Gå til innhold

Indikator og nymfe


Ruffen

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med deg - en dupp er en dupp. Mine finske venner er derimot mer hardcore, og hevder spøkefullt at enhver indikator - tørrflue, skum, whatever - er for gamlinger ;D

Men så er de også utrolig gode på å se umerkelige takes i dypet av hurtigstrømmende, mørke stryk. Det er som om de har en sjette sans.  Jeg har ikke sjangs i koskiene i Finland, og må ty til en eller annen form for indikator for være i nærheten av å få noe. Man blir vel flink til det man gjør mye, antar jeg - finnene var rimelig sjanseløse på blankstille luobbaler på fjellet da vi begynte å fiske sammen;)

Hehe, det blandes et par ting her - og de misser et par smånyanser - kan du hilse de saunabadende finske vennene dine å si  ;D

Til kortline og langnymfing gjelder ofte to ulike ting. Førstnevnte er jo Stig, Erik og co eksperter på, og jeg føler meg fram så godt jeg kan jeg også, men her gjelder jo ikke nappindikator i det hele tatt. Til langnymfing er scenarioet et helt annet. Her KAN nappindikator brukes. Men absolutt ikke nødvendig. Ja, noen bruker det aldri her heller. Og da ikke som "dupp" først og fremst, men for å få nymfa/puppa til å drifte riktig. "Sjette sans" tror jeg mange av de beste norske czechnymferne har langt bedre inne enn de fleste.

Å kalle det "dupp" blir humoristisk og moro da synes vi, for da har de - eller generelt folk som skriver artikler, på nett eller hva - liksom ikke skjønt forskjellen eller greia i det hele tatt  :)  Det beste tegnet på at de ikke har skjønt greia er jo å betegne det som dupp  :)

André: enig, kortlinenymfing og langlinenymfing er to forskjellige teknikker. Jeg hadde gleden av å fiske et par dager med med noen av gutta på det polske landslaget i San River i Polen i høst, og de var utrolig flinke på langlinenymfing, både såkalt "fransk stil" og div. andre teknikker. Også var de enormt gode til å drikke vodka!

Men, jeg må få poengtere at det er jo det man bruker en ordentlig meitedupp til og: å få marken/loffen/silda til å drifte riktig (bare spør Cato Bekkevold), samt selvfølgelig å vise når det napper. En dupp er en dupp, mener nå jeg;)

Uansett, dupp eller ikke: nymfe og indikator er et interessant tema, så la oss ikke tulle det bort i semantikk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen huskeregel. Går mest på instinkt tror jeg. Men hvis flua/fluene aldri treffer bunnen (= det rykker litt i indikatoren) så fisker du for høyt. Hvis de/den stadig setter seg fast eller indikatoren har en kontinuerlig rykkete gange så er du LITT for dypt. Men bare litt.  ;)

Hvis fisken står høyere i vannet så bør du ikke treffe bunnen. Det gjelder å analysere litt før og mens man fisker. En del mer komplisert enn å se om det vaker eller ikke...  :-X

Det spørs også mye på flua hvor stor avstanden bør være. Og fortom/spiss tykkelse og stivhet. Så det finnes ingen regel.

Metoden Erik beskriver med tørr og nymfe er selvfølgelig supereffektiv, nesten uansett hvor du er i verden. Her bruker jeg stort sett såkalt "truck and trailer", dvs at nymfa er knytt i krokbøyen på tørrflua. Det er vel ikke lov i konkurranse tror jeg, men opphengermetoden med kirurgknuten funker minst like bra. Eller uni til uni slik engelskmennene gjør.

Rune nevnte indikator på stille vann - denne tok en liten bloodworm under en tungstens PT, fisket saaaaaaaaaakte med en liten ulldott som idikator.

