Gå til innhold

Hva bør jeg prøve neste gang?


Lillevann

Anbefalte innlegg

Hardy høres spennende ut.  Har aldri forsøkt en Hardy stang.  Den nye Zenith-modellen virker utvilsomt fristende å prøve.

Hvis du kjører Saab 9.5 og er passert 65 vil jeg tro Hardy er midt i blinken. Hvorfor ikke ringe Vidar Steimler, forklare hva du vil ha og vips så har du din egen drømmestang?

Når prøvde du sist en Hardy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøve ei T&T Horizon i Vikingskipet her forleden, tror det var 2-delt 9 fot #4, og dæven, den var heftig  :D

Jepp, fisker stort sett utelukkende med Horizon selv. Men kvitter meg med de todelte nå, til fordel for firedelte med Bi-Angular Fiber Technology (;D). Har en todelt 5'er du kan få for 1500 om du er interssert, om ikke broren til jazzgitaristen skal ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøve ei T&T Horizon i Vikingskipet her forleden, tror det var 2-delt 9 fot #4, og dæven, den var heftig  :D

Jepp, fisker stort sett utelukkende med Horizon selv. Men kvitter meg med de todelte nå, til fordel for firedelte med Bi-Angular Fiber Technology (;D). Har en todelt 5'er du kan få for 1500 om du er interssert, om ikke broren til jazzgitaristen skal ha den.

Interessant det Øyvind, selv om jeg nok burde kvitte meg med noen 5'er-stenger før jeg tar inn noen nye  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Thomas & Thomas jeg også. Tipper Lillevann vil ha litt roligere aksjon enn godstanga Horizon. Helix får mye skryt, hadde en åtteogenhalvfot 3'er, men det ble for puslete for meg. Mulig den er fin i 5. Bortsett fra Winston som muligens er på høyde, er det ikke noe annet i grafitt som er i nærheten av T&T på finish.

mmmm...Helix  :-*

LitleVatn hvis du er interessert i T&T saa ring Frode hos Fiske & Friluft i Fredrikstad. Han gir deg en bra pris paa T&T naa.

Jeg har forlengst kaaret Helix 905-4 til den perfekte oerretstanga. (Men legger for ordens skyld til at samtlige T&T stenger har ganske hoey svingvekt, saa de letteste snellene boer unngaas.)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta på Scott fibertouch type ny GUL 7,7 ft 4# , fyttikattas for ei flott stang , denne nye glassfibern fra Scott.

Jeg syntes mange av scott s tidligere stenger har vært for harde , fibertouch er definitivt i den motsatte enden , fjærlett , og snellefestet er av skrutypen på denne.

finnes i 7 ft 3 , 7,7ft 4 , og 8,2 ft 5 etter hva jeg kan se.

Led deg ikke inn i fristelse med customshop på scott s nettsider....... men stanga er jo flott som standard vare også.

skal prøvekaste en slik , kanskje det blir årets eneste  enhånds som blir innkjøpt-

http://www.scottflyrod.com/catalog/view/F2

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite Loomis prat på denne siden egentlig?

Har du prøvd Wisper Creek,en til loomis Lillevann? En kompis har en slik og den er utrolig fin synes jeg. En følsom og nydelig stang til ørretfiske.

Selv fisker jeg en del med Streemdance maxline speed. Mange her har skrevet mye rart om den, de har ikke prøvd den. De tror jeg har Max som er en helt annen stang.

Brukte så og si bare denne på nz nå. Utrolig fin stang når man stadig bytter rigg i fra små tørrfluer til tunge nymfer som skal kastes over buskaset bak deg. Fin og holde fisken i hølen med og. Egentlig veldig glad i denne stangen.

Send meg en pm hvis du er i området her en gang så kan du låne den og prøve selv.

