Gå til innhold

Slovenia - høsten 2012


.JB

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger en tur til Slovenia til høsten. Det blir siste uke i september eller første i oktober (lørdag til lørdag, seks dagers fiske). Personlig foretrekker jeg første i oktober. Denne perioden anbefales både mht vær og klekkinger.

I Slovenia er det glassklare elver i vakker natur, og på høsten klekker det bra med både vårfluer og døgnfluer. Det fiskes på vakende regnbue, brunørret, en lokal variant og harr. PS! Ja, det er stor fisk der.  8)

Via turoperatør har jeg fått en pen pakkepris inkl. lokal transport, mat og guiding.

Hadde vært hyggelig å dra med FFS-folk, så er du interessert i å bli med så ta kontakt på PM eller tlf 92209735.  

[attachimg=1]

post-2261-13949891512247_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 750
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Se her ja, flere pm'er allerede. Tilleggsopplysning: Elven det skal fiskes i er Soča med sideelver. Både i hovedelva, men også i litt mer avsidesliggende sideelver som guiden har tilgang til. Perler! Og nå har jeg fått det bekreftet fra så mange troverdige kilder at jeg tror det kan bli en magisk tur. Dessuten fyller jeg 40 år i år, så jeg spanderer en kveld i baren på alle.  ;) 

http://en.wikipedia.org/wiki/Soča

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får forespørsler om pris. Jeg har fått rabatt fra turoperatør, og tror "absolutt hele turen" kommer på rundt 15.000 kroner inkludert lommepenger. Forutsetter da fly fra Gardemoen. Sålangt er en til klar fra forumet, men han får "oute" seg selv.  ;)

Bare ta betenkningstid, men meld gjerne interesse. Håper å ha en gruppe klar 1. mai. Da får vi bestilt fly t/r for under 2.000.

Mvh

Jørn

Tlf 92209735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reminder: 12.000 all inclusive + lommepenger for seks dager i Europas New Zealand!  Blir uke 40! Da klekker det både vårfluer og døgnfluer, mens elvene har stengt her hjemme. Har fått med meg en kar fra Hedmarken.

PS! Klarer man å samle en hel gjeng for å binde fluer og spise gryte på en gård ute på Hurumlandet, så må det da for fanken være mulig å arrangere en FFS-tur til selveste Slovenia!   ;D ;D

Ser ok ut:  :o

[attachimg=1]

[attachimg=2]

 

 

post-2261-1394989152749_thumb.jpg

post-2261-13949891527868_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Noen krav jeg må tilfredstille?

Neida, hvis alle er seg selv blir det nok en  fin tur !    :rolleyes:

Skal vi belage oss på erfaringer fra FFS kommer vi ikke lenger enn til en diskusjon om hvordan man fester fortommen til fluesnøret før det bryter ut full slåsskamp med nåleknutehomoene, for ikke å snakke om sveiveretning - da trekkes knivene!  ;D Neida, i virkeligheten går det forbløffende bra. Har f.eks. gått noen hundre meter med Eikre-bølla langs Hemsil, og han var riktig så hyggelig.   ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ned i April en uke:) Blir bra!

Herlig. Venter rapport!

Litt tidlig å glede seg til høsten, men jeg tror det går greit å takle elvestengingen her hjemme i år.

Høst i Soca:

Noen bilder til:

:D

Bli med! Vi er tre ombord nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Bare det å se på bildene er verdt halve summen! Dette er en plass jeg skal besøke, men har booket for mye i år, dvs. dårlig med ferieuker tilgjengelig fra regjeringen etter at jeg har fått innvilget 2 separate uker med en kompis og fluestanga!

Joakim, guiden til XXL i Slovenia er også en særdeles trivelig og likenes kar. Hadde den glede å fiske med han på ett strekke i Hemsila for ett par år siden. En dyktig spotter, dyktig kaster og ikke minst mye erfaring.

Så for de som går å teller på knappene, dette er en opplevelse for livet. Kjør på, ta bilder og legg det ut her så vi kan sikle litt etterpå!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oversikt over aktuelle elver å fiske i området, fra hjemmesiden til guiden: www.flyfishing-slovenia.se/alvarna.htm

Av en eller annen grunn begynte det å rykke litt i armen når jeg leste dette...:

BACA

En liten älv med ett fantastisk torrflugefiske på stor fisk, en absolut favorit i Soca-dalen, smygfiske i en fantastisk miljö efter öring, regnbåge, harr och marmorataöring i kristallklart vatten. En pärla bland de slovenska älvarna

Interessert? For å sikre oss Uke 40, prøver jeg å lande dette før 1. mai, så send PM eller ring om du er interessert. 

Mvh

Jørn

Tlf 92209735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Ser utrolig lækkert der.

Må si jeg gleder meg, er bare drygt 2 måneder til jeg skal til det området der. Skal få lagt ut noen bilder når jeg er hjemme igjen.:)

Sent from my LG-P500 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :) Hadde vært moro og blitt med på dette, Jørn - vi hadde garantert gått godt ilag, etter det jeg har hørt fra de andre av fluefiskekompisa mine som har vært på tur med deg, så det hadde nok vært trivelig reisefølge. Jeg er i hvert fall 0-stress på tur.

Men har alt planene klare for en annen fluefisketur et sted på Balkan nå snart, og var der for få måneder siden også. Jeg, Ola og Henning banker nedover snart  :) Superlykke til med turen, Jørn - håper det blir bjesser og bugs i massevis på dere. Og gode opplevelser (PS ikke forvent for mye av maten der, for det er dårlig, synes jeg. Jeg digger mye salat og grønt til kjøttet, men de vet omtrent ikke hva salat er, spør du meg). Nå er riktig nok Slovenia av det mer siviliserte og organiserte i forhold til periferien, så sjansen er stor for at det er bra der.

Virker som mange skal reise i sommer. Har tipsa mine gode venner Rune og Robban litt om noe Islandsgreier også, så de skal visst dit i sommer. Det håper jeg også blir kanonbra og at de får oppleve Island fra sin beste side (der kan det jo være 4 årstider på ett døgn bokstavelig talt.).

Det er et italiensk ordtak som sier at; hver gang man reiser, så dør man litt", men jeg synes det er stikk motsatt jeg  :)

God påske alle mann  :) Selv sitter jeg på ei hytte langt "oppi dalom" her nå med min kjære Hege og datter Amalie, har lagt litt ved i ovnen og vi koser oss. Ser fram til noen lange fine dager i påsken med litt kastetrening og kos. Skal bare kose meg med et par snører. Hva var det en annen klok mann sa? Kunsten er å glede seg over de små ting  :) Jo, sånn var det.

André

Edit: skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk AB.  ;)

Der kan dere andre se, jeg er trivelig å dra på tur med. Opptatt av å ha det bra, og nyte livet. En tanke egoistisk og lat. Dugnad er ikke akkurat min stil. Er på mitt beste når det ikke må tas i et tak.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...