Gå til innhold

Hennings lange Renarapport, med bilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Masse fine bilder her no, lengter allerede tilbake :)

Legger ut eit bilde av Kjetil som hadde sin første tur

til Rena, han fekk seks harr fra 0,6 - 1,2kg, ingen

dårleg start det....

Bjørnen.

Hallo, og takk så mye for sist, Bjørn. Trivelige dager på hytta.

Ja, enig - en skikkelig flott pangstart for Kjetil i Rena  :) Du får hilse han så mye fra meg når du ser han igjen.

Jeg hadde visst et fjerde ferdig-fremkalte bilde her.

Henning med døgnis-bug

5919697793_a18164dfb5_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Masse flotte bilder :)

Jepp Andrè, det var skikkelig flotte dager :) Og gjentagelse er det ingen tvil om. Håper du finner mange brukende bilder på brikka di gjennom høsten. Vi var heldige med lyset der et par ganger.

Legger ut et par til jeg.

Et fra kompakt.

5927802458_5c1aaa853f_b.jpg

Og et fra frokost eller lunsj hos Laila og Pauls hytteterasse.

Jeg og Andrè måtte ha litt påfyll før kveldens fiskeøkt :)

5931030140_71daec7d7d_b.jpg

Kommer flere bilder herfra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen portretter.

5937511749_fa8e91646c_b.jpg

Dette bildet her legger vel lista for kveldsunderholdningen gjennom dagene  ;D

To bra karer; Bo og Sigve.

5938081078_813f27fafc_b.jpg

Henning. Har kjent han flere år, men først i år har vi fisket en del sammen ved et par elver og blitt virkelig gode fiskekompiser. Og for å si det sånn, hadde han bodd nære meg, så hadde vi fisket sammen hver dag.

5938079846_e3fcda37d5_b.jpg

Staffan. Man kan vel si at han er en levende legende, og alltid like trivelig og kunnskapsrik, og han øser av sin kunnskap. Og når det gjelder fluefiske og fluekasting, så har han tonnevis av kunnskap også.

Staffan er en meget bra kastepedagog. Og jeg er ikke selvhøytidelig. Så jeg stilte meg opp med stanga foran ham i sommer, og sa:

- Staffan, se på når jeg kaster, og finn den groveste feilen min som jeg kan rette opp.

Jeg kastet. Og han så. Så sa han:

- Nå snakker vi detaljer, André, men stram opp håndleddet ditt litt mer i bakkastet, så flyr buktene dine enda høyere i bakkastet.

Og vips? Jepp, han hadde helt rett  :) Så tusen takk, Staffan. 

5938142252_510e1854f8_b.jpg

Oddbjørn - som for en sjelden gangs skyld øser av fludiumet. En meget god kaster og fenomenalt trivelig kar. For å si det sånn; for noen uker siden ringte han meg (i ei helt annen elv enn dette da) og sa at jeg skulle komme opp til ham noen kilometer lengre opp i elva, for der hadde han funnet noen vakende kilosfisker. Jeg kjenner bare en halv håndfull andre fluefiskere som er så snille at de hadde ringt om noe slik for å dele med andre fluefiskevenner. Det har jeg tenkt på flere ganger siden da. Sånn er Oddbjørn. En kjernekar jeg har hatt gleden av å fiske med et par ganger.

5938082188_f392eb8687_b.jpg

Bo. Vår danske venn, og fast inventar på Kvarven under klekker- highlightene. Som dansker flest er han tverst igjennom trivelig. Jeg forstår dessverre Bo sin dialekt litt dårlig, men Staffan oversatte høylytt til meg et par ganger  ;D

5938140798_af523a70d8_b.jpg

Jeg vet da faen hvem han fyren her er, men han er nå der, og er like blid hele tiden  :)

5937520603_634ac5c87d_b.jpg

Petter er på plass i år som alle de foregående år, og er en av de gode karene som gjør det så trivelig å fiske i Rena i juni/juli  :) Kjernekar.

5938078408_bd3e07c48e_b.jpg

Sigve. Det blir aldri kjedelig når Sigve er i nærheten. En bra kar  :)

Her på bildet: Sigve og meg.

