Gå til innhold
  • 0

bindetråd


sander

Spørsmål

25 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Brunt er veldig fint til det meste men det er svart og. Ikke bry deg så mye om dette du :)

Det finnes et utall av forskellige tråder. Bare kjøp deg en som er litt sterk når er ny i dette.

Trenger ikke være så veldig tynn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest storfemti

synd han ikke sender til norge da.

Har nettopp bestilt derfra selv, så han sender nok til Norge om du spør :D

10 spoler for 70kr, billi ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Synes Danville 6/0 er litt i tykkeste laget for ørretfluer. Bruker den selv masse til kroppsarbeid på laksefluer. Til ørret er 12/0 bedre egnet.

Da skulle du ha tatt en titt i flueboksen min, for jeg har aldri brukt noen annen tråd enn danville 6/0.. ;D Men fisk, det får jeg!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Danville 6/0 for tjukk og uegna til ørretfluer?? Tullprat, den funker meget godt opp mot krok 22 iaf... :) Gå for, som Raymond foreslår, en 10-12 pack fra ebay med flotte farger jordfarger. Det kommer på ca hundrelappen, med andre ord - billig. Dessuten er tråden enkel å splitte, bygger lite hvis du vil, og ikke minst, den er sterk..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Vel jeg skrev ikke at den er uegna. Men min mening er at den er for tykk. Lettere å få finere og sterkere fluer med en litt tynnere tråd. Men det er jo  heldigvis lov å ha forskjellige meninger og erfaringer.

Jeg har bundet ørretfluer med gossamer tråd også så alt går ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Pål Andersen

O je da :) I særklasse til særlig små fluer. Men jeg kan ikke foreslå den serru. Er liksom inhabil. Men Benecchi 12/er bedre på større fluer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Benecchi 12/0 bygger vel ikke?! Du må jo flate tråden mens du binder....

Joda, jeg har fått med meg det, men jeg synes allikevel at UTC er smidigere, sterkere og bedre å jobbe med. Det er nå min høyst personlige oppfatning.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Benecchi 12/0 bygger vel ikke?! Du må jo flate tråden mens du binder....

Flate tråden. Dette har jeg ikke fått med meg. Hva menes med det og hvordan gjør man det?

Nå skal ikke jeg svare for Pål her, men han mener antagelig å tvinne opp igjen tråden, slik at den legger seg flatt.

Jeg bruker UNI-tråd, og den er i utgangspunktet flat, så når jeg vil ha den spunnet så gjør jeg motsatt - og tvinner den kjapt med trådholderen. Ellers enig med Pål at det kan være fint å ha et bevisst forhold til dette med når man vil ha tvinnet og når man vil ha flat tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...