Tore%20Nilsen%20Fly%20Fishing%20film.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så elsker jeg å følge med på stedet der fortommen bryter gjennom vannhinna. Det er magisk når det plutselig blir en liten stripe i flata. Spesielt om det er en "slow". Da kan nemlig alt skje.  :D

Selv har jeg lenge trodd at synet (i dagslys) langt på vei er det eneste jeg har nogenlunde intakt, og du er jo også en voksen mann etterhvert, Erik . . . Hvordan i helvete er det mulig å se noe slikt, om det da ikke er på en stanglengdes avstand ? :o

Her ligger noe av grunnen til at jeg ikke får dreis på dette nymfefisket ; jeg hverken ser eller kjenner noe som helst, om da ikke fisken tar hardt akkurat i "våtfluesvingen"  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ofte, ikke alltid men ofte at nymfa ikke er så alt for tung/fortynget. Da tenker jeg i mitt markspiste hode at jeg må kaste lengre oppstrøms for å få nymfa ned til ønsket dyp hvis jeg fisker på et spesifikt sted eller en spesifik fisk. Ser for meg nymfa som danser elegant i strømmen kontra en som henger.

Men ikke alltid.

Jeg pleier å begynne med en avstand som er litt lengre en jeg tror dybden er. Litt ettersom.

Jeg synes dette ikke er så enkelt men jeg synes det er veldig morro. Har vel fått en og annen fisk og da.

Den største jeg fikk i fjor fikk jeg slik. En bare litt fortynget nymfe kastet godt oppstrøms fisken. Ikke at det betyr så mye men alikevell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

André, "dupp" er bare et ord jeg bruker for at folk skal forstå hvilken av fluene jeg snakker om.

Ja, Erik, jeg mente absolutt ikke noe til deg når jeg snakket om at de finske kara muligens misforstod bruken av ordet "dupp".

Du er absloutt en av de jeg føler har mest å fare med når det gjelder info om dette, så det tar jeg hardt til meg. Lærer og feiler hele sesongen igjennom  :) Det er moro da. Men svært moro å lære av dere som kan det ut i fingerspissa også. Det er moro.

Ble absolutt ikke fornærmet i det hele tatt, om du skulle være redd for det. Måtte bare forklare.

Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt en cognac og en Brun ved siden av meg så jeg slapp å skrive så mye. For dette tror jeg vi kunne snakket om til vi stupte, eller flaska ble tom. Knakende hyggelig hadde det vært også. Jeg pleier forresten å si at jeg lærer så lenge jeg har lever. Men jeg glemmer så fort jeg har tenkt...

Ikke er jeg misunnelig på han kjekke (kjerringa som sa det) scottmannen fra NZ heller. Ikke i det hele tatt! Men jeg er flink til å juge for meg selv da.  ;D  Og er det noen jeg gjerne vil skal skrive i denne tråden så er det nettopp tmags. Dette er jo midt i hans gate.

Den var litt kryptisk for meg. Jeg vet jo at strømmen som regel ikke er lik på toppen og bunnen men jeg skjønte ikke helt hvor du vil.

Jeg kan love det er forskjell og. Jeg har jo som sagt jobbet som dykker tidligere og har svømt litt i elver. Forkjelden kan være enorm.

Men det er en annen sak som ikke har noe med dette å gjøre :)

For meg er det svært relevant når jeg setter sammen fortom og fluer. Det er nettopp strømforandringene som gir meg indikasjon på hvordan jeg bør fiske. Lengde mellom fluene, tyngde osv. For fisken er energibesparende og jeg vil gjøre det så lett som mulig for både den og meg. Men om jeg gjør det riktig er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen huskeregel. Går mest på instinkt tror jeg. Men hvis flua/fluene aldri treffer bunnen (= det rykker litt i indikatoren) så fisker du for høyt. Hvis de/den stadig setter seg fast eller indikatoren har en kontinuerlig rykkete gange så er du LITT for dypt. Men bare litt.  ;)

Hvis fisken står høyere i vannet så bør du ikke treffe bunnen. Det gjelder å analysere litt før og mens man fisker. En del mer komplisert enn å se om det vaker eller ikke...  :-X

Det spørs også mye på flua hvor stor avstanden bør være. Og fortom/spiss tykkelse og stivhet. Så det finnes ingen regel.

