi om jeg hadde matrix/mønster lysmåling. Pluss at jeg banka det litt ned i etterbahandling, og brukte litt D light.... :D

Metaen her er litt rar faktisk :) (Tenkte "øhhh, går faktisk ikke an å ta bilder her" når jeg såg på displayen på første bildet :) )

F7.1 :)

ISO 320

Lukker 1/3200

135mm (Med 70-200en)

WB auto

Blenderprioritert (Selfølgelig :))

Ble egentlig veldig fornøyd med serien (Har en hel haug med bilder fra denne hendelsen) til tross for den ekstreme sola og allt de hvite/mørke. Trodde alle skulle være ubrukelige når jeg såg på skjermen på kamera. Hadde noen motlysbilder (ufrivillig) men de ble helt bånn i bøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk hvor fint det hadde blitt med 2,8 da, og skikkelig fryst fyren ut i fra bakgrunnen?  :) Neida, flott bilde. Ser det at hvis du som du sier tok det på 135mm rundt der, så kunne det ikke vært så stor blender som jeg tippet. Uansett, et flott bilde, Henning. Du er flink. Det er det ikke noen tvil om. Men hvis du virkelig ville litt ned på blenderåpning, så kunne du jo bare kjørt det ned på i hvert fall iso200 (under der - de kalibrerte verdiene - er ikke jeg så glad i heller, mister dynamikk og litt av hvert  :) Men iso200 på skarpe dager er god butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med blits i motlys. ;)

Joa... Men bildene ble ikke "tilfredsstillende" for å si det slik :) Fint å gi til fiskerene, men ikke nor å legge på nett. Samt at det er slik som dette jeg er så fantastisk dårlig på :)

Men tenk hvor fint det hadde blitt med 2,8 da, og skikkelig fryst fyren ut i fra bakgrunnen?  ;D Neida, flott bilde. Ser det at hvis du som du sier tok det på 135mm rundt der, så kunne det ikke vært så stor blender som jeg tippet. Uansett, et flott bilde, Henning. Du er flink. Det er det ikke noen tvil om.

Takker for det o store høvding :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk hvor fint det hadde blitt med 2,8 da, og skikkelig fryst fyren ut i fra bakgrunnen?  ;D Neida, flott bilde. Ser det at hvis du som du sier tok det på 135mm rundt der, så kunne det ikke vært så stor blender som jeg tippet. Uansett, et flott bilde, Henning. Du er flink. Det er det ikke noen tvil om.

Takker for det o store høvding :D

Og den var nå drøy. Jeg synes det bare er moro å bli med å tenke litt kreativt med slike som deg, Henning  :) Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg synes du er veldig flink altså. Du har gode ideer, begynner å få teken på det tekniske og kaster deg med svalestup ut i det kreative. Og de tre tingene her tilsammen ER selve oppskriften på gode bilder, kompis  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også syns du begynner å få det skikkelig til Henning.

Særlig er du god på mennesker,og du har mange gode bilder som du har lagt ut.

Tror ikke hverken André eller jeg (ihverfal ikke jeg)kommer hjem med bare veleksponerte bilder,det er tyning av lys og teknikk,vinkler,linjer og lysinnfall osv. osv......

Og det krever endel tid og øvelse for å bli så bevisst på hva man gjør som André er,og vi er heldige at han deler med oss og åpner øynene litt og litt.

Så bare fortsett du,gjør det du er god på,og legge det andre til etterhvert som du lærer,ved øvelse. :)

Jeg ser ihverfall fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...