Gå til innhold

Hemsila


Eirik Nielsen

Anbefalte innlegg

Medfører dette riktighet så er det jo f.. meg en skandale, ikke for fisken selvfølgelig, men for oss som klinte til med et sesongkort i år, og selvfølgelig alle andre fiskere også .Har riktig nok fått fisket endel i elva i år, men hadde jo planlagt flere turer, tatt fri fra jobb etc, og skulle virkelig få brukt sesongkortet i år.......

Er det virkelig så ille, at elva går brun hele tiden....og helt frem til snøen kommer......? Føler i såfall jeg har betalt for en vare som har gått i stykker, og som ikke kan repareres .....pengene tilbake ??? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 649
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Synes FFS mer eller mindre fremstår som en klagemur om dagen. Er det slik det skal være? Blir lite interessangt i lengden spør du meg.

Jeg skjønner at en blir "pisst" når en har betalt mye for fiske bare for å oppleve at elva er brun. Men, kanskje det går an å få kort pengene tilbake? Bør en ikke sjekke ut dette  først, og før en går ut og er negativ her? Jeg forstår en blir skuffet når en har hatt høye forventninger, betaler mye for reise og opphold, og bruker av sin fritid, men .......

Nå har jeg aldri fisket i Hemsil og kjenner ikke til forholdene der. Men, normalt sett så er det kombinasjon av graving sammen med mye nedbør, som kan medføre avrenning, slam og brun elv. Vil tro at det er årsaken her også. Jeg tror også at kortutsteder har like stor innvirkning på været som vi fiskere har, ...altså 0! At dette er planlagt sabotasje er vel å dra slutningene litt vel langt. Å henge ut dem, som tross alt har bidrett til at Hemsil har blitt den fiskeperlen den er, blir helt feil for meg.

Håper jeg missforstår.....

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Ingen har vel påstått det er planlagt sabotasje vel... Det må være lov å uttrykke fortvilelse over at noe man har betalt for å gledet seg til blir ødelagt av et rassh...... med gravemaskin vel....... Bland IKKE dårlig vær inn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner at Hemsil også er et ømtåelig tema...

Tror neppe gravemaskinføreren er den som bør få den lite sympatiske betegnelen rassh.... på seg her Pål. Som regel utfører de kun en jobb... ;)

Hvorfor skal ikke VÆRET ha noen betydning her?

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hater ski :) Dessuten har det ingenting med at det er Hemsil det er snakk om. Til sammenlikning må man for ørtende gang på død og liv reparere damluker i lakseelva "mi". Dette gjør oppgangen i lksetrappa dårlig.. Sånn kan man fortsette.

Den stakkars gravemaskinføreren som får pepper her er da ikke personlig ment, ham/henne er kun "manifestasjonen" for ugjerningen :)

Jeg VIL fiske i Hemsil om et par dager, ERGO er gravingen noe drit...

Jeg gir vel f... i hva resten av hverden gjør og mener så lenge jeg får bedrevet mitt elskede fluefiske, så enkelt er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, FRUSTRERTE fluefiskere er noe av det mest TRANSYNTE som finnes..., det sier i alle fall kona mi....

Ehhh, det er ikke like lett å innrømme bestandig......, men hun har som regel rett.

Har ellers funnet ut at kortlinefiske i øs pøs regnvær kan være fryktelig effektivt og moro. Glemmer totalt at det regner, og at vaderene er klissblaute oppdaget jeg først når de skulle av...

Liker ikke å sove med dem på, ...så ivrig fisker har jeg ikke blitt ennå....

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Nei, våte vadere i senga kommer først senere :) Dessuten er ikke fluefiskere trangsynte; vi er de eneste som virkelig har forstått meningen med livet....

PS Slutt nå for faen å grav til etter fiskesesongen, JÆVLER  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Elva er nå brun igjen, samme som i går. Slik det er nå så bruker misfargingen ca 12 timer på reisen fra skrukkebeken og ned til sirkuset. Den var klar nok til fiske fra morgenen av, men det blir mye folk etterhvert når det blir begrenset fiskeplass. Turistkontoret var ikke klar over hva som skjedde og trodde at gårsdagens misfarging var ett resultat av jordras. De skulle ringe alpinanlegget å høre. Tar en tur opp i morgen for å høre hva som skjer.

Fisket i dag var forsåvidt veldig bra, satte ny pers med en flott ørret på 1,4kg, sprek som bare f!, men alt av fiske fra nå og utover resten av dagen kan man bare glemme. Prøver igjen i morgen tidlig.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Men hva har det med meg å gjøre?  ???

Eikre-dammen ? Tilfeldig ? Neppe !

Dette får du ta på din kappe !  

Når jeg plages i storfiskhølen, ja da skylder jeg på deg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

JFL,

Greit, nok det. NP. :) Verre med han som trodde jeg var glad for det.  >:(

Akkurat nå sitter jeg i Trondheim og har ikke oversikt over hvordan det ser ut, men jeg vet at det er muligheter for å få penger igjen dersom man ikke har mulighet til å benytte seg av "produktet". Det er bare å ta kontakt det. Hvis ikke er det veeeeldig rart. Kanskje overnattingsstedene burde begynne med fiskegaranti på samme måte som de har snøgaranti om vinteren?  ;D

Men at jeg ikke vil (unner) at andre skal kunne ha det like moro som meg i elva?? Da har man ikke lest hva jeg har skrevet med rengjorte briller, det er helt klart. Hvis jeg da ikke har vært uhorvelig klønete til å uttrykke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Men hva har det med meg å gjøre?  ???

Eikre-dammen ? Tilfeldig ? Neppe !

Dette får du ta på din kappe !  

Når jeg plages i storfiskhølen, ja da skylder jeg på deg  ;D

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Nei, det er bra nå. De (alpinen) hadde visst blitt anmeldt av hele tre fiskerlag, driten rant helt ned til Nesbyen som tok vannprøver og ikke likte det de fant. Så nå er det bra igjen  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

"Haha" kan bety så mangt og på nettet er det ikke alltid så lett å se hva som menes. Men har selvsagt ikke hengt meg mer opp i det. No bad feelings. Misforståelser oppstår lett når jeg er i nærheten, hehe (ment som mobbing av meg selv).

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Haha" kan bety så mangt og på nettet er det ikke alltid så lett å se hva som menes. Men har selvsagt ikke hengt meg mer opp i det. No bad feelings. Misforståelser oppstår lett når jeg er i nærheten, hehe (ment som mobbing av meg selv).

;)

Misforståelser oppstår som regel når man ikke prater face to face :) Fortsatt brunt oppi der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...