Metoden Erik beskriver med tørr og nymfe er selvfølgelig supereffektiv, nesten uansett hvor du er i verden. Her bruker jeg stort sett såkalt "truck and trailer", dvs at nymfa er knytt i krokbøyen på tørrflua. Det er vel ikke lov i konkurranse tror jeg, men opphengermetoden med kirurgknuten funker minst like bra. Eller uni til uni slik engelskmennene gjør.

Rune nevnte indikator på stille vann - denne tok en liten bloodworm under en tungstens PT, fisket saaaaaaaaaakte med en liten ulldott som idikator.

Tore%20Nilsen%20Fly%20Fishing%20film.jpg

Vi fisket oppstrøms med bloodworm i en liten elv jeg ikke husker navnet på når vi var på nz. Der var regnbuer. Det var morro.

Jeg brukte da en renaflue som indikator. De var oppe og prøve seg på den og. Skal søren meg prøve bloodworm her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Og så elsker jeg å følge med på stedet der fortommen bryter gjennom vannhinna. Det er magisk når det plutselig blir en liten stripe i flata. Spesielt om det er en "slow". Da kan nemlig alt skje.  :D

Selv har jeg lenge trodd at synet (i dagslys) langt på vei er det eneste jeg har nogenlunde intakt, og du er jo også en voksen mann etterhvert, Erik . . . Hvordan i helvete er det mulig å se noe slikt, om det da ikke er på en stanglengdes avstand ? :o

Her ligger noe av grunnen til at jeg ikke får dreis på dette nymfefisket ; jeg hverken ser eller kjenner noe som helst, om da ikke fisken tar hardt akkurat i "våtfluesvingen"  ;D

Tror jeg er litt som min mentor. Han hverken ser eller hører stort annet enn slike ting, hehe. Jeg ser også dårligere for hver dag som går, men akkurat slike fiskerelaterte greier som det der er pussig nok krystallklart for netthinna mi. Tror jammen jeg har glanet så mye på slike punkt at øya er blitt tilpasset akkurat dette. Men, og dette er en advarsel, ta pauser! Det er akkurat som med dataskjermer. Det er ikke bra å stirre for mye og lenge på slikt uten pauser. Sjekk selv ved å stå slik i en time i ei elv. Så løfter du blikket og ser på skogen bak. Hvis den beveger seg så ta en god pause. Øya dine har nå fått problemer med å stå stille. Og hjernen har kommet litt ut av det... I alle fall gjør den lille nøtta mi det alt for ofte. Og treffer noen av dere på meg om sommeren og jeg er flakkende i blikket så vet dere hva jeg har gjort.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kjekke"  ;D (Thank you Photoshop!)

Må legge til at fiske med nymfe og indikator kommer i tilleg til fiske med nymfe UTEN indikator. Det er to forskjellige ting. Nymfing på litt avstand med fortyngede nymfer er nærmest umulig uten en eller annen for for flytende dings som holder dem på riktig dybde.

Om det er "riktig" eller ikke er totalt uinteressant. Det er én rett av veldig mange på koldtbordet vi kaller "fluefiske". Om den faller i smak for være opp til hver enkelt. Det er "mat" nok til alle ganer.  ;)

Det ultimate fisket for meg er å fiske med én lett fortynget nymfe på fisk jeg kan se. Å observere fisken gå litt til siden (f.eks.), se det hvite i kjeften i det den åpner seg og så sette et godt tilslag på grunnlag av det er for MEG noe av det mest tilfredsstillende som finnes.

