Gå til innhold

7 delt stang fra fiskesnella.no


Jostein

Anbefalte innlegg

Enig Tormod, det kan ikke være mye behagelig med så kort kork. Har ett par stenger som er på grensen, det går da jeg har små hender, men skikkelig mannfolk hadde klagd!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei #3 stang fra fiskesnella for et par år siden. Den var riktignok 4delt, men ser ut som det er samme kork. Funker greit for meg som ikke har de største hendene.. Dersom du ikke er merke-/lokalbutikkfiksert er det bare å kjøpe. 399,- er jo som gratis å regne.. Liker du den ikke er det jo bare å legge den ut under selges..  ;D

Og dersom den finnes i #3 som 7-delt skal jeg lett kjøpe for å teste. Den 4-delte har i hvertfall fungert utmerket!

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ette er billig.....men når det er så mange deler så er jeg redd for hvordan holketilpassinga er! men det var ikke så mye å tape da...... håndtak byttes lett når det ikke er ring på den nederste delen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å testa denne stanga. Den passer utmerket ned i baggen min på de turene der kjærringa nekter meg å ta med fluestanga. ;D

Hu vil kansje stusse på at jeg må bort for "å drite" hele tiden, men hva kan man vente seg.. sånn er det med "reisemage"..! ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne fem-delte stanga i kl 3/4. Ikke brukt mye, men imponerende god, men som dere andre sier er håndtaket litt pinglete både i lengde og kvalitet, men det funker helt greit. Ville i utgangspunktet vært mer skeptisk til 7-delt. De femdelte er jo også veldig transportvennlige da stengene er +/- 8 fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

nope...men jeg er alltid skeptisk til hvordan holker er tilpasser....hvordan er korken, har snellefeste de vanligste standarder som var satt av hardy og orvis på 1800 tallet som gjør at sneller sitter godt..... det er klart at de eksklusive merkene gransker stengene før de sendes ut.....feilvare kan ødelegge deres renome totalt....her snakker vi om en produsent som bygger for mange merker og ikke en av arbeiderene kan en døyt om fluefiske...... altså arbeidere som lager noe sjelløst, men funker det så funker det!

grunnen til at de er billige er at det er billige hender som lager dem....kanskje at de bruker billige stangringer......billig kork, derfor har de også korta det inn kanskje....det kan også hende at lakken de bruker er giftig både for miljø og folk. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For flere år siden - kjøpte jeg en Richel 7 delt # 4/5 (også kinesisk), og korken har holdt seg meget bra - i motsetning til stenger jeg har betalt både 2 og 3 lapper for.

Og dette er vel stangen jeg har fisket mest med de siste årene.

Derfor kjøpte jeg også 5/6 og 6/7 av samme serie - og disse har også blitt brukt mye.

Holkene løsner heller ikke fra hverandre.

Mulig jeg har vært heldig  :)

(Også er de med i bilen hele tiden  ;) - og da blir de mye brukt også  ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse stengene (de fem-delte) har vært diskutert tidligere (jeg startet en tråd før jeg handlet). Korken virker billig, men holker, snellefestet, surringer, ringer ser foreløpig ut til å være like bra som andre stenger fra Guideline osv. Når det er sagt så selges Scierra-stenger til under femhundre-lappen om dagen og det er sikkert et minst like bra valg. Men skal man ha kort transportlengde er disse et kupp.

http://www.fluefiske.net/forum/topic/29551-billig-reisestang-noen-som-har-pr%c3%b8vd-denne/page__hl__reisestang__fromsearch__1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

For flere år siden - kjøpte jeg en Richel 7 delt # 4/5 (også kinesisk), og korken har holdt seg meget bra - i motsetning til stenger jeg har betalt både 2 og 3 lapper for.

Og dette er vel stangen jeg har fisket mest med de siste årene.

Derfor kjøpte jeg også 5/6 og 6/7 av samme serie - og disse har også blitt brukt mye.

Holkene løsner heller ikke fra hverandre.

Mulig jeg har vært heldig  :)

(Også er de med i bilen hele tiden  ;) - og da blir de mye brukt også  ;))

2 og tre lapper et også laga av produsenter som du ikke vet hva de lager stengene heter. Jeg skal ikke sable disse stengene ned...... bare setter et vær varsomtskilt opp...men til denne prisen er det bare å handle Sam.....da går det ikke an å gjøre feilkjøp  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For flere år siden - kjøpte jeg en Richel 7 delt # 4/5 (også kinesisk), og korken har holdt seg meget bra - i motsetning til stenger jeg har betalt både 2 og 3 lapper for.

Og dette er vel stangen jeg har fisket mest med de siste årene.

Derfor kjøpte jeg også 5/6 og 6/7 av samme serie - og disse har også blitt brukt mye.

Holkene løsner heller ikke fra hverandre.

Mulig jeg har vært heldig  :)

(Også er de med i bilen hele tiden  ;) - og da blir de mye brukt også  ;))

2 og tre lapper et også laga av produsenter som du ikke vet hva de lager stengene heter. Jeg skal ikke sable disse stengene ned...... bare setter et vær varsomtskilt opp...men til denne prisen er det bare å handle Sam.....da går det ikke an å gjøre feilkjøp  ;D

Stopp en halv staffan  ;)

Dette er samme stanga som vi snakker om assa bare 7delt vil jeg tro  :)

Du har da prøvd en av dem :

helt flotte å kaste med! forsøkte et par av dem i sommer, dersom man ikke tror at merker er så viktig og ikke lar seg mobbe så er dette flott greier.....flere merker er laget på samme måte, men på sansynligvis samme stedet i Korea med kvalitetskontroll på lik vinje som om de skulle være laget i vesten! så dersom du søker litt på denne sida   http://www.madeinchina.com/     finner du kanskje produsenten til den nye stanga de, ei snette du har, ja der hvor vadebuksa de er laga.......eller klokka de.....datamaskina

Loop

Streamstix

Guideline

Scierra

Slate

for å nevne noen som ofte blir nevnt, hvilket ikke tar bort kvalitetsstempel

Eller har du skiftet mening siden du er så negativ nå ;D

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13690.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hadde bare en her for leden som kom med en stang og jeg skulle se på noe kasting ....den var billig tror kanske den het "white head fish eagel"........... den hang ikke sammen i holkene.

men for all del, kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bare en her for leden som kom med en stang og jeg skulle se på noe kasting ....den var billig tror kanske den het "white head fish eagel"........... den hang ikke sammen i holkene.

men for all del, kjøp

men det var "white head fish eagel" det, nå er det fiskesnelle stengene vi snakker om :)

Fiska med denne en hel sesong jeg, den holdt mål for meg  :)

Ellers så slenger jeg med ett par bilder her:

første bilde av den "gamle " 3/4, nye 3/4 og den gamle 4/5  :)[attachurl=2]

nederste bilde så ser man att de har forbedret håndtaket til #3/4 på de nyere modellene som da ik har printet navn på seg, altså til like langt som på de andre stengene , #4/5 er håntaket like langt som på de andre stengene ,hardy,g.loomis,Lpxe  :)

altså mulig de 7 delte skulle ha kortere håndtak eller att det er ett gammelt bilde, men det går det vel ann og spørre om  :) tipper bildet kan være enten ett gammelt bilde, eller av feks en #3/4 er, da er det mest safe og kjøpe 4/5  :)

kvaliteten er sikkert så som så men det driter jeg i  ,dere kan jo sammenligne litt på bildene :)

post-1778-13949889706169_thumb.jpg

post-1778-1394988970645_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...