Gå til innhold

Årets første Renaørret :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Det går gode rykter om at Terje Tørrfluepurist har tatt sin første flotte Renaørret i dag :)

Det er et sikkert tegn på at den gode sommeren er på gang!  :) Åhh hvilken fin tid vi har foran oss karer.

Grattis Terje!  :)

Takk for det, André :D

Ikke noe premiefisk, men du verden så godt det gjorde :D

Når sant skal sies så skjedde det svært lite i elva idag. Satt i tre og en halv time på samme sted og så kun et vak langt utenfor rekkevidde. Nærmest klinisk fritt for rhodani, kun en og annen fjærmygg.

At jeg etter laaaaang tid fant en ørret som vaket skyldtes nok i all beskjedenhet at jeg er rimelig godt kjent der oppe og fant et sted hvor jeg vet det kan stå fisk og at det kan klekke litt. Lykken sto den kjekke bi, og jeg kom over en ørliten rhodani klekking, nok til at en ørret var oppe noen turer å vaket.

Satt på knea oppe på land og gjorde et speykast og flua gikk ned på første flyt :D Det var sykt deilig :D

Elva er fortsatt kald og det vil nok gå en god stund før det skjer noe særlig av interesse, skal man til Rena nå for å fiske tørt må man være rimelig tålmodig og være forberedt på at det skjer minimalt.

Det er nok en stor fordel å være lokalkjent hvis man skal lykkes med tørrflua, iallefall de neste to ukene.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, André :D

Ikke noe premiefisk, men du verden så godt det gjorde :D

Når sant skal sies så skjedde det svært lite i elva idag. Satt i tre og en halv time på samme sted og så kun et vak langt utenfor rekkevidde. Nærmest klinisk fritt for rhodani, kun en og annen fjærmygg.

At jeg etter laaaaang tid fant en ørret som vaket skyldtes nok i all beskjedenhet at jeg er rimelig godt kjent der oppe og fant et sted hvor jeg vet det kan stå fisk og at det kan klekke litt.

Det er velfortjent, Terje  :) Du er godt kjent i elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Takker og bukker, folkens :D

Utrolig herlig følelse som vanlig, det blir igrunn bare råere og rårere for hver gang :D

Har til og med landet årets første over kiloen men det var for godt over 2 uker siden, dog ikke i Rena :D

Ser frem til fortsettelsen med stor spenning ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Gratulerer, min venn :D

(Now I got the shakes ;))

Må holde ut 5 uker til!

Hang in there, Bo :D :D

Soon, very soon....... ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Gratulerer Terje :D

Skikkelig terror å lese slikt, håper vi ikkje er for seint ute

første veka i Juli.

Bjørnen.

Takker, Bjørn :D

Jeg er rimelig sikker på at Renasesongen i år blir normal, dvs at dere kommer til dekket bord :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

tydeligvis ingen som ser at dette er årets tegn på en drittsesong? 1. juli vil det snuble rundt halvfornøyde fiskere ved en utklekket elv............ jeg tror det blir slik.....men jeg skal bare lage mat og fø de som hungrer og ta det som et psykososialt studie!  ;D ;D ;D ;D :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydeligvis ingen som ser at dette er årets tegn på en drittsesong? 1. juli vil det snuble rundt halvfornøyde fiskere ved en utklekket elv............ jeg tror det blir slik.....men jeg skal bare lage mat og fø de som hungrer og ta det som et psykososialt studie!  ;D ;D ;D ;D :P :P

Hehe ja, du får ta med deg et par bøker av Kierkegaard og Freud  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

studiumet kan foregår uten å ha litteratur av disse gutta...... her er studier av reaksjoner nok.... "åååååååååå fyyyyyyyy faeeeeeeeeeeeeeen, så tre Auriveliiiiiiiiiiiiiiiiii idag"  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydeligvis ingen som ser at dette er årets tegn på en drittsesong? 1. juli vil det snuble rundt halvfornøyde fiskere ved en utklekket elv............ jeg tror det blir slik.....men jeg skal bare lage mat og fø de som hungrer og ta det som et psykososialt studie!  ;D ;D ;D ;D :P :P

Er det egentlig så veldig tidlig om det klekker et par rhodani allerede nå? Du observerte jo rhodani 1 juni under dagbokåret ditt også og da varte aurivilli klekkingene til midten av juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å se vekk fra Staffans sine dommedagsprofetier. Ikke fordi jeg tror han har feil men fordi jeg har blitt en optimist. Harr er digg og så lenge den vaker blir det fisk å få. (På nymfe)

Stemmer det, blir tidenes harrsesong  ;D

Var det bare fredagen du var i Rena Terje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den lokale elva her kom ikke baetis-klekkingene i gang tidligere enn normalt, selv om det ble en sjeldent tidlig vår, og vannet holdt 10 grader før 1. mai.

Sulphureaen derimot, de så jeg allerede for snart to uker siden, og vanligvis klekker ikke de før litt ut i juni.

Jeg har ikke kunnskap om hvor mye disse døgnflueklekkingene kan forskyves som følge av vær og vind . . .

Har inntrykk av at de forskjellige artene popper opp på omtrent samme tida hvert år, åkke som  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det er så morsomt å herje med dere nå som nervene ligger på utsiden av enkelte av dere........ Det kommer til å bli fiske...... og jeg tror jeg legger ut noen profetier hvert år......... bare for fo folk som tar fluefisket så høytidelig at det er viktigere enn for eks. damer til å skjelve i buksene av usikkerhet...... og det fryder et gammelt skinn som etterhvert mest er en psykososial observatør av adferd langs norske elver! Se mange måneders vente få utløp i akutt hyperaktivitet......se villskapen og uroen i folks blikk....... jo jeg gleder meg mest til alle disse observasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...