Gå til innhold

Fluefiskesiden T-skjorte


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Erik Eikre
"The way to a man's heart is through his fly".
Den skjorta har jeg selvfølgelig. Måtte jo det. :D Tipper du har den selv ;)

 

Når det gjelder forslaget til skjorte må jeg si at etter å ha lest alle innleggene har blitt en prinsippsak å få seg en slik skjorte. Jeg har selv kristne i nærmiljøet og de har ingen problemer med å forstå humoren (har hørt værre ting fra den kanten). Blir man fornærmet av en slik skjorte så har man opphøyd seg selv og sitt syn til noe bedre enn andre og tåler altså ikke å bli spøkt med. Teksten og/eller bildet er jo ikke ondt ment. Det er vel opp til den enkelte å like det eller ikke. Selvfølgelig skal man ta hensyn til andres livsyn, men det får da være grenser. Religiøse har forresten ikke enerett på bli tatt hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo vertfall blitt enige om at det ikke er blasfemi :D

Når det gjelder om tegningen og teksten er bra eller dårlig, så er det en smakssak. Og folk må velge selv om man vil gå med en slik skjorte eller ikke.

 

Jeg synes bare at Rune, og de andre gjør en så god jobb med sidene. Og at tiltaket med t-skjorte og caps er så bra, at jeg synes at jeg måtte ta motmele mot kritikken. Allt for ofte er det kritikerene som roper høyest.

 

Forslaget til tmags er også bra, men kommer det en skjorte med tegningen på skal jeg definitivt ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton
. Blir man fornærmet av en slik skjorte så har man opphøyd seg selv og sitt syn til noe bedre enn andre og tåler altså ikke å bli spøkt med. Teksten og/eller bildet er jo ikke ondt ment. .

 

Nå ble jeg fristet til å tro at du mener at mann kan i grunn si hva som helst til andre ' date=' så lenge det ikke er vondt ment ...og dersom de blir fornærmet så er det dem som er sære og vanskelige.. :?

 

Kristne kan faktisk ha veldig forskjellig syn på nettop dette med å latterligjøre gud...de trenger ikke nødvendigvis å ta det personlig og følgelig være noen selvsentrerte sytepaver eller hva det måtte være ..det handler like mye om å ta i forsvar....fordi en gud til dels forventer det av dem

 

Kompliserte saker??? :D ..jepp

 

Allt for ofte er det kritikerene som roper høyest.

 

Litt konstruktivt kritikk skader ingen...så lenge det serveres på en saklig og grei måte og mann ikke slenger dritt i hytt og pine... ;)

 

 

Når det gjelder fluefiskere og humor ..så kan kanskje denne gi de "små grå" litt å jobbe med...sikkert noen som kjenner seg igjen.. :oops:

Du er en lykkelig ekte norsk fluefisker når :

 

• DU kjøper nytt tohåndsutstyr som julegave til guttungen….selv om han fremdeles går med bleier.

• Naboens høns begynner å bli glissen i fjærdrakta……og springer for livet når du er i nærheten.

• Kona tror at speykast …..er noe du lærer i karateklubben

• Du Kroker deg selv i nakken …..og tenker... myggen er vist ekstra aggressiv i år.

• Du Gjemmer deg bak nærmeste einerbusk…….ikke for å legge en ”brun”,men for å drepe en brun.

• Kona er blid når du reiser på ”langtur” …..og du fremdeles ikke har oppdaget at hun har bankkortet ditt.

• Du Kutter ut et måltid om dagen…..for å ”få plass” i din nye Ron Thomson vadebukse.

• Det ringer på mobilen når du står i elva……og det er eldstemann på 4 år som sier: ææææsjjj…det er så kjedelig å være hjemme alene!!!

• Du ”slipper en bombe” i Goretex-buksa …..BARE for å sjekke at den puster.

• Du ber kompisen din om å ”gå først”…….BARE for å le bak ryggen hans …av kastinga han presterer.

• Familien din elsker at du har fersk fisk med hjem..….men ikke skjønner hvorfor den er vakuumpakket.

• Du ikke tør vaske fluesnøret i INTIMVASK…….det kunne jo avlede tankene på noe annet og distraherende….. mens du fisker.

• Har hele gapahuken for deg selv…….men ikke har sett alt det brukte toalettpapiret under benken.

• du er drittlei etter 2 tim. uten fisk…….og begynner å ”sigte deg inn ” på beveren.

• ”kona” kommer med niste til deg……..og kompisene dine ikke skjønner at det er datteren din.

• Har med deg bikja til elva………..kun fordi den er frygtlig plagsom mot fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne kan faktisk ha veldig forskjellig syn på nettop dette med å latterligjøre gud...de trenger ikke nødvendigvis å ta det personlig og følgelig være noen selvsentrerte sytepaver eller hva det måtte være ..det handler like mye om å ta i forsvar....fordi en gud til dels forventer det av dem

 

Det er mulig jeg ikke helt er som alle andre, men jeg mener at utsagnet latterliggjør fluefiskeren. Det er det jeg synes er humoren i setningen. Det er fluefiskeren som er ignorant ift alle andre ting i verden en hva som klekker, og hvor det vaker.

