Gå til innhold

Go Pro HD


Anbefalte innlegg

Ser kult ut dette, men hvor skal man feste faenskapet, om man da ikke fisker med hjelm, noe jeg ikke er helt konfortabel med enda  :)

Vanlig hodereim på lik linje med hodelykter. Finnes flere varianter. Utrolig bildekvalitet på denne lille saken. Kompisen min, Espen har brukt denne i hele fjor under kveiteturene våre :) Har bare lovord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir totalprisen på denne, Glenn? Får du de til å skrive lavere verdi? Isåfall ble denne veldig aktuell. Lurer selv på et kamera som gjør at jeg kan gjenoppleve sommern om vintern :) Hehe..

Hvordan er det med batteritid osv?

Prisen blir på ca.1700,-inkl frakt fra usa,sendes som gave.Fikk med noen flere feste muligheter.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p4340.l2557&hash=item1c19d68558&item=120692573528&nma=true&pt=Camcorders_Professional_Video_Cameras&rt=nc&si=ZxyAGxMb4mX%252Bd1DZjDGBIQRKRmY%253D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteritiden er normalt 2 timer, som fyller opp et 16 GB kort med "HD-ready"-videokvalitet. For noen uker siden kom det ekstra batteripakke som ca dobler kapasiteten.

Om du ikke har hoppa på video ennå, anbefaler jeg "time-lapse"-funksjonen der man kan ta bilder automatisk hvert 2-5-10-30 -60 sek i 5 mpix oppløsning. Sikkert fint på hodet når du lander en fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke nekte for at lysten på et slikt GoPro-kamera fikk en boost etter at jeg fikk tatt en titt på Glenn's i dag . . .

Mye mindre enn jeg forstilte meg, og helt kurant å stroppe fast på hue, i ræva, eller hvor det måtte være  :)

Mistenker at dette må være en gøyal investering  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke nekte for at lysten på et slikt GoPro-kamera fikk en boost etter at jeg fikk tatt en titt på Glenn's i dag . . .

Mye mindre enn jeg forstilte meg, og helt kurant å stroppe fast på hue, i ræva, eller hvor det måtte være  :)

Mistenker at dette må være en gøyal investering  :D

Fikk testet det etter at vi kom fra Lillestrøm Lars.

Var artig sak det der.Må ha "chest"stropp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Jeg kjøpte kamera her for et par år siden. http://www.sportzshot.com/recorders.php.

"PVS-6XPRO-1 Helmet Camera Package" med polafilter og greier. Jeg har til nå ikke fått ett sekund severdig opptak ;D , men stas er det. Med på kjøpet får jeg også hysteriske latteranfall fra fiskekompiser når jeg dukker opp med dette på hue i tillegg til endel annet utstyr jeg gjerne bærer med meg. Jeg blir beskyldt for å forstyrre den magnetiske nordpol med alt av stæsj jeg har med ;D

Anbefales :D

(Dersom noen er interessert er det nok mulig at jeg er villig til å selge hele greia...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra kvalitet på dette altså.

Har store planer om hjelmkamera til sommeren jeg også. Blir en Gopro HD eller en contour HD.

Contour HD har en bluetooth funksjon som kan komunisere med Iphone. Da har man mulighet til og se live view bilder og div kamerainstillinger.

Tenker dette kan være ok med tanke på sjekk av utsnitt etc. Men er usikker på om dette kameraet her samme bildekvalitet?

Er det noen som hvet noe om dette?

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste sammenlikninger jeg har sett kommer bildekvaliteten best ut på GoPro, og den er klart dominerende i ekstremsportmiljø. At den er vanntett er også gunstig.

Her en sammenlikningsvideo. Synes personlig det ikke er særlig stor forskjell på bildekvaliteten:

Mener å ha lest at Contour er litt dårligere i svakt lys. Sammenlikningsvideoen tyder også på at bildene generelt er litt mørkere på Contour, så det kan sikkert stemme. På den annen side synes jeg GoPro virker litt utbrent i de lyseste områdene på denne videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Meget bra kvalitet på dette altså.

Har store planer om hjelmkamera til sommeren jeg også. Blir en Gopro HD eller en contour HD.

Contour HD har en bluetooth funksjon som kan komunisere med Iphone. Da har man mulighet til og se live view bilder og div kamerainstillinger.

Tenker dette kan være ok med tanke på sjekk av utsnitt etc. Men er usikker på om dette kameraet her samme bildekvalitet?

Er det noen som hvet noe om dette?

Ola

Har hatt Contour HD et år. Er det ok lys er bildene knivskarpe. Ikke tenk på det, du kommer til å glise når du ser billedkvaliteten på dette å. Se på hjelmen til 71 grader Nord deltakerne (bla.)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savna opptak fra under vann! Her et bilde fra mitt første eksperiment på Vangsvannet forrige vinter.

Denne må sees!

Lastet opp i 720 HD

Sendte min gode venn, Espen til et lite lurevann som tidvis leverer bra røye :)

Filmet med Go Pro HD hjelmkamera ;)

Skru opp lyden & switch til fullskjerm :)

post-4558-13949886630361_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra kvalitet på dette altså.

Har store planer om hjelmkamera til sommeren jeg også. Blir en Gopro HD eller en contour HD.

Contour HD har en bluetooth funksjon som kan komunisere med Iphone. Da har man mulighet til og se live view bilder og div kamerainstillinger.

Tenker dette kan være ok med tanke på sjekk av utsnitt etc. Men er usikker på om dette kameraet her samme bildekvalitet?

Er det noen som hvet noe om dette?

Ola

Har hatt Contour HD et år. Er det ok lys er bildene knivskarpe. Ikke tenk på det, du kommer til å glise når du ser billedkvaliteten på dette å. Se på hjelmen til 71 grader Nord deltakerne (bla.)  :)

Hvordan er festeanordningene til dette? Tenker da på å ikke bruke hjelm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...