Gå til innhold

80 omkomne ungdommer på utøya...


Urskæving

Anbefalte innlegg

Det snakkes mye om straff og slikt etter dette. Jeg har bare et ønske i forhold til dette.

Jeg håper det går opp for dette vesenet hva han har gjort og hva han har forsaket.

Jeg håper han danner seg et bilde av alle stolene som står tomme-kalde og utrykksløse på julaften. Jeg håper han fornæmmer alle lysene som vil brenne på kirkegårdene og i hjemmene forann et bilde av det kjæreste man eier. Barna.

Jeg håper han danner seg et bilde av alle mødrene og fedrene som med ett ble 20 år eldre etter en telefon eller samtale i fra de nærmeste som prøver etter beste evne å formiddle på sitt mest humanitære vis at ondskapens sanne ansikt har smilt til dem, innhentet dem og innlemmet dem i sitt sanne nærvær.

Jeg håper han danner seg et bilde av gråtende småsøsken og fortvilte foreldre som lurer på hvordan de skal kunne klare å rydde rommet til de som ikke fikk leve lengre tomt for diplomer og pokaler de har jobbet hardt for. Samt tøy det lukter han/henne av. Hvor skal de gjøre av dette? Klarer man å kaste det? Men vil noen ha det?

Jeg håper han danner seg et bilde av den tomheten han har etterlatt seg hos så alt for mange familier.

En tomhet som ikke kan beskrives med ord. Heldivis kansje?

Det er i grunnen den eneste rettferdige straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes mye om straff og slikt etter dette. Jeg har bare et ønske i forhold til dette.

Jeg håper det går opp for dette vesenet hva han har gjort og hva han har forsaket.

Jeg håper han danner seg et bilde av alle stolene som står tomme-kalde og utrykksløse på julaften. Jeg håper han fornæmmer alle lysene som vil brenne på kirkegårdene og i hjemmene forann et bilde av det kjæreste man eier. Barna.

Jeg håper han danner seg et bilde av alle mødrene og fedrene som med ett ble 20 år eldre etter en telefon eller samtale i fra de nærmeste som prøver etter beste evne å formiddle på sitt mest humanitære vis at ondskapens sanne ansikt har smilt til dem, innhentet dem og innlemmet dem i sitt sanne nærvær.

Jeg håper han danner seg et bilde av gråtende småsøsken og fortvilte foreldre som lurer på hvordan de skal kunne klare å rydde rommet til de som ikke fikk leve lengre tomt for diplomer og pokaler de har jobbet hardt for. Samt tøy det lukter han/henne av. Hvor skal de gjøre av dette? Klarer man å kaste det? Men vil noen ha det?

Jeg håper han danner seg et bilde av den tomheten han har etterlatt seg hos så alt for mange familier.

En tomhet som ikke kan beskrives med ord. Heldivis kansje?

Det er i grunnen den eneste rettferdige straff.

Desverre tror jeg ikke det forholder seg slikt i skalle hans.

Leste at han sannsynligvis erklæres "normal" og derfor er egnet til vanlig fengselstraf.

I mine ører er det den beste nyhet i mange dager.

Han vil være jaget vildt i fengslet og hans liv vil bli et helvete - hvor langt det liv nu blir :rolleyes:

Selvom han velger frivillig isolasjon, kan fengselspersonalet "glemme" å låse døren eller "glemme" at han skal dusje alene.

Kanskje jeg er primitiv - so be it!

Gleder meg til fortsettelsen ;)

http://ekstrabladet.dk/112/article1594278.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg jammen tida er kommet for å prøve å finne tilbake til hverdagen, og la de etterlatte bearbeide sorgen i fred.

Begynner å utarte på en måte som ikke er mye å være stolt av, dette . . . Pr-kåte kjendiser som ser sitt snitt til å bruke tragedien til å fremheve seg selv, penge-tigging nærmest før alle ofrene er gjort rede for, og folk som hysterisk prøver å overgå hverandre i å komme opp med den mest hjerteskjærende minnetalen.

Det siste jeg ser nå er at et rørleggerfirma selger "minnearmbånd" til 129kr . . . Slikt gjør meg trist og kvalm, men samtidig har jeg bare ventet på det, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Min dypeste medfølelse til deg og familien, Frode.

Min dypeste medfølelse til deg, krs.

Vi er alle berørt av denne meningsløse galskapen, så vi kan ikke annet enn å vise vår dypeste

medfølelse til alle som har mistet noen og bare håpe og tro at medmenneskelighet og omtanke for andre vil øke i åra som kommer uavhengig av hvor vi kommer fra og hva vi tror på.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må virkelig si det er fint å se hvordan samfunnet har vist omtanke i denne tragedien.

Det var begravelse i dag og det møtte opp over 500 mennesker. Noen fikk ikke plass inne i kirken.

Grete Farmo representerte regeringen og fylkesmannen var til stede samt både ordfører og vareordfører+++

De holdt fine taler. Til og med ambasaden for Thailand sende en konsul med hilsen i fra styresmaktene i Thailand. Moren er derfra.

Det godt for de pårørende å se.  

Det var en veldig flott begravelse hvis man kan kalle det noe slikt.

Håper ikke de som overlevde blir glemt når hverdagen starter igjen. De er de som treger mest støtte fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...