Gå til innhold

Slovenia - høsten 2012


.JB

Anbefalte innlegg

  • Svar 750
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Bishop

Er dere helt sikre på at det blir tur da?

Er det ikke litt lumpent å legge ut slike tankekors for så å drite i å utdype? Eller?

Det er godt mulig det, beklager så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur blir det! Og trivelig blir det! Uansett hvor en morgengretten Lars måtte være......

Må nok binde litt tenker jeg. Har lite fluer på mothakerløse fluer.

Hva har dere tenkt å binde? På hvilken krok? Og i hvilke str?

Andre med erfaring i fra området er hjertlig velkommen til å gi et tips eller 20 :)

Gjør heller ingenting med en aldri så liten beskrivelse av tanker om hvordan fluen skal fiskes/brukes osv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Jaja da får vi gå videre å gi faen i om noen prøver å gi en dårlig magefølelse til gruppen.

Tur blir det!

Unødvendig kommentar. Dette dreier seg ikke om å prøve å gi dere en dårlig magefølelse. Snarere tvært i mot. Jeg håper dere får en kjempetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur blir det! Og trivelig blir det! Uansett hvor en morgengretten Lars måtte være......

Det skal gå bra, Frode . . . Dette blir ren ferie for meg, og planen er å sove minst til kl 11 hver dag, om det ikke myldrer av skorpioner og klapperslanger i sengetøyet  :o

Når det gjelder fluer så trenger jeg personlig å utvide vårflue-sortimentet mitt en smule, ellers tror jeg ikke det er helt krise.

Planen er å fiske så godt at det blir uvesentlig hvilken flue jeg benytter, om det da blir noe fiske  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur blir det! Og trivelig blir det! Uansett hvor en morgengretten Lars måtte være......

Må nok binde litt tenker jeg. Har lite fluer på mothakerløse fluer.

Hva har dere tenkt å binde? På hvilken krok? Og i hvilke str?

Andre med erfaring i fra området er hjertlig velkommen til å gi et tips eller 20 :)

Gjør heller ingenting med en aldri så liten beskrivelse av tanker om hvordan fluen skal fiskes/brukes osv.

:)

Regner meg at det er ok å klemme ned noen haker også? Ellers må jeg binde syke mengder!

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 LEDIG PLASS

Roger'n måtte melde avbud pga ny jobb og flytting, så da har vi en ledig plass! Her er det bare å hive seg på, førstemann til mølla, blir en fabelaktig tur!

Mer info finner du på trådens første sider, men bare ta kontakt på pm eller telefon 92209735 om du har spørsmål!

Mvh

Jørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er den eneste i denne sizen jeg gidder å ta med meg - nå har jeg brukt 37 timer på å få knytet sammen noe som kan ligne på en døgniss - OG hvis jeg setter den bort i første kast, noe som er 98,6% sikkert at jeg gjør, så vil dere alle finne meg ved nærmeste ølutsalg resten av turen.... :P[attach=1]

post-2788-13949893093502_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe bra jobba RoyOle, skal sette meg ned å binde litt i dag jeg og, småkroker og 16/0 tråd er handlet inn  ;)

Siden jeg ikke har så små kroker forventer jeg at dere gutta binder masse fluer på krokstr 22-24 til meg, også ?

Hvis fluene holder mål vanker det autograf på flueeskene deres  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe bra jobba RoyOle, skal sette meg ned å binde litt i dag jeg og, småkroker og 16/0 tråd er handlet inn  ;)

Siden jeg ikke har så små kroker forventer jeg at dere gutta binder masse fluer på krokstr 22-24 til meg, også ?

Hvis fluene holder mål vanker det autograf på flueeskene deres  <<l

Det er greit, men vil gjerne ha signatur på vaderne mine også ved den ene rumpeballen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfellfe at man trenger fluer i str 22-24 eller er dette bare hysteri siden vi skal til Slovina og alle vi passe på at de har ALLE mulige varianter?

Jeg eier vel 1 flue i str 22, men har aldri hatt brukt for den.

Det går vel ann å klemme ned noen haker eller havner man i fiskefengsel i Solvenia da?

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfellfe at man trenger fluer i str 22-24 eller er dette bare hysteri siden vi skal til Slovina og alle vi passe på at de har ALLE mulige varianter?

Jeg eier vel 1 flue i str 22, men har aldri hatt brukt for den.

Det går vel ann å klemme ned noen haker eller havner man i fiskefengsel i Solvenia da?

