Gå til innhold

Fluefiskere er pyser!


Ruffen

Anbefalte innlegg

Seriøst..? Er det ikke normalt å våkne klissvåt i soveposen sammen med fiske-makkeren og en tom konjakkflaske?

Hehe, møtte noen karer oppi skrukka i fjor som fortalte at de hadde blitt tvunget til å dele et enmannstelt på en tur en gang. Noe mere enn det ville de ikke fortelle. "Det holder vi for oss selv"

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg er skikkelig gæern . . . Istedet for å klippe av senestumpen etter å ha knytt på ny flue, biter han sena tvers av, uten bedøvelse  :o

Skal sies at han tilbringer flere døgn i telt ute i skogen hver sommer også.

De siste turene har jeg vært ute i belly båten og har ikke lyttet til stormvarselet...ha,ha..slå den karer

er ikke jeg gæren så vet ikke jeg.Vet til og med at jeg har et lite hull i bellyn..oj.oj slå den.

Men tøff nok til å drite i å tlf,en når kona ringer for å gneldre er du ikke! Det er ikke en gang Lars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Vil ikke si at alle er pyser. Har sett svensker som har vippet frem vadestaven og durt rett ut 10 meter ved jugerbenken i Hemsil jeg. Riktignok på svært liten vannstand men...

Og så var det en overmodig ruffeluff som tok et par skritt på Friland ved Koppang uten vadestav under treffen i fjor. Han ropte riktignok på mamma ganske raskt, men jeg må si han var tøffere enn de fleste som var på samme treffen. Jeg tviler dog på at han gjentar den bedriften på en stund. Tror faktisk ikke han har greid å tørke seg helt tørr bak øra enda.

;D

PS. Jeg må faktisk skryte litt av meg selv også. En gang bandt jeg ei flue UTEN å ha på beskyttende gummiknott på den farlige krokspissen! I overkant spennende. 47.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg har biti av hue på en ørret på 6 hekto i Hemsil.... forhistorien var at svensken som måtte ha på seg bomullshansker for å kunne ta i en ørret sto og så på. Med til histirien var at han  putta den i en pose som det stod til vask på.....tok fram en fra posen det stod "rena" på...... hav vaska den sikkert hver dag......han trengte ikke psykolog, han var det! Prosedyren han hadde før han satte seg inn i Saaben var et studie i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at alle er pyser. Har sett svensker som har vippet frem vadestaven og durt rett ut 10 meter ved jugerbenken i Hemsil jeg. Riktignok på svært liten vannstand men...

Og så var det en overmodig ruffeluff som tok et par skritt på Friland ved Koppang uten vadestav under treffen i fjor. Han ropte riktignok på mamma ganske raskt, men jeg må si han var tøffere enn de fleste som var på samme treffen. Jeg tviler dog på at han gjentar den bedriften på en stund. Tror faktisk ikke han har greid å tørke seg helt tørr bak øra enda.

;D

PS. Jeg må faktisk skryte litt av meg selv også. En gang bandt jeg ei flue UTEN å ha på beskyttende gummiknott på den farlige krokspissen! I overkant spennende. 47.gif

[/quote

haha du din gnom. Jeg kan ikke noe for at en eller annen hadde lagt et bananskal på bunnen. Noen hadde lagt ut en felle for meg!

Hør denne: Ca 1,50min så synger han om meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna østlendinger og vestlandspakk!! Bare sitt der å kos dere på min bekostning dere >:(

En dag ender dere i frokostblandingen min. Og da tygger jeg! Hardt! >:(

Er det bare jeg som ikke gjør tingene riktig eller er det flere som savner det ukompliserte friluftslivet?

Glemte man noe før så ga man faen men nå føler jeg at alt må være så jævlig på plass før jeg finner roen.

Jeg har nok litt å jobbe med, gå tilbake til. Mener det!

Noen som skjønner? Hadde man bare litt mat en sovepose-en dynamittkubbe-en gruppe en tenner og et ni voltsbatteri så var turen reddet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritings, men alikavæl såpass tøff at jeg skal i Glomma i mpårra å fiske harr.. Så jeg er vel ikke så jævlig feig og pinglete - bare litegranne   ;D cheers

Hør-hør  :D Reiser til lågen selv nå, og hvis ikke det er tøft så vet ikke jeg. Tar ikke med hverken kart eller kompass, selv om det er litt tåke.

Og gradestokken viser ikke mer enn 6 grader . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffen, egentlig er jeg helt enig med deg. Å bo på hytte® med et lass fluefiskere som diskuterer stenger og utstyrsdetaljer opp og ned i mente, eller som (samtidig) synes det er gøy å bli veldig fulle, gidder jeg bare ikke. Men det sagt, det kan være like ille i en teltleir med folk som raver dritafulle rundt og snubler i bålet. Nei, det tryggeste er å dra til en plass man kan være litt for seg sjæl, og da kan jeg gjerne bo i hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiskere er som regel folk som prater om arket de kuttet seg på for to år siden.

De liker best hotel og merkede løyper..

I kveld avtalte jeg en skikkelig tur med kano til øde områder med en slukfisker :o Da blir det kansje litt mindre furting.

Men særiøst så savner jeg mer friluftsliv og bålbrenning inn i de sene timer. Være litt mer tilbakelent og oppleve litt mer en klekkinger og vakende fisk. Naturen har så mye mer å by på!

Om det er det inntrykket du sitter igjen med av fluefiskere, ja da synes jeg du skal begynne å denge sluk  ;D Selv brukes det mye lavvo og telt. Gjerne en hytte i ny og ne også. Men hotell????:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

denne tråden er vel egentlig litt fæl------kjenner mange fluefiskere som ikke tør noe på egenhånd.... ikke engan utav eget fylke tør de reise på fisketur.....så kjenner jeg mange fluefiskere som okke tør reise på turer hvor ikke fluefiske er involvert....... jo fluefiskere er generelt pinglete da de ikke bør å utsette seg for noe som er kjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt + fluestang + klunk whisky + multifuelbrenner = Gull! Om fisket bare er sånn passe gjør heller ingenting. Telt er ensbetydende med natur, ro og fred. Og akkurat disse opplevelsene er viktigste grunn til at jeg ikke legger helt opp. Alt det andre har jeg langt opp i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt + fluestang + klunk whisky + multifuelbrenner = Gull! Om fisket bare er sånn passe gjør heller ingenting. Telt er ensbetydende med natur, ro og fred. Og akkurat disse opplevelsene er viktigste grunn til at jeg ikke legger helt opp. Alt det andre har jeg langt opp i halsen.

Det er i alle fall de tingene du ramser opp her jeg føler jeg ikke får gjort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de det??

Har intrykk av at det finnes flere fjellfanter som går i samme underbuksa i 10 dager, røyker mose og lever på sur bacon og svart bålkaffe.

Blir tungt å bære en 12'er, feltseng, hodepute, biff, dressing, fem fluestenger, motorsag, oppblåsbar barbara og tre flasker champis inn på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...