Det som er blitt noe skikkelig drit med loomis nå er prisen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for de mange gode og spennende råd her - jeg leser med stor interesse!  Det er veldig mange tips, så mange at det blir vanskelig å velge.  Uansett - jeg er ute etter å prøve nye stangmerker, så blant de neste stengene jeg kjøper blir det helt sikkert både Loomis, Scott og kanskje en TT.  Nå har jeg imidlertid blitt veldig nysgjerrig på Hardy Zenith - den er ny, er basert på "ny" teknologi, den får gode kritikker og den blir sikkert dritdyr.  Min enkle sjel tilsier at jeg kommer til å ende opp med denne stanga, og jeg kommer til å føle suget inntil så skjer.  Derfor blir det nok en Zenith skal dere se - Lillevann er svak for god markedsføring!

Fortsett gjerne å komme med forslag - jeg noterer opp.  Var på nippet til å kjøpe en Streamdance i fjor, men da falt valget på en Helios isteden.  Har ikke angret på det, men det blir sikkert en Streamdance også - med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"saa de letteste snellene boer unngaas"

Jeg har liksom følt meg som en outsider  :D - når jeg har lest tråder om sneller - da jeg har hatt "normalvekter" på de.

Mange skulle gjerne ha sneller som ikke veide mer enn ei tom sigaretteske.

Men nå leser jeg at flere ikke setter de kravene - heller litt tvert i mot.

Så nå er jeg inside igjen  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg imidlertid blitt veldig nysgjerrig på Hardy Zenith - den er ny, er basert på "ny" teknologi, den får gode kritikker og den blir sikkert dritdyr.  Min enkle sjel tilsier at jeg kommer til å ende opp med denne stanga, og jeg kommer til å føle suget inntil så skjer.  Derfor blir det nok en Zenith skal dere se - Lillevann er svak for god markedsføring!

Hos Grønberg Sport mener jeg Zenithen var priset til 6.200,-, så den var ikke spesielt dyr i dette segmentet.

Ny teknologi og en super stang, men det er ikke noe magisk med denne heller. Men det er det forsåvidt ikke med noen stang, magien skjer i hendene på den dyktige fluekasteren!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg imidlertid blitt veldig nysgjerrig på Hardy Zenith - den er ny, er basert på "ny" teknologi, den får gode kritikker og den blir sikkert dritdyr.  Min enkle sjel tilsier at jeg kommer til å ende opp med denne stanga, og jeg kommer til å føle suget inntil så skjer.  Derfor blir det nok en Zenith skal dere se - Lillevann er svak for god markedsføring!

Hos Grønberg Sport mener jeg Zenithen var priset til 6.200,-, så den var ikke spesielt dyr i dette segmentet.

Ny teknologi og en super stang, men det er ikke noe magisk med denne heller. Men det er det forsåvidt ikke med noen stang, magien skjer i hendene på den dyktige fluekasteren;D

Dette var det mest fornuftige utsagn jeg har hørt på lenge.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg insisterer på at du prøver skikkelig moderne glass Lillevenn, tror neppe du vil angre. Faren er vel heller at du vil ha mere ;D

Send en mail til Larry Kenney og hør om leveringstid, han har bl.a vært ansatt i Scott. En virkelig god up & coming glassbygger

http://thefiberglassmanifesto.blogspot.com/2010/03/larry-kenney-fiberglass-fly-rods.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en custom bygd CTS? ;-)

Tore på sporet kan sikkert hjelpe deg med å finne en stangbygger som duger...

Det er ingen dårlig idé. Min hovedstang har lenge vært CTS Affinity MX 590-4. Med Bellinger feste (hvor ellers får man det...), Snake Brand Universal ringer (som er krummet rundt klingen) og et håndtak med burl dekor. Skikkelig "personalized" stang som ingen har maken til  ;).

Ellers går jeg oftere under navnet Tore på jorde'.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen dårlig idé. Min hovedstang har lenge vært CTS Affinity MX 590-4. Med Bellinger feste (hvor ellers får man det...), Snake Brand Universal ringer (som er krummet rundt klingen) og et håndtak med burl dekor. Skikkelig "personalized" stang som ingen har maken til  ;

For å være helt ærlig er jeg veldig nyskjerrig på den stanga selv... Men jeg prøver å puste rolig og gjenta høyt for meg selv at årets stangbudsjett allerede er blåst  :o

Og så var det den nye Hardy stanga da  :o

Ellers går jeg oftere under navnet Tore på jorde'.  ;D

Funker like bra for meg det  ;D pirat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...