Gå til innhold

FLUEBINDEKONKURRANSE RUNDE 2


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Se der ja  my bad :)

Var ikke deg spesielt jeg siktet til, men til de som skulle være i tvil om hvilken type fluemønster bjønar mener :)

Flymfer er utrolig morsomme å binde for ikke å snakke om spidere :D

To tørn med floss, ti tørn med bindetråd og hypersparsomt med hønehackle rundt.. Utrolig elegant 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hater slike fluer :)

Er dette en slik en da? Måtte grave langt ned i gamle skuffer for å finne et gammelt bindesett og dermed flossen :)

Jada, jeg innrømmer det....jeg la ikke hele skjela mi i denne flua :)

Men et bidrag er et bidrag :) (Jeg håper å bli regnet som en nybegynner her.)

5471576484_b7870dc534_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer mitt forsøk :) føler meg ferskere enn de fleste ja :)

Hale : CDL og litt Flash

kropp: kalkun biot

thorax: påfugl

hackel : whiting Bugger pack... Vet ikke om det er riktig å bruke det, men har ikke noe høne.... Så tok det jeg trodde kunne passe :)

post-2765-13949886146512_thumb.jpg

post-2765-13949886146985_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må utbringe en stor takk til din datter for at hun trakk meg av alle, og til deg som aksepterte mitt bidrag som kom inn i seneste laget (og var en flue jeg ikke særlig stolt av  :rolleyes: ). Håper og tror jeg skal komme sterkere tilbake denne runden  :D

Den sene responsen er ikke pga utakknemmelighet, men fordi jeg nettopp har kommet hjem fra et kortere sykehusopphold (har en liten gutt med kraftig lungebetennelse  :() .

Sender deg PM nå Bjørnar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at også søndre Østfold må være representert i denne konkurransen, selv om vi ikke har hatt naturlig ørrettelv her nede siden siste istid. Så derfor kliner jeg til med selveste Halden-flymfa (uttales fllymfæ på lokalspråk - med tjukk L). Mønsteret er fra femti-tallet og denne er bundet på originalt vis, med materialer fra hjemmeavla rockestjerner, gamle Amcars og utbrukte glamour-babes.

Til juryen må jeg si i selvforsvar at selv om jeg har binde fluer noen år - mange, når jeg tenker meg om - er dette bare den andre flymfa jeg har bundet. Den første var heller ikke mye å skryte av. Her er bidraget - måtte juryen være nådig mot oss:

[attachimg=1]

post-3912-13949886149262_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at også søndre Østfold må være representert i denne konkurransen, selv om vi ikke har hatt naturlig ørrettelv her nede siden siste istid. Så derfor kliner jeg til med selveste Halden-flymfa (uttales fllymfæ på lokalspråk - med tjukk L). Mønsteret er fra femti-tallet og denne er bundet på originalt vis, med materialer fra hjemmeavla rockestjerner, gamle Amcars og utbrukte glamour-babes.

Til juryen må jeg si i selvforsvar at selv om jeg har binde fluer noen år - mange, når jeg tenker meg om - er dette bare den andre flymfa jeg har bundet. Den første var heller ikke mye å skryte av. Her er bidraget - måtte juryen være nådig mot oss:

Fantastisk Aardahl :D

Knegger godt her nå  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine og kreative bidrag her nå!

Her kommer mitt forsøk på å skape en flymfe   ;D

Krok: TMC 102y #13

Tråd: Brun Benecchi 12/0

Hale: Coq de Leon

Kropp: Brun/Rød/Beige hare, touchdubbet

Rib: Flash (Mother of Pearl

Thorax: 50/50 Superfine brun og STS Trilobal trout dub dark brown

Hackle: Partridge

[attach=1]

post-4124-13949886150779_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg PM nå Bjørnar!

Smøring ? :rolleyes:;D

Syns at også søndre Østfold må være representert i denne konkurransen, selv om vi ikke har hatt naturlig ørrettelv her nede siden siste istid. Så derfor kliner jeg til med selveste Halden-flymfa (uttales fllymfæ på lokalspråk - med tjukk L). Mønsteret er fra femti-tallet og denne er bundet på originalt vis, med materialer fra hjemmeavla rockestjerner, gamle Amcars og utbrukte glamour-babes.

Til juryen må jeg si i selvforsvar at selv om jeg har binde fluer noen år - mange, når jeg tenker meg om - er dette bare den andre flymfa jeg har bundet. Den første var heller ikke mye å skryte av. Her er bidraget - måtte juryen være nådig mot oss:

[attachimg=1]

Da er det vel avgjort .

Med ei uslåelig flue som fisken må oppfatte som "5 om dagen",og denne må vel gå inn i den nystartede fluemønsterserien "Høstfold-serien".

Er spent på neste bidrag. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel på tide at jeg legger ut et bidrag også da.

Definosjon av flymphe: (Hentet fra det store norske sportsfiskerleksikon)

"Flue som befinner seg på grenseland mellom nymfe og våtflue :-\. Kjennetegnes av mykt langfibret hackle og en spatsomt dresset kropp. Kan imitere de fleste klekkere."

ja,ja samma det. Det er iallefall en fluetype jeg bruker veldig ofte, og som funker helt supert under døgnflueklekkinger.  

Jæløyflympha:

[attachimg=1]

Krok: En eller annen lett krok i str 14.

Bindetråd: UNI 17\0 hvit.

kropp: Hanenakkestamme, med svarte mønstre og lakk.

Hale: sort hønenakke

Hackle: sort hønenakke

bryst\thorax: flyrite darkbrown.

post-4210-13949886151627_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...