Gå til innhold

Service av en annen verden...........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Nå har jeg nettopp opplevd service av en annen verden fra en amerikansk nettbutikk :D :D

For et par dager siden sendte jeg en mail til en amerikansk nettbutikk som hadde salg på ABEL sneller med fishgraphics.

Jeg så meg ut et par snelle alternativer på salg til 490$.

Etter å ha korrespondert med sjefen for butikken så bestemte jeg meg for å kjøpe en ABEL Super 4 av den gamle typen.

Da jeg skulle betale ble jeg litt usikker pga av at jeg ikke fant en Paypal link, og siden jeg primært ønsket å betale via pay pal så fant jeg ut at jeg ville spørre gutta i butikken først.

Jeg fikk etter kort tid en mail fra en av de andre gutta i butikken om at alle snellene i super 4 serien var utsolgt, en fyr hadde kjøpt opp de siste av super 4 serien.

Han som nå svarte meg på mail tilbød riktignok en modell fra den nye Super 4N serien til samme pris, men siden de har noe mindre kapasitet og veier mindre var det ikke aktuellt for min del.

Jeg ble litt skuffa over at de ikke hadde fjærna disse snellene fra nettsida si, men måtte bare se nederlaget øya.

I dag fikk jeg et snøre som jeg bestillte fra samme firma for en uke siden. Jeg sendte en mail og takket for utrolig rask service og sa også at jeg var litt skuffa over at jeg ble slått på målstreken av en annen fyr i og med at vi nesten hadde en deal.

Da var det jeg fikk en mail jeg nesten ikke trodde var mulig :D :D

Sjefen var nå tilbake på mail og skrev at han beklaget på det sterkeste det som hadde skjedd og mente at vi hadde godt på vei gjort en deal og han tilbød meg en Super 5N serie med et avslag på 250 dollar slik at summen ble omtrent det samme som de som var på Salg. Super 5N serien koster 775 dollar mens jeg fikk den for 525 dollar :D :D

Dette må jeg si var service langt utenom det jeg er vant med, og helt suverent rett og slett ;D

Det er ikke hver dag man opplever sånn service, så jeg tar av meg hatten for http://www.stillwaterflyshop.com/ :D

Snella er allrede betalt via Pay Pal og de sender den i morra eller i løpet av dagen i dag :D

Jeg tar av meg hatten :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Morsomt!

Ser forøvrig at GLoomis NRX 905 koster kr 3950.-  der borte....

I Norge må man vel en tur innom saksbehandler i banken først... ;)

Noen må fortelle Loomisimportøren om internett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Artig å høre Terje :)

Gratulerer med en knallsnelle  :D

Thank you, Mr Trout :D :D ..... oi, nå ble jeg nesten litt amerikansk her :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kanondeal, og takk for butikktips. Dette sier jo kanskje litt om hvor lite bortskjemt vi er med god service i norge? :)

Man skal jo ikke lenger enn til Sverige før man får en beklagelse over varer som ikke er på lager. Selv det hører man sjelden her hjemme. ;)

Når dette er sagt, så syns jeg Nfisk.no strekker seg uhyre langt i kundebehandlingen. De er utrolig hjelpsomme, og kyndige... Mestparten av utstyret mitt handler jeg der, og vil nok fortsette med det i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

må bare legge meg til hyllesten av stillwaterflyshop. kjøpte g4 vadebukser fra dem, fikk mail om att de var utsolgt for min størrelse(dverg ;D) og måtte bestille inn fra simms. 2 dager etter fikk jeg en meget hyggelig mail om att buksa var sendt var med oppgradert frakt uten ekstra kostnad for meg. fikk forøvrig med ei simms sigflaske på kjøpet. fri frakt på alt over 200 usd. trengte jeg noe mere, skaffet de det meste inn til butikken i løpet av dager. clear camo snøret jeg har tok 5 dager fra bestilling til det var i postkassa.

bent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig nok for norske forhandlere å konkurrere på pris i utgangpunktet. Når man i tillegg må konkurrere mot smugling blir det bortimot umulig. Synes det er en uting å få ting sendt som gave. I virkeligheten er det å skryte av at en butikk gjør slikt det samme som å skryte av hjelp til lovbrudd.

Det kan nok skyldes den urgamle tohundrekronerregelen..

Hadde det vært en pall med yeltsin hadde jeg skjønt det, men dette er nok like straffbart som å ta med seg en ekstra pakke med bacon over grensa  :)

On topic; gratulerer Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Er vanskelig nok for norske forhandlere å konkurrere på pris i utgangpunktet. Når man i tillegg må konkurrere mot smugling blir det bortimot umulig. Synes det er en uting å få ting sendt som gave. I virkeligheten er det å skryte av at en butikk gjør slikt det samme som å skryte av hjelp til lovbrudd.

Jeg mente selvfølgelig aldri å skryte av at et firma tilbød meg å sende en snelle som gave i kompensasjon for en avtale om kjøp av en fluesnelle de holdt på å rote til skikkelig. Synd at du velger å tolke det slik, knutis.

