Gå til innhold

Fluefiskesiden T-skjorte


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Stilig! Når kan man regne med å sprade rundt i en slik en da? Og kroner verket med caps?

 

Har jeg missa no' date=' eller er det ikke åpnet for bestilling ennå?[/quote']

 

Capsebestilling er ikke på plass, men nå er det slutt på ferieringa ei lita stund så ting kommer til å skje. T-skjorter er nok raskere å få fatt i, jeg skal innhente priser til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får ikke mig til at gå med den, selv om jeg er ateist og ikke medlem af folkekirken, så vil jeg ikke træde på andres følelser.

 

Tænk dig om en ekstra gang Rune. :roll:

 

Hilsen Knud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton
Jaja.. Den som tar seg nær av en slik T - skjorte har vel mistet litt perspektivet. :? Da er det f... ikke rart det er krig i verden! :mad:

 

Det å vise hensyn oss mennesker i mellom..er vel den beste måten å unngå uenigheter ,konfrontasjoner,stridigheter ...krig osv...på, eller tar jeg feil Pål H?..det vil selføleglig alltid finnes mennesker som blir "såret" av de minste ting...og det at vi som enkeltpersoner stadig tråkker en og annen over tærne skaper vel heller ikke noen krig med det første ...men her snakkker vi vel om en nettside som skal "spre" sin logo/reklame ved å bruke blasfemi

.....så hvorfor gå med en slik T-skjorte når det finnes så mye annet som er bedre ...eller hva med å bruke fantasien litt mere.Ikke synes jeg den var fin i det hele tatt .. :( ..vel vel ..skitt fiske uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle dette blasfemi og at det er langt over kanten synes jeg er drøyt. Det er da bare en liten artig tegning som poengterer at fluefiske er viktigere enn det meste.

Skriften på logoen var noen vi diskuterte her tidligere, det var mange som synes at den var morsom.

 

Vi kunne selvfølgelig bare laget en døgnflue eller noe for å se ut som resten. Men ta det helt med ro, det kommer også andre alternativer når de er klare. Kom gjerne med forslag til hva det skal stå/være avbildet på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Hei Rune ...at du synes forslaget var morsom og ikke blasfemisk ...forstår jeg da godt..:D ellers ville det vel ikke ha kommet opp ...har da såpass positivt inntrykk av både deg og Flufiskesiden.

Men det som vi kanskje bør ha i bakhodet , er at grensene for hva som er balasfemi eller ikke, er vel gansk uklare...ting som ble "sensurert" som blasfemi for 30 år siden er i dag helt greit..osv. men det er dermed ikke sagt at de som blir "rammet" av det ,har samme forhold til dette , som den vanlige mann i gata....selv om det for all del ,sikkert finnes kristne som synes denne T-skjorta hadde vært morsom...... ;)...men når den kristnes tro's to mest sentrale personer fremstår i en vits ..så oppfatter i alle fall jeg det ,i en eller annen grad.....som en tanke blasfemisk....selv om ide'en/budskapet går i retning av fluefiske.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Siden jeg sitter her å sliter med å få sove kan vel jeg bidra med et forslag jeg også..8)

 

Hvorfor fluefiske er bedre enn sex ?? :shock:

jo ...på fisketur slipper jeg å dele på all moroa med frua .....:roll:

 

Eller noe sånt.. :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at dere kaller dette blasfemi, kan ikke skjønne i hvordan dette spotter verken gud eller gudstro.

 

Humor er å sette ting på spissen, denne tegningen illustrerer hvor opphengt en fluefisker er i hobbyen sin, på en humoristisk måte.

 

Hvis vi skal ta hensyn til andres følelser må vi for guds skyld ikke si høyt at vi fisker, vet om mange som synes det er helt uhørt å drive med den slags dyreplageri !!

 

Jeg er helt overbevist om at en vilken som helst teolog, eller prest for den saks skyld vil kunne bekrefte at dette er humor, ikke blasfemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at dere kaller dette blasfemi, kan ikke skjønne i hvordan dette spotter verken gud eller gudstro.

 

Humor er å sette ting på spissen, denne tegningen illustrerer hvor opphengt en fluefisker er i hobbyen sin, på en humoristisk måte.

 

Hvis vi skal ta hensyn til andres følelser må vi for guds skyld ikke si høyt at vi fisker, vet om mange som synes det er helt uhørt å drive med den slags dyreplageri !!

 

Jeg er helt overbevist om at en vilken som helst teolog, eller prest for den saks skyld vil kunne bekrefte at dette er humor, ikke blasfemi.

 

Så enig, så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton
Jeg er helt overbevist om at en vilken som helst teolog' date=' eller prest for den saks skyld vil kunne bekrefte at dette er humor, ikke blasfemi.[/quote']

 

Hei teve...ser absolut ikke bort i fra at du har rett i det .For det første så er det svært vanskelig å definere ordet blasfemi ...eller hva som ligger i det.For det andre så er det en ganske stor prosentdel av teologer og prester som ikke tror på gud....tro det eller ei..:roll:

For det tredje så hjelper det lite at feks. prester synes dette er humor når det finnes godt over hundre andre religionssamfunn som består av mennsker som helt sikkert dyrker sin tro i større og sterkere grad, enn folk i den norske statskirken.....og følgelig også har et mere "annstrengt" forhold til det å vise respekt for den de dyrker. Det kan være mennesker i din umiddelbare nærhet ..uten at du vet om det ...mennesker som står høyrer på "rangstigen"...og som i værste fall kan forsure livet ditt hvis du tråkker dem skikkelig på tærne. :evil: ...uten å merke det selv.:|

Derfor er jeg imot..generelt å gå med morsomme T-skjorter som ligger i "grenseland"...;) ...samme hva slags humor det er snakk om..eller hvem den rammer.Det handler vel litt om det å være nøytral i sin fremtreden.

