Gå til innhold

ferdigknyttede bein til feks daddy.


Urskæving

Anbefalte innlegg

Nei, er ca 10 fiber i hver "bunt" . Så jeg ser ikke helt poenget da. Må jo knyte opp for så og knyte hvert  enkelt fiber. Så nå har jeg gitt opp:P satt meg i godstolen og knytte for harde livet i sta;) skikkelig dritt egentlig;)

hørtes da veldig rart ut, du snakker om knytte fasanhalefibre?

på de er det det to knuter på hvert fibre ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ca 10 fiber i hver "bunt" . Så jeg ser ikke helt poenget da. Må jo knyte opp for så og knyte hvert  enkelt fiber. Så nå har jeg gitt opp:P satt meg i godstolen og knytte for harde livet i sta;) skikkelig dritt egentlig;)

Veit kva du meinar, gjorde den samme tabben sjøl..Det er ikkje lett å knyte opp utan å øydelegge beina..Så det er nok som han over skriv, at dei ikkje er tiltenkt til stankelbein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjøpt hopperlegs ( gresshoppebein).

De som er ment for typ daddy er bundet en og en, med to knuter pr fiber ;)

Der har vi feilen ja, det tenkte jeg ikke så mye over da jeg sto der å handlet;) Får heller binde opp et dusin med gresshopper istede da ;D ;D ;D

Takk for svar fluehuer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det lettvindte er da for faen å drite i knutene, det langt mere og enkelt er å bruke Fireline 0.25....vips man har omgjort den delen av flua som går først istykker til den elen på flua som aldri går istykker......ikke så vakkert da, men vakkert nok for fisken. Det er slik gamle Lindstrøm liker å løse det på skjønner du GUD...du som er så almektig atte fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lettvindte er da for faen å drite i knutene, det langt mere og enkelt er å bruke Fireline 0.25....vips man har omgjort den delen av flua som går først istykker til den elen på flua som aldri går istykker......ikke så vakkert da, men vakkert nok for fisken. Det er slik gamle Lindstrøm liker å løse det på skjønner du GUD...du som er så almektig atte fy!

Hehe ja det var mer kjente toner ;D Og slett ikke uenig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg uenig i dere ;D

Jeg liker rett og slett å sette inn ordentlige fiberbein på myhanken. Går de i stykker setter jeg rett og slett bare på ei ny flue. Myhank har jeg alltid nok av.

Faktisk har jeg også en pose med ferdigknytte latmannføtter. Men benytter de sjelden. Jeg liker å knyte opp leddene på disse. Men bruker ofte bare et ledd. Dessuten bruker jeg som regel andre farvenyanser enn de som leveres ferdigknytt.

Sitter man med ei fjær og knyter ledd på fibrene, tar det som regel en spillefilm eller en fotballkamp på TV å få ferdig nok bein til vinterens binding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

vi er ikke uenige Bjørnar, det er mye mere min lathet som gjør at jeg ikke gidder, men det jeg synes er bleikt er at man ikke knyter dem sjøl....det burde være det enkleste her i verden......... dessuten tenker jeg på hvor stigatiserende det er for mennesker å sitte der å binde knuter på fasanhannhale fibre uansett i hvilken situasjon man er i....... Ser for meg at det sitter unge mennesker her og knyter knuter  [attachimg=1]  i Croydon fengsel som har arbeidsterapi med dette.......... hva gjør dette med folk.

post-0-13949889253801_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg helt enig. Faktisk etter å ha tenkt mere over innlegget ditt er det faktisk ikke bra i det hele tatt. Man kan jo tenke at det er et arbeid for noen. Men tipper nok at det er et relativt lavlønnet yrke der noen blir utnyttet på det groveste for at vi ikke skal orke å knyte selv.

Tipper det tar minst en hel dag å knyte ei hel fasanfjær hvis man er godt trent. Burde vel hatt en utsalgspris i Norge på 500 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trolig lavtlønna og kanskje grovt utnytta arbeiderene - får de det bedre om vi ikke kjøper varen deres? Er det ikke da sannsynlig at de må velge et enda dårligere alternativ for å holde seg i live? Er det virkelig så galt at vi/Urskævingen som har råd til det, holder folk i arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det kan du ha rett i....... men i byen (rett syd for London) som veniard holder til så har de dette forholdsvis store fenglet......det er vare en antagelse, men jeg kan fantasere meg fram til at det sitter kriminelle banditter og pakker varer og knyter knuter... slik kriminalomsorg kan bare usiviliserte land som england gi. Flere og flere produkter i fluebinding er tilrettelagt nesten feridig............. dette er blitt fluemontering etterhvert........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg har ikke noe problem med og knyte bein selv.  Men når det da finnes ferdigknyttede bein, mener jeg det bare er tull og ikke benytte seg av det. Greit at det kansje blir for "lettvindt", men det syns jeg for min del er helt ok. Satt og knytte bein i gårkveld, mens jeg glana på tvskåpet jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innlegg var ikke ment moraliserende overfor andre. Jeg kommer ganske sikkert som til å ha liggende slike ferdigknytte bein i skuffa selv også i framtiden. Det gjør jeg som jeg vil om. Det synes jeg du også skal gjøre som du vil om.

Likevel må jeg si meg totalt enig i den saken som Staffan beskriver over her. Om jeg er enig i det synes jeg skal tåles ut at noen blir fornærmet over det. Ingen har gjort noe ulovlig. Det er kun ulike synspunkter. Det er også privat hvor hver enkelt setter eventuelle moralske grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det var ikke noen personlig kritikk.... jeg måtte forsøke å binde et stankelbeinbein brukte ti sekunder på to knuter, brukte en slik [attachimg=1]  som egentlig er et elektroverktøy.

Ja Helge..... England har ennå en straffetjeneste som stort sett er usivilisert i forhold skandinavia. men det er en annen diskusjon.

post-0-13949889255382_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...