 

Hva er det som latterliggjør gud, jesus, eller tro i utsagnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Det er mulig jeg ikke helt er som alle andre' date=' men jeg mener at utsagnet latterliggjør fluefiskeren. Det er det jeg synes er humoren i setningen. Det er fluefiskeren som er ignorant ift alle andre ting i verden en hva som klekker, og hvor det vaker.

 

Hva er det som latterliggjør gud, jesus, eller tro i utsagnet ?[/quote']

 

Veldig godt spørsmål.. :D ..skal prøve å gi et godt svar..

 

På fisketur så hender det vel av og til at mann må huke seg ned for å "tømme ryggen"..etter en stunn i en slik stilling blir mann som regel obs på et kjent problem??.dasspapir??:shock:..hva skjer? ..jo du finner et skjerf i lomma di som du ikke kjenner igjen . :P ..greit dagen er reddet , tenker du :D ..og tørker godt og grunndig....vel hjemme noen dager senere møter du en fortvilet kone som leter etter det fine dyre silkeskjerfet som hun fikk av deg i morgengave....hun lurer på om hun kan ha lagt det i jakka di ved en feiltagelse.... :oops: :oops: laugh.png' alt=':lol:'>

 

Burde du kanskje ha tenk som så , har dette skjerfet noen større verdi for andre en meg ..er det noe annet jeg kan bruke i steden..selv om det er ræva mi som står i fokus akkurat nå.....det du gjør er at du sier ingenting til kona...og det er noe av poenget...skal du tørke ræva i andres verdier, selv om de er "ubetydlige men nyttige" i dine øyne, så gjør det så de ikke ser det.

 

Ja det er fluefiskeren som latterliggjøres ingen tvil om det.

Men hvis du ser på bildet under ..så vil de fleste voksne se to elskende par .....mens de fleste barn ser en gjeng delfiner som leker(dersom begge parter ikke er gjort oppmersom på det fra før)...hvorfor....kanskje fordi vi oppfatter forskjellig ut fra hva vi har i "skallen" fra før...på samme måte vil en sterkt religiøs mest sansynlig ikke fokusere mest på fluefiskeren når han ser T-skjorta...men jesus-figuren..og hvordan han fremstår: .en figur som for noen har stor verdi ....blir brukt til å latterliggjøre "andre"...

 

42408.jpg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Eller "Harr'u du cdc i tøffla ell?" .

 

Hjortehårs-tøffler!! :-k ;)

 

Eller :

 

"JO!!!...tørrbading skremmer fisken det også..":evil:

 

Eller:

 

"IKKE!!...tråkk på tørrflua mi.. :evil:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte fra sidene en periode p.g.a. fisking. Nå har jeg fått lest meg opp på noe av det som har skjedd her (brukte en formiddag). Hvordan får vi tid til å skrive så mye midt i sesongen? Har vi noen som bare er "nettfiskere" her. T-skjortedebatten har vært bra og ei sånn t-skjorte ønsker jeg meg (50-årspresang?). Har likt den opprinnelige teksten helt siden jeg så Erik Eikre brukte den. Min fru som bare er måtelig fiskeinteressert og bror som er sterkt troende har også hatt mye moro av den teksten. Den er sittert gjentatte ganger på fisketur. Jeg liker den kanskje aller best fordi den ikke er slik humor ofte er i utprega mannsmiljøer, kvinnfolk og/eller brennvin. I et mannsmiljø som vårt er det mere enn nok av lurvete kvinnesyn og karslig brennevinskryt.

Jeg havna litt på sida, men sånn er det når assosisjonene kommer. Håper i alle fall t-skjorta kommer og gjerne caps også så slipper jeg å reklamere for fiskeutstyr jeg ikke får et rødt øre for å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tegneseriehelt Pondus hadde en gang en t-skjorte med teksten "Snakker hels bare om fotball"' date=' en lett omskrivning kunne i så fall være teksten "Snakker helst bare om fluefiske".[/quote']

Støtter denne jeg :-)

Muligens fordi jeg er stor fan av Pondus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tegneseriehelt Pondus hadde en gang en t-skjorte med teksten "Snakker hels bare om fotball"' date=' en lett omskrivning kunne i så fall være teksten "Snakker helst bare om fluefiske".[/quote']

 

Liker også Pondus veldig godt. Jeg synes absolut dette forslaget skal tas med i betraktning! Det dere har over her er også bra, kanskje begge kan komme i trykken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tegneseriehelt Pondus hadde en gang en t-skjorte med teksten "Snakker hels bare om fotball", en lett omskrivning kunne i så fall være teksten "Snakker helst bare om fluefiske".

 

Pondus my man !

Denne støtter jeg også ! Bravo Dagfinn ! :smt023

 

Mvh

rjf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...