Lars L

Jeg har også nå 1 flue i str. 22 - etter ei helg helg med binding. MÅ vi ha flere satser jeg på å kjøpe der nede (som kan gjøres iflg. nettstedet til guiden). Ellers presenterer jeg de "diiigre" fluene jeg har, og heller forbanner fisken for at den ikke tar  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden av året så er døgnfluene svært små. Fikk selv sjokk når mine 18-20 fluer ble refusert hver gang mens de sladder i seg samme varianter i 22-24. Dette var riktignok Bosnia, men det er jo i samme området. Så det er nok ingen myte. Regn med at det er mange lokale som selger gode, hjemmelagde fluer til lave priser.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden av året så er døgnfluene svært små. Fikk selv sjokk når mine 18-20 fluer ble refusert hver gang mens de sladder i seg samme varianter i 22-24. Dette var riktignok Bosnia, men det er jo i samme området. Så det er nok ingen myte. Regn med at det er mange lokale som selger gode, hjemmelagde fluer til lave priser.  <<l

Opplevde nøyaktig det samme i San River i Polen da vi var der i fjor høst med J&FF.

Men det er, som JFL sier, ganske sikkert lokale fluemønstre av utmerket kvalitet å få kjøpt for en meget rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden av året så er døgnfluene svært små. Fikk selv sjokk når mine 18-20 fluer ble refusert hver gang mens de sladder i seg samme varianter i 22-24. Dette var riktignok Bosnia, men det er jo i samme området. Så det er nok ingen myte. Regn med at det er mange lokale som selger gode, hjemmelagde fluer til lave priser.  <<l

Opplevde nøyaktig det samme i San River i Polen da vi var der i fjor høst med J&FF.

Men det er, som JFL sier, ganske sikkert lokale fluemønstre av utmerket kvalitet å få kjøpt for en meget rimelig penge.

PUH....jammen godt. - neste problem er å få festet de til täfsen...  ;D ;D

Dette blir helt konge, småfluer er vi gode på    <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden av året så er døgnfluene svært små. Fikk selv sjokk når mine 18-20 fluer ble refusert hver gang mens de sladder i seg samme varianter i 22-24. Dette var riktignok Bosnia, men det er jo i samme området. Så det er nok ingen myte. Regn med at det er mange lokale som selger gode, hjemmelagde fluer til lave priser.  <<l

Opplevde nøyaktig det samme i San River i Polen da vi var der i fjor høst med J&FF.

Men det er, som JFL sier, ganske sikkert lokale fluemønstre av utmerket kvalitet å få kjøpt for en meget rimelig penge.

PUH....jammen godt. - neste problem er å få festet de til täfsen...  ;D ;D

Dette blir helt konge, småfluer er vi gode på     <<l

Får vel da lukke seg inn på ett rom med 0.08 line, skru av lyset og få ned temperaturen til 8 grader. Så sitte der å binde på fluer 20-30 ganger slik at vi er klare!

Gleder meg, men vurderer å ansette/leie noen til å binde på str 24 fluer for meg, må da begrense seg hvor dyrt det er å leie en egen binder der nede i 5-6 dager.  :D Får da heller se på det som en samfunnsnyttig utgift.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt status: Vi har nå to stykker som lukter på sisteplassen i gruppa, og forhåpentligvis lander vi dette i løpet av noen dager. Uansett syv eller åtte, nå nærmer det seg tur!

Vi bør avtale litt om pakking, så vi slipper ta med dobbelt opp av alt. Det er for eksempel ikke vits at alle har med ekstra vadebukse. Kanskje vi kan ta slike ting på mail? Jeg sender i så fall ut en startmail om dette, om ikke så lenge. Forhåpentligvis når gruppa er full.

Jørn

Chairman and CEO

Fluefiskefabler Tours 

A part of the Fluefiskefabler Group Highly Ltd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt status: Vi har nå to stykker som lukter på sisteplassen i gruppa, og forhåpentligvis lander vi dette i løpet av noen dager. Uansett syv eller åtte, nå nærmer det seg tur!

Vi bør avtale litt om pakking, så vi slipper ta med dobbelt opp av alt. Det er for eksempel ikke vits at alle har med ekstra vadebukse. Kanskje vi kan ta slike ting på mail? Jeg sender i så fall ut en startmail om dette, om ikke så lenge. Forhåpentligvis når gruppa er full.

Jørn

Chairman and CEO

Fluefiskefabler Tours  

A part of the Fluefiskefabler Group Highly Ltd  

For sikkerhets skyld ; Vi trenger ikke ta med sengetøy selv, regner jeg med ?

Vi bør også enes om hva slags fiskebekledning vi går for alle man, slik at vi fremstår som en nogenlunde homogen gruppe  <<l

Jeg kommer til å ha med et par journalister der nede, som skal skrive bok og lage film om mine ekstreme villmarksturer, så det ville være fint om dere andre ikke fremstår som komplette grønnskollinger, da jeg i verste fall kan bli dratt med ned i søla, også  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende pakking. Kanskje greit å gi litt info om hva man tar med seg. Kopier listen videre i tråden, og fyll på.

Jeg tar med følgende, som da andre kan droppe om ønskelig (liste oppdateres):

Aquasure for reperasjon av vadebukser/støvler. (Jørn)

Ekstra vadebukse i str. L. For folk i høyden 175-185 cm. (Jørn)

Dubbing Superfine i dispenser (12 farger). (Jørn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...