Gå til innhold

For en lang vinter da gitt :)


thomas79

Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mye snø i Børgefjell..  :rolleyes: Flere meldinger fra flere hold melder om dette.

http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article5544555.ece

Ajajaj.

Og jeg som akkurat har booket tidenes tidligste tur til nedre Ransarån (svensk side av Børgefjell). Vi starter 22. mai. Very slow walking water, sannsynligvis :'(.

Det er et tailwater, så isfritt er det nok, men det blir neppe sommerlig... "Ekstreme snømengder". Huff og huff. Meldes forøvrig om samme suppa langs hele kjølen, så det kan nok være noe å tenke på når man plotter inn fiskeferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har endelig sola kommet tilbake... Forrige søndag var det var det bare noen cm igjen med snø. Nå er det snø til langt oppå knea igjen. Men nå er det meldt bedre vær et par dager, så kommer det noen dager med regn JIPPIIIIIII!!!!! Nå håper jeg denne hvite kalde guffa på bakken forsvinner....

denne vinteren har vært LAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå laver snøen ned igjen over Oslomarka, og gir oss gode skiforhold til helgen. Skal bli deilig å jage innover marka på klisterski over islagte vann!

PS! Men var det ikke vinterene som skulle bli så våte og milde - og korte? Nå har det vært snø her jeg bor sammenhengende siden første helg i november. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snøen som detter ned nå er bare med på å hjelpe snøsmeltinga ferdig.. Litt nysnø som nå smelter fort når varmen som er meldt fremover setter inn, bare tærer ennå mer på det som allerede ligger.

Ja huff, men håper det kommer nok og at den ligger lenge nok til å gi nysnøfølelse til helgen!

Jørn

Skiløper og litt fluefisker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er vårfisket i innlandsvann bare en kjærkommen forsmak før det virkelige elvefisket begynner. Dersom det starter tidlig i mars blir jeg lei før elvefisket kommer i gang så da blir det ny ventetid. Så det er egentlig helt perfekt at det starter i april en gang. Da kan en holde på i stillevann en månedstid før det braker løs i elvene.

Men må si jeg ser litt fram til å utforske noen vann med min nybestilte kajakk. Blir nok en tur til barndomstrakter også får å se om ørreten har vokst like mye som meg de siste 20 åra  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snøen som detter ned nå er bare med på å hjelpe snøsmeltinga ferdig.. Litt nysnø som nå smelter fort når varmen som er meldt fremover setter inn, bare tærer ennå mer på det som allerede ligger.

Ja huff, men håper det kommer nok og at den ligger lenge nok til å gi nysnøfølelse til helgen!

Jørn

Skiløper og litt fluefisker

Moderatorer, må vel være en eller annen slags straff eller utestengelse dere kan gi i forbindelse med slike anti-fluefiske utsagn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snøen som detter ned nå er bare med på å hjelpe snøsmeltinga ferdig.. Litt nysnø som nå smelter fort når varmen som er meldt fremover setter inn, bare tærer ennå mer på det som allerede ligger.

Ja huff, men håper det kommer nok og at den ligger lenge nok til å gi nysnøfølelse til helgen!

Jørn

Skiløper og litt fluefisker

Moderatorer, må vel være en eller annen slags straff eller utestengelse dere kan gi i forbindelse med slike anti-fluefiske utsagn?

Kommer aldri til å skje. Stokkebekk er en meget ivrig og habil skiløper han også!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 14 dager siden var det bare ti cm med snø igjen i hagen :) Så slo været omog nye 60 cm la seg :(  Nå er vi nede i ca 15 cm igjen, så nå får man håpe smeltingen vare, så det sanrt går ann å binde noen mygg eller klekkere til fortomen, og la vårens fysioterapaut gjøre jobben :) Så lang og vond denne vinteren har vært er det litt å jobbe med for atter å senke skuldrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute og fisket etter Sø i 3 timer i går.. Ikke et napp engang.. Drar hjem for å hente ferskvannsutstyret mitt for å prøve etter BØ.. Da finner madammen ut at hun vil være med ut en liten time.. Og hvem får ikke fisk på første kastet........? Siste gang jeg gidd spørre henne ihvertfall.. Snakk om å bli eplekjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute og fisket etter Sø i 3 timer i går.. Ikke et napp engang.. Drar hjem for å hente ferskvannsutstyret mitt for å prøve etter BØ.. Da finner madammen ut at hun vil være med ut en liten time.. Og hvem får ikke fisk på første kastet........? Siste gang jeg gidd spørre henne ihvertfall.. Snakk om å bli eplekjekk!

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke depp nå karer  :)

Jeg synes både en lang vinter og en lang sommer er bra jeg  :)

- Lang vinter gir mye tid til fluebinding, skriving, ordning av utstyr og slik. Dessuten har jeg begynt å springe 2-3 ganger i uka denne vinteren.

- Lang sommer gir mye tid til fiske og fine villmarksopplevelser.

Som jeg av og til sier: Kunsten er å bite i den søteste delen av det sure eplet  ;)

Lang vinter, javel, men det finnes fordeler med det også - og snart er den uansett over  :)

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...