Jeg småkludrer litt med en artikkel om fiske med indikator, så me får sjå om jeg kan bli ferdig. I så fall er det litt dumt av meg å fyre av alt fyrverkeriet her inne. Men hvis ingen vil ha den så...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg småkludrer litt med en artikkel om fiske med indikator, så me får sjå om jeg kan bli ferdig. I så fall er det litt dumt av meg å fyre av alt fyrverkeriet her inne. Men hvis ingen vil ha den så...  ;)

Dust! Selvsagt vil vi ha en slik artikkel. Gleder meg som en unge på julemorran.

Det ultimate fisket for meg er å fiske med én lett fortynget nymfe på fisk jeg kan se. Å observere fisken gå litt til siden (f.eks.), se det hvite i kjeften i det den åpner seg og så sette et godt tilslag på grunnlag av det er for MEG noe av det mest tilfredsstillende som finnes.

Visuelt og helt uimotståelig! Purist meg her og der sier jeg da. Det er dette som er det ultimate mener nå jeg.  pppartytime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE missforstå når jeg sammenligner dette med meite og kaller indikator for dupp. For tenker man tilbake i tid kunne jo den røde og hvite duppen istedenfor fått navnet indikator. Da må måtte fluefiskere med prinsipiell motstand mot meitere funnet på ett annet ord for sin indikator. Kanskje det hadde blitt dupp?  ;D

Spennende tema dette, kan sammenlignes mye med min tidligere "karriere" som meiter. Både med og uten indikator/dupp  ;). Noen av dere skjønner jeg blir direkte provosert av denne sammenligningen, men det får så bare være.  (JA, meiting kan være mer enn tung teleskop glassfiberstang, rød-hvit dupp og mark)

Forskjellen er vel mest om man prøver å immitere noe eller bare få fisken til å hugge av lyst/refleks/sult med noe som ikke finnes naturlig i vannet.

Da kommer (endelig) spørsmålet mitt: Jeg har aldri tenkt på at det går an å presentere noe ved bunnen i samme fart som strømmen har der, når strømmen på toppen er mye raskere. Har vel aldri tenkt at det er så farlig heller. Ser fisken maten min, og den ser bra/lik ut, tar han den sikkert. Hvordan får man til dette? Jeg skjønner hvordan om man kaster rett på hot-spot og treffer fisken akkuratt i det flya synker til rett dybde. Men hvordan få flua til å drifte ett lang stykke i rett hastighet (og dybde) hvis f.eks. øverste meteren med vann har dobbelt hastighet av nederste meteren hvor flua presenteres? Eller er ikke farten så veldig avgjørende? Får inntrykk av at dere mener det, men har selv aldri tenkt så mye over det (eller fortrengt det fordi jeg så det som en umulighet å presentere det riktig  ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE missforstå når jeg sammenligner dette med meite og kaller indikator for dupp. For tenker man tilbake i tid kunne jo den røde og hvite duppen istedenfor fått navnet indikator. Da må måtte fluefiskere med prinsipiell motstand mot meitere funnet på ett annet ord for sin indikator.

Fluefiskere med prinsippiell motstand mot meitere har neppe særlig mye innsikt.

Det står vel så mye respekt av dyktige meitefiskere som fluefiskere, og i elv blir jo prinsippet det samme om man bruker mark eller nymfe  :)

Når det gjelder forskjell på hastighet i overflatestrøm og vannlagene under; jeg vil tro hele riggen følger hastigheten på strømmen der nymfa/nymfene befinner seg ? Indikatoren på overflaten har så liten motstand at den ihvertfall ikke vil dra nymfene med seg i overflatehastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De indikatorene jeg har vært borti når det gjelder fluefiske har ikke flyteevnen til å holde seg over vann hvis ei tyngre nymfe bremser farten dens fordi det går saktere mot bunnen. Kastingen begrenser jo hvor stor og flytedyktig den kan være også..eller? Det mest optimale er kanskje uten indikator og 16 fot to-hånds klasse 4. Den stangen finnes vel ikke?? Men det er utrolig hvor god kontakt man kan ha med nymfa/agnet med stenger i en slik lengde. Selv på lange avstander.. 9-10 fot blir rene blyanten i forhold  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det tar litt tid å lære seg nymfefisket. Men, det er jo dette som gjør denne fiskeformen så utrolig spennende.

