Gå til innhold

Årets første Renaørret :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Joda Staffan. Men det værste er at du har spådd rett noen ganger også  ;D

Men vi skal nok finne fisk i år også og mer frustrerende enn fjoråret tviler jeg på at det blir  ;D

Det værste for psyken er å måtte jobbe dagene fram til ferien starter. Nå popper jo døgnfluene opp både her og der, ikke akkurat lett å sitte inne på en kontorstol da.

Når skal du starte med adferdsstudiene dine i år da Staffan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydeligvis ingen som ser at dette er årets tegn på en drittsesong? 1. juli vil det snuble rundt halvfornøyde fiskere ved en utklekket elv............ jeg tror det blir slik.....men jeg skal bare lage mat og fø de som hungrer og ta det som et psykososialt studie!  ;D ;D ;D ;D :P :P

Disker du Staffan opp med mat så trur eg turen blir vellykka "okkesom", klekkinger eller ikkje :D

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har valgt å se vekk fra Staffans sine dommedagsprofetier. Ikke fordi jeg tror han har feil men fordi jeg har blitt en optimist. Harr er digg og så lenge den vaker blir det fisk å få. (På nymfe)

Stemmer det, blir tidenes harrsesong  ;D

Var det bare fredagen du var i Rena Terje?

Jepp, Lørdag og søndag blåste det skinn og kaniner :D

JonnyS:

Takker så mye :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hmm, det er altså på tide å begynne på døgnflue-boksen, skjønner jeg. Blir Renatur i år, og da holder det ikke bare med mygg og maur :) Kanskje en vårflue eller to også bør ordnes.

Eirik

Eidt: og grattis med fangst, Terje ;)

Takker, Eirik.

Du trenger døgnflue imitasjoner:

Aurivilli, rhodani, sulphurea og danica samt spente spinnere av aurivilli og sulphurea.

I tillegg må du huske klekkere til disse døgnfluene.

Vårfluer og svømmepupper er også kjekt å ha i et passende antall :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Eirik.

Du trenger døgnflue imitasjoner:

Aurivilli, rhodani, sulphurea og danica samt spente spinnere av aurivilli og sulphurea.

I tillegg må du huske klekkere til disse døgnfluene.

Vårfluer og svømmepupper er også kjekt å ha i et passende antall :D

Ålreit. Tar jo med bindesakene, så hvis jeg glemmer noe skal det jo alltids la seg binde opp :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morsomt å herje med dere nå som nervene ligger på utsiden av enkelte av dere........ Det kommer til å bli fiske...... og jeg tror jeg legger ut noen profetier hvert år......... bare for fo folk som tar fluefisket så høytidelig at det er viktigere enn for eks. damer til å skjelve i buksene av usikkerhet...... og det fryder et gammelt skinn som etterhvert mest er en psykososial observatør av adferd langs norske elver! Se mange måneders vente få utløp i akutt hyperaktivitet......se villskapen og uroen i folks blikk....... jo jeg gleder meg mest til alle disse observasjonene.

Håper du klarer å feste dette til minnebrikken, for du er jo en kløpper med kameraet! Kan du ikke fange fisk, så kan du fange artige øyeblikk langs elva. Det kan være like spennende og enda mere krevende å fotografere som å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...