Men skal jeg først fornærme noen ..så gjør jeg det "direkte"... :D så vet mann hvor landet ligger.. 8)..som regel da :oops:

 

Vi kan sikker fornærme andre folk på hundrevis av andre måter, ingen tvil om det ....men det i seg selv er ikke god nok grunn til å gjøre det ...enkelte ting griper dypere i mennesker følelser enn andre ...så det hele må vel bli et spørsmål om prioritet ...når det gjelder det å vise hensyn.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Derfor er jeg imot..generelt å gå med morsomme T-skjorter som ligger i "grenseland"...;) ...samme hva slags humor det er snakk om..eller hvem den rammer.Det handler vel litt om det å være nøytral i sin fremtreden.

Men skal jeg først fornærme noen ..så gjør jeg det "direkte"... :D så vet mann hvor landet ligger.. 8)..som regel da :oops:

 

 

Jeg er heller ikke tilhenger av å tråkke folk på tærne, men jeg er prinsipiellt i mot at en del områder har fått en slags særstilling. Uttaler man seg om kristendom eller invandringspolitikk skaper det umiddelbart bølger hos noen, mens andre områder så er samfunnet mye mere tollerant.

 

Hva som er blasfemi er regulert av lov, og i følge blasfemiparagrafen fra 1934, regnes det som forhindrer fri trosutøvelse som blasfemi. Tolkningen av loven er styrt av samfunnets oppfatning, og når Life Of Brian kom ble den sensurert som blasfemi, men denne er i ettertid "godkjent" og er i følge norsk lov ikke blasfemisk. Hvis Life Of Brian ikke er blasfemi, er ikke denne tegningen i grenseland den er helt klart ikke i nærheten en gang.

 

Selv om Norge og Iran er de eneste landene som styres av prester, så tror jeg ikke du skal frykte forfølgelse eller annet for å gå med en slik t-skjorte. Det er lenge siden kirken hadde slik makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blasfemi eller ikke. Jeg kommer nok ikket il å bruke en slik t-skjorte. For det første synes jeg ikke denne tegningen egner seg på en t-skjorte. Enkelte her mener den ikke er fin, jeg vil ikke bruke det ordet da jeg ikke er i stand til å tegne bedre. Men på en trøye bør streken være enklere.

Og for det andre: Denne vitsen lo jeg godt av når jeg hørte den for første gang i russetiden i 1980. Men å bli påminnet den hver gang jeg drar på fisketur blir nesten mer plagsomt enn låtene til Ravi, uten sammenligning forøvrig.

 

Med alt som presenters her av seriøse artikler og profesjonelle råd, har jeg en mistanke om at dette startet som en agurk-sak. Eller var det seriøst ment...?

 

Fortsatt god fiskesommer

TKD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Jeg er heller ikke tilhenger av å tråkke folk på tærne' date=' men jeg er prinsipiellt i mot at en del områder har fått en slags særstilling. Uttaler man seg om kristendom eller invandringspolitikk skaper det umiddelbart bølger hos noen, mens andre områder så er samfunnet mye mere tollerant.

[/quote']

 

I fjor ble det vel fremmet forslag om at loven om blasfemi skulle fjernes ...bla. fordi den griper inn i ytringfriheten og det at den ikke har vært i bruk på aldrig så lenge...

Filmen "Life of Brian"....som du nevner er vel et svært godt eksempel på at kristenhet ikke lenger nyter noen særstilling når det gjelder å bli "hengt ut" på en humoristisk måte...så for min del kan de gjerne fjerne både ordet blasfemi ..og loven fra "jordens overflate". ;):D ...begge har liten eller ingen betydning lenger ...så det er mulig at det var en tabbe av meg å nevne blasfemi ..men det norske språk har vel neppe noe alternativ til det ordet....som ville ha skapt mindre" bølger"..her på tråden ..hvis mann kan si det sånn.

 

Spør du meg så er det heller ikke så veldig vanskeligt å "skape bølger" hos oss fluefiskere hvis mann vil det ....:roll: laugh.png' alt=':lol:'> kanskje jeg er et godt eksempel på det #-o :D

 

Tenkte jeg skulle reise til India en av dagene og ..finne en hellig ku eller rotte å sparke i ræva...så få vi se om Inderne har sans for humor .....laugh.png' alt=':lol:'>

 

Ha en god "blåmandag"... :smt023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at denne greia faktisk er morsommere som ren tekst, selv om det var en veldig fin tegning.

 

Ser for meg en T-skjorte som griper inn i kjernen til hvorfor vi driver med fluefiske. Vet ikke konkret hva det skulle være. Kanskje en morsom t-skjorte og en mer seriøs? En som er brukt før er f.eks. "The way to a man's heart is through his fly". 'Fly' betyr også som dere vet buksesmekk. Noe i den duren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TKD,

Med alt som presenters her av seriøse artikler og profesjonelle råd, har jeg en mistanke om at dette startet som en agurk-sak. Eller var det seriøst ment...?

Hehe... du sier noe :D Men når det har blitt såpass mye blest så trur jeg jaggu at vi må tilby den også. Men det kommer en som er mer seriøs i tillegg.

 

Jeg har et par fine bilder av nymfer som kan passe til slikt. Tegne kan jeg ikke så det må evt. andre ta seg av. Kanskje noen av dere er flinke til å tegne? Vi tar gjerne imot tegninger og annet som kan brukes til dette formålet. Den som får sin på trykk kan sikkert få et par eksemplarer som takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...