Jeg sleit med å få fisk i begynnelsen. En og annen ble det jo, men jeg forsto at jeg gjorde feil. Vendepunktet kom vel en stund etter et kurs med "kortlinefaderen" her på forumet, Stig Vivelid. Det tok også litt tid å "fordøye" Stigs meget gode og entusiastiske instuksjoner (på inn og utpust over flere  minutter.. :) ) Stor takk til deg Stig!!!

Men, jeg husket det Stig fortalte meg, og det han viste oss. Løsningen ble å praktisere nymfefisket i bekker\elver med mye småfisk. Det handler mye om feeling og konsentrasjon på de rette tingene.

Den største feilen jeg oppdaget jeg gjorde var å bare kaste oppstrøms og følge "driftet" passivt nedover med strømmen. Jeg opplever at dette ikke alltid er riktig. Nå fisker jeg gjerne mye mere aktivt. Kaster nymfa dit jeg vil og "vibrerer" den mot meg. Mot, på tvers av, eller med strømmen. Det gjelder å variere inntrekket\stangføring, men hele tiden sørge for at du har kontakt med "tackelet".

Øving gjør mester (noe jeg ikke er!!). Etterhvert så får du "trua" noe som er helt avgjørende for resultatet og ikke minst opplevelsen . Du oppdager at det ikke bare er hareøre nymfen som gir resultat. Av og til fungerer andre nymfer mye bedre! Du får etterhvert en "følese" av hvilke nymfer (og ikke minst kombinasjoner, glimmer og farger!) som fungerer i din elv. På nye steder stiller du gjerne med blanke ark igjen.

Jeg fisker som regel med 2 og av og til med 3 nymfer. Når jeg bruker tørrflue som indikator bare med 1 nymfe . Hvor det er trangt pga. busker og trær, eller mye nymfene kan henge seg opp i, bruker jeg som regel bare 2 nymfer. Der det åpent og roligere strøm med fine bunnforhold, kan det hende jeg bruker 3 nymfer.

Det artige med nymfefisket er også at en etterhvert oppdager fiskeplasser på steder hvor en før bare gikk forbi. Det synes jeg en positiv "bivirkning" av nymfefisket. Nærområdet ditt blir plutselig mye større fiskemessig!

Som nevnt så betyr "feeling" og kontakt en del for meg. Derfor bruker jeg relativt lett utstyr, men ikke nødvendigvis superlett og tynt.

Stang:

Jeg fant ut at Streamstix Stealth #4 9'6" fungerte bra for meg. (den som en kunne kjøpe for kr. 199,- i Larvik). Nå bruker jeg neste generasjon av den stanga utviklet av mr. Eikre.

Snelle:

Lettest mulig. (Har ennå til gode å få bruk for bremsen...)

Flueline:

Knapt i bruk, men en på min snelle ligger en AFTM 3 line.

Fortom:

Det er vel mest kortline jeg praktiserer. Det betyr at selve fluelina er mindre utenfor toppøyet, men det er ikke nødvendig fordi fortommen er relativt lang. Nå bruker jeg som regel Hends Camou French Leader på 900 cm. Jeg har aldri hatt noe haukeblikk og liker den nye knallrosa\knallgule varianten. Den er veldig synlig.