Jeg har heller ikke oppfordret til at snella skulle bli sendt som gave, og jeg tviler sterkt på at dette er vanlig praksis.

Jeg har alltid betalt moms de få gangene jeg har kjøpt noe fra utlandet over 200 kroner, og 95% av mitt fluefiskeutstyr er kjøpt i Norge da jeg er en stor tilhenger av å holde liv i norske butikker så langt det lar seg gjøre.

Å nærmest bli beskyldt for å oppfordre til lovbrudd pga av et øyeblikks glede over kanonbra service synes jeg er trist rett og slett.

Jeg tar avstand fra lovbrudd og føler ikke at jeg har gjort meg skyldig i noe lovbrudd. PUNKTUM!!!!!

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig nok for norske forhandlere å konkurrere på pris i utgangpunktet. Når man i tillegg må konkurrere mot smugling blir det bortimot umulig. Synes det er en uting å få ting sendt som gave. I virkeligheten er det å skryte av at en butikk gjør slikt det samme som å skryte av hjelp til lovbrudd.

Det kan nok skyldes den urgamle tohundrekronerregelen..

Hadde det vært en pall med yeltsin hadde jeg skjønt det, men dette er nok like straffbart som å ta med seg en ekstra pakke med bacon over grensa  :)

On topic; gratulerer Terje!

Skal man først smugle Jeltzin, tar man da inn et helt lastebil-lass da ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager! Er definitivt ikke ute etter å henge ut noen urettmessig. Og ut fra det du sier er du ikke rette personen og klage på. Jeg misforsto nok litt det du skrev. Ser faktisk ut som om vi er helt på linje. Har sett en del tilfeller rundt om hvor folk skryter av at diverse firmaer sender ting som gave når de blir bedt om det, eller evnt setter en fullstendig feil pris på varen. Det er slikt jeg mener er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hyggelig lesing Terje , og det finnes flere slike butikker , både hjemme og der ute , men det finnes faenimeg noen dusin i den andre enden av skalaen også..

Abel , uansett modell er jo safe bet , her skjer det neppe noe man ikke skyld i selv , med disse snellene.....flott snelle du har kjøpt forresten.....

Som Brama Brama sier , det finnes to fine butikker i Lillestrøm også, vi som bor i omerådet benytter selvsagt oss mye av disse butikkene , realtivt små butikker er avhengig av sin avanse for å få det til å gå rundt , noe vi selvsagt har forståelse for mht rabattering og prisavslag.......

Jeg kjøper stort sett varene til rundt full pris , i gjengjeld får jeg full garantidekning , og meget god service , jeg kjøper heller to ting mindre og får bra serivce på resten enn motsatt.

forrige uke kjøpte jeg en ny Scott s4s hos Jarle & Bjørnars fluefiske , meget hyggelig handel det , så ble det med noe snacks på handelen også..... bra service og bra varer...... s4s 7# 9 ft ern er den aller beste fluestanga jeg noensinne har kastet med ........fisk har jeg allerede fått på den også.... ;D

Håper du blir fornøyd med snella di Terje , flotte saker er det i allefall....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal slenge meg på her med en liten historie. Jeg måtte ha meg nye vadesko, og valget falt da på Korkers Chrome. Stillwater hadde jo disse, så slang også med ett par andre ting. La da også med en spole til G-loomis eastfork. Da så jeg jo at man kunne velge seg ett fluesnøre gratis, og backing. Oppgraderte da snøret til ett SA uniform sink snøre, og betalte da litt ekstra for det. 35$ ekstra for å være nøyaktig. Dagen etter bestillingen var sendt, så fikk jeg en mail ifra Stillwater om at det desverre ikke var meningen at man skulle velge ekstrasnøre når man bare bestilte spole. Tilbudet gjaldt da kun ved kjøp av komplett snelle. Men jeg skulle få en rabatt på snøret uansett. Pga tidsforskjellen, så gikk jo mailutvekslingen litt seint, så jeg begynte å bli litt bekymret. Siden jeg hadde valgt ekspress frakt, og betalt litt for dette. Når svaret kom, så fikk jeg 50% rabatt på snøret. Så da gikk jo alt greit alikevel, siden veil pris på snøret var 70$. :)

Varene ble sendt ifra usa, og kom raskt til norge. Posten likte pakka godt, så de valgte å kose med den ett par dager oppe på gardermoen. Det kan jeg jo skjønne, for innholdet var jo av ypperste klasse!

Nå har jeg nettopp vært å hentet pakken. River av tape´n som en utolmodig seksåring på julaften! Og til min store overraskelse ser jeg at jeg har fått feil sko!!!! Det var ikke vanlige Korkers Chrome som lå i pakka. Men Darkness modellen som i utgangspunktet koster litt mer. Og det beste av alt, er jo at de passet perfekt også! Praktisk, siden værmeldingen for helgen tilsier at man burde ha vadeutstyr selv når man bare skal en tur på butikken. :)

MVH

Lykkelige Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...