Gå til innhold

FLUEBINDEKONKURRANSE RUNDE 2


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Et forsøk på min første Flymphe, men vil ikke ha noe handicap poeng...

Krok: Mustad Curved Nymph/Dry 14

Hale: Tan Marabou

Kropp: lys ekorndubbing

Ribbing: Kobbertråd

Thorax: Mørke brun ekorndubbing

"Soft hackle": Tan CDC

Mvh

Kjell Åge (SuperGuppy i første runde)

Ligger i rute til 3 poeng  8)

post-4855-13949886262484_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt sent, og ikke helt etter reglene men det er moresomt å se uansett  :D

Lillesøstra mi, 10år eller noe sånt.

En flymphe:

krok mustad ett eller annet i krok 10.

hale og hackle grizly hanenakke.

kropp flyrite olive

ribb, big fly bindetråd.

og hun er vel veldig fersk. ferskere en de aller fleste

[attachimg=1]

Siden ingen andre har turt.  ;D ;D ;D  Eller jo, fine fluer de som er lagt inn party

post-4210-13949886266647_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenger opp i tråden her at det var noe usikkerhet om hva ei flymfe er, og at mange kanskje blander det sammen med Spiders.

Ei flymfe består av en løst dubbet kropp som skal skape liv i vannet og et midre fremtredende hackle. Hos Spiders er det et mye mer fremtredende hackle som skaper livet i flua. Med andre ord, ei flue med tinsel, floss ol. er ikke å regne som ei flymfe. En Spider derimot kan gjerne ha en kropp av tinsel eller floss.

Hermann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenger opp i tråden her at det var noe usikkerhet om hva ei flymfe er, og at mange kanskje blander det sammen med Spiders.

Ei flymfe består av en løst dubbet kropp som skal skape liv i vannet og et midre fremtredende hackle. Hos Spiders er det et mye mer fremtredende hackle som skaper livet i flua. Med andre ord, ei flue med tinsel, floss ol. er ikke å regne som ei flymfe. En Spider derimot kan gjerne ha en kropp av tinsel eller floss.

Hermann

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenger opp i tråden her at det var noe usikkerhet om hva ei flymfe er, og at mange kanskje blander det sammen med Spiders.

Ei flymfe består av en løst dubbet kropp som skal skape liv i vannet og et midre fremtredende hackle. Hos Spiders er det et mye mer fremtredende hackle som skaper livet i flua. Med andre ord, ei flue med tinsel, floss ol. er ikke å regne som ei flymfe. En Spider derimot kan gjerne ha en kropp av tinsel eller floss.

Hermann

Kremt, skal man være veldig nøye, så er ikke den definisjonen din helt vanntett heller da, Hermann hvis du spør meg  ;D

Jeg synes Bjørnar sin åpning på denne konkurranserunden skal stå som en god og fin intro jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Andrè, mente ikke å pirke på Bjørnar sin intro, syns det er utrolig flott av han å sette i gang slike konkurranser. Men siden det var såpass mange som lurte på forskjell spider/flymfe tenkte jeg å oppklare litt etter at konkurransen var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Andrè, mente ikke å pirke på Bjørnar sin intro, syns det er utrolig flott av han å sette i gang slike konkurranser. Men siden det var såpass mange som lurte på forskjell spider/flymfe tenkte jeg å oppklare litt etter at konkurransen var ferdig.

Hermann - det var et fint innlegg du hadde også, altså, bare så det er sagt  :) Jeg kjenner deg som kunnskapsrik og saklig, så jeg bare tuller litt med deg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er runde 2 ferdig. Avstemmingstråd kommer plutselig!

Vi får tru du ikke driver butikk og har en slik "kommer plutselig tilbake" plakat på døra. Nå har det gått 3 dager  ;D (og jeg veit hvem jeg skal stemme på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...