Indikator:

I enden på Camou'en liker jeg å bruke en tofarget indikator med fluoriserende skarpe farger (også fra Hends). Denne har jeg ikke fått tak i i Norge ennå, men du kan sikkert lage en selv. (http://www.czechnymph.com/en/e-shop/leader-strike-indicators/lsi-01-leader-strike-indicator-fluo-tricolour-1-pcs-leader-strike-indicator). Fordelen med denne type indikator er at den gir liten motstand i luft og vann, flyter om du preparerer den  og er veldig synlig. Dessuten har den ferdig montert Microringer i begge ender.

Spiss:

Vanlig fortomsmateriale som regel 4x og 5x. Lengden varierer med dybde og strøm der jeg fisker (som regel 100-200 cm fra indikator til endeflue)

Nymfer:

Har fått en forkjærlighet for kulehode nymfer. I enden binder jeg gjerne på en nymfe med 2-4mm tungsten hode på Hanak, eller Knapek jig krok størrelse 10-14. Størrelse på kulehode varierer med strømhastighet, hvor "langt" du skal vippe nymfene og hvor dypt du vil fiske. Fargen på kulehodet bestemmes av lys, klarhet i vannet  og "feeling". Her vil vel arten du fisker på også være med på å bestemme.

Nymfe nr.2 kan være en mindre kulehode nymfe, eller en ufortynget nymfe. Avstand fra endenymfa varierer fra 20-100 cm)

Nymfe nr.3 kan være som nummer 2, men også en klekker variant eller dykkende vårflue. (Denne kan fiskes nær overfaten og derfor ikke langt fra indikatoren, kanskje 20-50cm...)

Totalen her gir nærmest uendelig mange variasjonsmuligheter. Som med alt annet fiske, det finnes masse gode råd, men ingen facit. Det er opp til deg selv. Noen liker ikke denne form for fiske og det er helt greit. Jeg liker den utvidede muligheten dette fisket gir i området hvor jeg bor.

Og ikke minst, som alt annet fluefiske..., gir nymfefisket følesen av at "hverdagen" etterhvert slipper taket, tiden står stille og sinnet ditt får den nødvendige "ladningen\utladningen" det så sårt trenger....

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg småkludrer litt med en artikkel om fiske med indikator, så me får sjå om jeg kan bli ferdig. I så fall er det litt dumt av meg å fyre av alt fyrverkeriet her inne. Men hvis ingen vil ha den så...  ;)

Dust! Selvsagt vil vi ha en slik artikkel. Gleder meg som en unge på julemorran.

Det ultimate fisket for meg er å fiske med én lett fortynget nymfe på fisk jeg kan se. Å observere fisken gå litt til siden (f.eks.), se det hvite i kjeften i det den åpner seg og så sette et godt tilslag på grunnlag av det er for MEG noe av det mest tilfredsstillende som finnes.

Visuelt og helt uimotståelig! Purist meg her og der sier jeg da. Det er dette som er det ultimate mener nå jeg.  pppartytime

Ser helt uten problem at det siste der er tilfredsstillende. Jeg får begynne litt lavere, og slenge meg på buzzerfiske i år.

Legger lista litt lavere, og begynner der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ultimate fisket for meg er å fiske med én lett fortynget nymfe på fisk jeg kan se. Å observere fisken gå litt til siden (f.eks.), se det hvite i kjeften i det den åpner seg og så sette et godt tilslag på grunnlag av det er for MEG noe av det mest tilfredsstillende som finnes.

Jepp, å fiske på fisk man ser er det aller artigste, synes jeg. Tørrflue eller lett fortynget nymfe - spiller ingen rolle for meg. Bruker veldig mye tid på sånt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg småkludrer litt med en artikkel om fiske med indikator, så me får sjå om jeg kan bli ferdig. I så fall er det litt dumt av meg å fyre av alt fyrverkeriet her inne. Men hvis ingen vil ha den så...  ;)

Dust! Selvsagt vil vi ha en slik artikkel. Gleder meg som en unge på julemorran.

