Gå til innhold

For en lang vinter da gitt :)


thomas79

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg virkelig å er klar for årets fiske sesong, vi drar 4 mann på en 9 dagers tur til børgefjell den siste uka i mai og håper og følge opp suksessen fra i fjord, det ble da en fisk på 2.1 på meg(Pers) og en kamerat perset også med fisk på 1.5!

Jeg tok min på en streaking caddie, fisket også en del med mus imitasjon, noe som var sjukt spennende:)

i år er det gnager år, masse mus og lemmen, noen som har erfaringer med at mus imitasjonen kan være mere giftig når det er masse små gnagere? evt som har noen flue tips? har aldri fisket der oppe så tidlig på året før, men snakket med et par gammle lokal helter fra susendalen, og de sa at det var helt rått der oppe rett etter at isen hadde gått.

Har hytte mitt i nasjonal parken, så håper å kunne legge ut bilder av masse fin fisk her i løpet av sesongen!

Spørs om du må ha med ski og pilkestikke om det skal bli noe butikk.

Innlegg: 6

    Sv: For en lang vinter da gitt :)

« Svar #25 på: I dag kl. 16:09:37 » Sitat Rediger Slett 

--------------------------------------------------------------------------------

Skal på hytta der oppe i påsken, så da får jeg vell en liten pekepinn på hvor langt snøsmeltinga har kommet.

Ellers så bor mine svigerforeldre der oppe, så får daglige raporter fra midten av mai tenker jeg 

Skal være der akkurat i det isen går, så det er hårfine beregninger her!

men skal være enig med at det er litt tidlig, mulig vi må utsette en uke eller to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Når det har vært så ekstremt frem til nå, så kan man med 99 prosent sikkerhet si at det blir gnagerår jah! vært en del skiturer rundt om mine fiskeplasser,å der er det masse spor! så musimitasjonen ligger i fiskebua å dirrer  8)

Ok, det er interesant i forhold til flere ting det hvis det blir gnagerår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre: Hundemat er ikke så dyrt, du må begynne og fore bikkja di på tur og.

Kan man forutse et gnagerår så tidlig?

Ellers holder dette vintergreiene på ta rotta på meg nå :'(

Hei, Frode: Bestekameraten min /bikkja er dau dessverre. Han ble påkjørt.

Vi får imidlertid håpe det blir et moro gnagerår for oss.

Jeg har ikke så mye kunnskap at jeg kan forutsi et gnagerår, men jeg håper det blir det. Det hadde vært moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiske med museimitasjon virker utrolig spennende !!

" Once in a Blue Moon " er virkelig en film eg kan anbefale på det varmeste !! ca hvert 4 år i NZ er det såkalt museår. Det er det denne filmen tar for seg. Noen utrolige ørreter stiger til overflaten og suger i seg mus.. (hørtes kanskje litt feil ut  :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare mus de tar. Ser mistenkelig ut som en stor ørret som tar disse endene også  :o 

Uansett. Har selv aldri sett ørret tatt mus. Men som ruffen, har funnet det  :P God grunn til å ikke spise akkuratt den ørreten ja  :D

Faens fyr altså! :P satt her i spenning godt klistret til skjermen og lyden var jo selvfølgelig ikke av etter jeg hørte på gò musikk i går kveld..!!

Takk for en bra start på søndagen....

En ting jeg lurer på.. Tar ikke fisken opp næring fra musen de spiser?

Kan ikke dette være farlig for mennesker som igjen spiser fisken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare mus de tar. Ser mistenkelig ut som en stor ørret som tar disse endene også  :o 

Uansett. Har selv aldri sett ørret tatt mus. Men som ruffen, har funnet det  :P God grunn til å ikke spise akkuratt den ørreten ja  :D

Faens fyr altså! :P satt her i spenning godt klistret til skjermen og lyden var jo selvfølgelig ikke av etter jeg hørte på gò musikk i går kveld..!!

Takk for en bra start på søndagen....

En ting jeg lurer på.. Tar ikke fisken opp næring fra musen de spiser?

Kan ikke dette være farlig for mennesker som igjen spiser fisken?

Da gjør jo ingen ting Mack10... Me sleppe jo all fisken til bake uannsett ;D ;D

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang man kakket fisken i haue og åpnet magesekken på dem så fant jeg en gang en firfirsle i en ørret. De er ihvertfall glupske nok til å spise det meste som kan likne på mat.

Har forresten vært vindstille her i dag. 8 grader i lufta og endel vann nå som er isfrie. Men gadd ikke ut å fiske, trøtt i beina etter ski i går  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på.. Tar ikke fisken opp næring fra musen de spiser?

Kan ikke dette være farlig for mennesker som igjen spiser fisken?

Tror ikke det er så farlig å spise en godt stekt mus heller. Ihvertfall ikke så lenge du ikke finner den på en søppelplass eller i kloakken. Særlig apetittvekkende er det vel imidlertid ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så årets første vak i dag. 4-5 grader, vindstille og strålende sol. Så da måtte det bare bli en tur og teste ut de nye skistøvlene jeg kjøpte på salg her om dagen. Vårsnø i bakken nå så det er jo et godt vårtegn selv om jeg gjerne skulle hatt en ny runde med pudder før vinteren er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...