Gå til innhold

Hemsila


Eirik Nielsen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 649
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 måneder senere...

Jeg må bare si att Hemsilla er og blir en go Elv!

Men det fins Mange elver som er like gode! for min del er det fint att det er så mange av fluefiskerne som vil fiske sill i tønne i de mest kjente elvene!

Da Før jeg kose meg med mine elver stort sett i fred!

Er Enig med Eikre om at kluet er og få flere elver til og bli gode! men vis vi vinkler det litt anneledes!

gjøre andre gode elver kjente! Det er jeg usikker på om jeg vill! hehe.

Rådet jeg kan gi er og prøve ut andre elver også! kanskje sette seg mål om og sjekke ut 2-3 nye elver vært år.

og resten av tiden kan man gjøre det sikkre og reise til en kjent elv.

Jeg gjorde dette og med årene har jeg nesten ikke vært i noen av de mest befolkede elvene!

ps: Gjør deg opp en mening om elven burde besøkes i gjenn før du reiser! er du der på rævva forhold finner man ikke ut så mye! og så handler det om og bli kjent!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Standard svaret på spørsmål om go elver her inne er vel Glomma og numedalslogen hahaha ;D

Det er ikke kødd de finnes mange fine fiske plasser i logen!

Leste Hånd boken til Lenth! og han skrev at da du kom til en ny plass skulle du vanke litt rundt sluk hylla på den lokale g-sport butikken i sentrum der hvor du fisker! før eller siden kommer det en høymelt sluk fanatiker in og starter og skryte

av fisken sin kvelden før!

Eller Sette av 1000kr til og kjøre taxi! taxi sjåfører får høre mye gode historier av fulle folk som skal hjem fra fest!

:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Vet at fangstrapporter og halleluja stemning ikke er veldig populært på denne tråden. Det forstår jeg godt. Fisketrykket er jo allerede stort nok som det er.Det som imidlertid er veldig bra med denne tråden er når forståsegpåerne diskuterer selve fluefiskefaget her inne. Var i hemsila på vanskelige forhold i fjor og hadde da god nytte av å følge med på denne tråden, det skaffet meg faktisk en fisk eller to som jeg ellers garantert ikke hadde fått. Veldig takknemlig for det. Er vel kanskje litt tricky forhold om dagen med mye smeltevann og lav temperatur både i vann og på land? Hadde ikke vært meg i mot om det ble blåst litt liv i denne tråden igjen. Tips mottas med takk. Mvh en som pt passerer Hokksund med retning Hemsila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

I dag (i går egentlig) var jeg en lykkelig mann. Jeg fikk fiske helt alene på en strekke og fikk til og med fisk! Det er noen år siden sist. I alle fall på denne tiden av sesongen. Derfor takker jeg FFS sine medlemmer for å ha vært så forsiktige med skriving om Hemsil i år. TUSEN TAKK! Det gjorde ubeskrivelig godt!! Selv om jeg holdt på å drukne...

Nå blir jeg nok en mye blidere utgave av meg selv fremover. Altså bedre for alle, hehe.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva kan nok utvikle seg positivt som harrelv. Harren velger jo andre standplasser enn ørreten, slik at vi kan få et mer variert og artigere fluefiske. Sesongen kan forlenges. For Hemsedal blir det mer kommers da harrfisket tiltrekker seg fiskere fra hele Europa. <<l <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...