Gå til innhold

Sesongens første tur


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

Da var sesongens første tur i boks. Vel, egentlig to turer, men den første regnet bort og elvene så slik ut:

[attachimg=1]

Et par dager senere og et stykke unna var alt så meget bedre. Fikk en god blanding av regnbuer og brunørretter. Dette er ingen trofé-elv, men fikk mange over kiloen.

[attachimg=2]

Jeg fisket alene, så det er dessverre dårlig med fiskebilder. Jeg prøvde kun en gang, men fisken samarbeidet dårlig  ;D:

[attachimg=3]

post-148-13949889576033_thumb.jpg

post-148-13949889576708_thumb.jpg

post-148-13949889577177_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Herlig Tore :D

Blir helt merkelig å lese første setning:

"da var sesongen i gang" :D

Ønsker deg en kjempesesong. Jeg kommer nedover straks jeg vinner noen milioner i lotto...... og da blir jeg der en stund :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hatt lyst på NZ.. Og som så riktig sagt, nå ble vinteren lang ja :-[

Haha, og det sier du som blir borte en mnd fra desember  ;) selv om det ikke er NZ så er det vel ikke verste plassen du skal til heller.

Ser frem til videre rapporter fra deg Tore. Skittt fiske :)

88 dager til det.. kan falle mye snø før den tid 8)

On topic; Lykke til med sesongen ja, Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!  :D

Skal prøve å få lagt ut mer etterhvert.

JFL, stanga er en Sage ZXL 586-4. Snella er en Eikre-fly Varius med et Rio Grand snøre.

Det diskuteres forøvrig hardt her nede nå om å doble fiskekortprisen for utlendinger. De har visstnok statiskisk bevis for at en stor del av de som kommer bruker mye tid langs følsomme "back country" elver. Og at de trenger mer penger for å ta vare på den type elver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!  :D

Skal prøve å få lagt ut mer etterhvert.

JFL, stanga er en Sage ZXL 586-4. Snella er en Eikre-fly Varius med et Rio Grand snøre.

Det diskuteres forøvrig hardt her nede nå om å doble fiskekortprisen for utlendinger. De har visstnok statiskisk bevis for at en stor del av de som kommer bruker mye tid langs følsomme "back country" elver. Og at de trenger mer penger for å ta vare på den type elver.

Uten at jeg kjenner til Nz, så sitter jeg med inntrykket av at de er ganske beviste på flora&fauna. I så måte skulle vel en økning av kortpris være forsvarlig, gitt at penga går til å ivareta disse(+flere) elvene? Hva koster en uke for utenbygds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastic sceneries! Håper på flere bilder og oppdateringer fra deg igjennom sesongen, og i motsetning til mange andre her inne, så føler jeg at detta er saker som kan få vintern min til å gå fortere. Jeg glemmer jo tross alt kulda, sorgen og isen i et par minutter ;D

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!  :D

Skal prøve å få lagt ut mer etterhvert.

JFL, stanga er en Sage ZXL 586-4. Snella er en Eikre-fly Varius med et Rio Grand snøre.

Det diskuteres forøvrig hardt her nede nå om å doble fiskekortprisen for utlendinger. De har visstnok statiskisk bevis for at en stor del av de som kommer bruker mye tid langs følsomme "back country" elver. Og at de trenger mer penger for å ta vare på den type elver.

Som du vet er vi omtrent like enige i slike spørsmål som paven og biologen i Darwins teorier..

Men her snakker vi samme språk. ZXL er en drittfin stang og om de øker "fish & game" aviften så gir jeg faen  :)

Ps: Så lenge det er for "folk flest" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!  :D

Skal prøve å få lagt ut mer etterhvert.

JFL, stanga er en Sage ZXL 586-4. Snella er en Eikre-fly Varius med et Rio Grand snøre.

Det diskuteres forøvrig hardt her nede nå om å doble fiskekortprisen for utlendinger. De har visstnok statiskisk bevis for at en stor del av de som kommer bruker mye tid langs følsomme "back country" elver. Og at de trenger mer penger for å ta vare på den type elver.

Uten at jeg kjenner til Nz, så sitter jeg med inntrykket av at de er ganske beviste på flora&fauna. I så måte skulle vel en økning av kortpris være forsvarlig, gitt at penga går til å ivareta disse(+flere) elvene? Hva koster en uke for utenbygds?

Det koster ca. 550 kroner for et helt år, for hele landet unntatt Taupo. Og pr idag er det ingen forskjell mellom lokale og utlendinger. Så det er altfor billig! Alle pengene går til Fish & Game, som har alt ansvar for kultivering, regulering, merking, tilretteleggelse, kortsalg, informasjonstjenester osv. når det gjelder innlandsfiske og fuglejakt. Og dette er dere eneste inntektskilde. De har ingen statsstøtte.

Frode, vår uenighet er vel styrt sett grunnet i selve sporten ved å være uenig.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan bare doble kortprisen. Er ikke en tusenlapp som skiller om noen drar eller ikke. Og visst alle pengene går til "saken" så er det jo bare gull.

Veldig hyggelig å for en gangs skyld få se et bilde i dine innlegg Tore :)

Raporter fra deg fremover i sesongen ser jeg virkelig frem til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du trasker ikke rundt med #3 stenger der nede altså?

De kunne fint tatt den prisen for en uke uten at jeg hadde brydd meg. I Bosnia betalte vi 30€ om dagen! Og her sitter vi på berget og klager på Hemsila prisene.

Flott tråd Tore, regner med flere bilder  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...