Det ultimate fisket for meg er å fiske med én lett fortynget nymfe på fisk jeg kan se. Å observere fisken gå litt til siden (f.eks.), se det hvite i kjeften i det den åpner seg og så sette et godt tilslag på grunnlag av det er for MEG noe av det mest tilfredsstillende som finnes.

Visuelt og helt uimotståelig! Purist meg her og der sier jeg da. Det er dette som er det ultimate mener nå jeg.  pppartytime

Ser helt uten problem at det siste der er tilfredsstillende. Jeg får begynne litt lavere, og slenge meg på buzzerfiske i år.

Legger lista litt lavere, og begynner der :)

Slett ingen dårlig begynnelse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Takk for et kjempeflott innlegg Bjorni! (side 3) ppparty

Velkommen til en større og fantastisk verden Henning! Dersom du er åpen til sinns vil det antagelig fortone seg som om du kommer ut av en liten verden og inn i en mye større og flottere. Alt som var i den mindre er også her, men det er så mye mye mer i denne. Og ettersom verden er så stor så må man jo bare begynne et sted. Buzzers vil jeg tro er ganske så perfekt.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke forlate prinsippene dine Henning! Dine fluer SKAL ligge i eller helst på overflate hinnen!

Det hadde utvilsomt blitt kjedelig på forumet  hvis puristene skulle begynne å falle fra. Nei, slik vil vi ikke ha det!

;D ;D ;D ;D

bjorni

Ja, jeg må si det er all mulig grunn til bekymring over rekrutteringen, ja til og med eksistensen til Halford Diciples i senere tid  ???

Det virker snart som det bare er høvdingen selv, Terje, som holder skansen, om ikke han også har kastet alle hemninger og tillatt seg å fiske med buzzere  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Nå må du ikke forlate prinsippene dine Henning! Dine fluer SKAL ligge i eller helst på overflate hinnen!

Det hadde utvilsomt blitt kjedelig på forumet  hvis puristene skulle begynne å falle fra. Nei, slik vil vi ikke ha det!

;D ;D ;D ;D

bjorni

Ja, jeg må si det er all mulig grunn til bekymring over rekrutteringen, ja til og med eksistensen til Halford Diciples i senere tid  ???

Det virker snart som det bare er høvdingen selv, Terje, som holder skansen, om ikke han også har kastet alle hemninger og tillatt seg å fiske med buzzere  :o

Kjørte innom Hamar tidligere i vinter. Ikke langt unna Vikingskipet så satt det en kar på balkongen og pusset på noe som lignet wobblere. Hvem det var kan jeg ikke si 100%, men han så resignert ut. Det så faktisk ut som han gråt mens han pussa, men det kan selvsagt ha vært vindusviskerne mine som ikke hadde gjort god nok jobb. Det hele var unektelig litt vemodig.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke forlate prinsippene dine Henning! Dine fluer SKAL ligge i eller helst på overflate hinnen!

Det hadde utvilsomt blitt kjedelig på forumet  hvis puristene skulle begynne å falle fra. Nei, slik vil vi ikke ha det!

;D ;D ;D ;D

bjorni

Ja, jeg må si det er all mulig grunn til bekymring over rekrutteringen, ja til og med eksistensen til Halford Diciples i senere tid  ???

Det virker snart som det bare er høvdingen selv, Terje, som holder skansen, om ikke han også har kastet alle hemninger og tillatt seg å fiske med buzzere  :o

Kjørte innom Hamar tidligere i vinter. Ikke langt unna Vikingskipet så satt det en kar på balkongen og pusset på noe som lignet wobblere. Hvem det var kan jeg ikke si 100%, men han så resignert ut. Det så faktisk ut som han gråt mens han pussa, men det kan selvsagt ha vært vindusviskerne mine som ikke hadde gjort god nok jobb. Det hele var unektelig litt vemodig.  :P

Huff & huff . . .  ;D

Ser for meg at det vil plaske og pluppe jevnt og trutt i rena utenfor kvarven denne sesongen  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...