5937517619_22bd8c10b4_b.jpg

Jeg er dessverre alt for dårlig til å ta utenom-fiskebilder-på-tur, men her har vi i hvert fall et bilde av primus motorer på Kvarven; Terje (til venstre) og Kai (til høyre). Det er de som driver hele greia  :) Og Lasse, Henning, og Petter i midten. Tillater meg å poste et par bilder, i tillegg som jeg tok av Kai og Terje i fjor (eller var det året før der?) Anyway, her er bildene av Kai og Terje:

5937736825_334d64941a_b.jpg

Kai

5938286250_0493af396f_b.jpg

Terje

5938075668_010b4c167a_b.jpg

Grilling en sen kveldstime  :)

5937513193_a8430dec5d_b.jpg

Staffan, Bo og Henning venter spent. Eller ikke så spent på grillingen kanskje  ;D

5938143524_f79d22f625_b.jpg

Sikkert en VELDIG dyp samtale midt på natta mellom Sigve og André  ;D Not.

Bildet har Henning tatt.

Jaja, så neste morgen er det i gang igjen - med insektsplukking og diverse nye fisker. Å sånn går nå dagan  :)

5938347778_e5fd7e07ce_b.jpg

5937788147_299e2f16af_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjåjåj veldi mange fine bilder her å eg e svartsjuk på alle dem som har hatt flotte dager me rena.

til neste år håper jeg å satser jeg på at jeg får kommet meg dit!!

e litt rart å se folk me hodeløkter mitt på sommern da ;D ;D

men er sesongen ferdi no eller er det masse liv  ijæn av sesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Knallflotte bilder Andrè :)

Jeg parkerte mitt kamera en del, da jeg stjal ditt istedet :) Var LITT kulere med dett :P

Rart med kamera når det er riktig innstillt, da blir det liksom lett å ta bilder :)

Kan være greit å informere om at på mange av bildene, sa var det svarte natta, og alt lys er blitz som er justert litt ned for å lage rolig belysning :)

Håper du også har flere bilder på lur, som kan legges ut litt etter hvert :) Det har jeg.

Savner fisketurene gjør jeg også. Det var utrolig morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Typisk utsikt de 3 siste dagene jeg var der :'(

[attach=1]

Du var uheldig med de 3 dagene Raymond :(

Var såvidt jeg hadde vinduet på gløtt pga regn da jeg hentet Roger på brua, da han stod å snakka med deg. (da jeg hentet han, fikk såvidt sagt morn til deg ;))

Var vel mer eller mindre uheldig med hele uka jeg var der, ikke en dritt som skjedde. Midt i det som skal normalt sett være den beste døgnissperioden :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Her er et par bilder av Sigve, da han prøvde å fange en av husfiskene :)

5942777290_180ee8a2a7_b.jpg

Kaste :)

5942219237_6b623efc17_b.jpg

Men som så mange ganger ellers på turen, for både Sigve og oss andre, så fikk vi ikke resultat denne gangen heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Og noen bilder av Andrè :)

Fotografering.....Det er Mr Brown meget god på :)

5942777762_a410bd0596_b.jpg

Kikke på resultatet :)

5942219759_5d38dffbbe_b.jpg

Holde liv i meg med mat :) Jeg hadde nok dødd om det ikke var for at Andrè laga mat til meg :)

5942777660_6745d3460f_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Litt utstyr:

Her, en kikkert som har en helt ny teknologi. Kikk ut over elven, og det dannes en rød ring rundt fiskene i elven.

En flott verktøy for nymfefiskere, som lettere kan spotte fisken i elva. På opp til 200 meters hold.

Litt stiv i prisen, med sine 125 tusen, men helt klart verdt penga.

Ekstrem opptikk om du vil :)

5927252767_415b019866_b.jpg

Her er Bo sin sigareske :) (Tror det var Bo sin)

Pen sak :)

For ikke å snakke om produktfotoet her. Ikke akuratt lysstudio, men men.

5942219319_1b60d0ec71_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...