Gå til innhold

Slovenia - høsten 2012


.JB

Anbefalte innlegg

  • Svar 750
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har vært dritfett å blitt med, men detta var litt dyrt :o

Hørt slikt tull . . . Dette er ikke mer enn du bruker på utstyr hver måned, tenker jeg  8)

14-15.000 inkludert absolutt alt er ikke spesielt dyrt. Seks dagers fiske, transport, fiskekort, guide og opphold inkl frokost og tre retters middag hver dag, samt en god slump lommepenger.  Det dreier seg om å prioritere det som er viktig her i livet. Slovenia har visstnok bare en ulempe: Alle som drar dit vil tilbake. Derfor er det gull at vi sikrer oss uke 40 som er populær. Her hjemme er hovedelvene stengt, i Slovenia klekker det døgniser og tidvis enorme mengder vårfluer, dagtempem er rundt 15-20 grader, og været er stabilt bra... Shades on 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bli annet enn en perfekt avslutning på fiskesesongen! Også er det harr der :D Hælllee mååååne :D

Harr du aldri har sett før! Lukter visstnok lite, og er blank pga brevannet vi fisker i. Dette er klart morenevann fra isbreene i Alpene. Harr på to-tre kilo er mulig, men de er vanskeligere å få enn ørret. Derfor er også Harr sportsfisken over alle på de trakter. At vi storkoser oss med sekundavare forundrer nok the locals!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bli annet enn en perfekt avslutning på fiskesesongen! Også er det harr der :D Hælllee mååååne :D

Harr du aldri har sett før! Lukter visstnok lite, og er blank pga brevannet vi fisker i. Dette er klart morenevann fra isbreene i Alpene. Harr på to-tre kilo er mulig, men de er vanskeligere å få enn ørret. Derfor er også Harr sportsfisken over alle på de trakter. At vi storkoser oss med sekundavare forundrer nok the locals!

Skal vedde på at den slovenske harren ikke stinker slik som den norske heller . . . Nekter å tro at det kan lukte vondt av noe som kommer fra dette krystallklare vannet, bortsett fra fluefiskerne selv, og de livsfarlige slangene  :)

Ruffen kommer til å tale i tunger når han får den første harren i håven, og kommer nok til å reise direkte til koppang når vi er tilbake  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har vært dritfett å blitt med, men detta var litt dyrt :o

Nei nå får du gi deg! Dette er da slett ikke dyrt for en uke ferie med al inklucive. Fiskeferie på toppen av det hele.

Det er dyrt for en som er student og som må snu på krona for å kjøpe ei pølse :-\

15k er mye penger for meg, faktisk nesten nok til å leve som konge i 3 måneder, så enkelte er dessverre ikke like heldigstilt som andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hvis du bare ikke hadde festet 5 ganger i uken hadde du hatt råd. Slik er det bare, man må prioritere.

Kommer jeg til å bli fluefiskehelt etter denne turen?

Feste? ???

Har dessverre ikke råd til slik luksus heller..

Men det er riktig som du sier, man må priotere. Klær til junior, mat og skole eller tur til Slovenia. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Selg fiskeutstyr, Ray :) Det har jeg gjort de siste to åra ;)

Men likevel har du flere stenger nå enn for 2 år siden? ;D

Skal selge litt utover våren, men det blir langt unna 15k. Så for enn så lenge får dette bare være en fjern drøm. Har jo Rena og reservetrøndelag i sommer da, bør være en grei trøst det :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utrolig lyst til å bli med. Håper en solid slump med penger dundrer inn på konto snart :rolleyes:

Det hadde jo vært særdeles hyggelig, Sigve  :)

Klart at Sigve skal med. Dette blir gøy!

Sommeren i Norge er fantastisk og nå gleder jeg meg aller mest til den! Blir å fiske 4-5 elver, hvorav to nye,  og noen markaturer. Skal jeg utenlands, så er det nettopp for å forlenge sesongen og oppleve noe nytt. Slovenia i juni er uaktuelt for meg. Men marka i oktober bytter jeg lett mot klassklare elver.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tur. Dette virker jo som noe virkelig good shit. Sitter å vibrerer i datastolen når jeg skjønner hvem som skal dra på tur sammen. Livet har desverre ikke vært mere usikker enn akkurat i den perioden dere dra, MEN

Hvis det skulle vise seg helt til slutt at det skulle være en sjangs,  så setter jeg meg på lista som den første du ringer til Jørn hvis , hvis , hvis bla bla , ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tur. Dette virker jo som noe virkelig good shit. Sitter å vibrerer i datastolen når jeg skjønner hvem som skal dra på tur sammen. Livet har desverre ikke vært mere usikker enn akkurat i den perioden dere dra, MEN

Hvis det skulle vise seg helt til slutt at det skulle være en sjangs,  så setter jeg meg på lista som den første du ringer til Jørn hvis , hvis , hvis bla bla , ok :)

Krysser fingrene, Robert  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tur. Dette virker jo som noe virkelig good shit. Sitter å vibrerer i datastolen når jeg skjønner hvem som skal dra på tur sammen. Livet har desverre ikke vært mere usikker enn akkurat i den perioden dere dra, MEN

Hvis det skulle vise seg helt til slutt at det skulle være en sjangs,  så setter jeg meg på lista som den første du ringer til Jørn hvis , hvis , hvis bla bla , ok :)

Ok! Det hadde vært over snittet gøy om du fikk det til, skal sjekke om vi kan opprette en reserveplass.

Ps! Mulig du ikke får fiske da, men vi trenger en gillie med godt humør!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tur. Dette virker jo som noe virkelig good shit. Sitter å vibrerer i datastolen når jeg skjønner hvem som skal dra på tur sammen. Livet har desverre ikke vært mere usikker enn akkurat i den perioden dere dra, MEN

Hvis det skulle vise seg helt til slutt at det skulle være en sjangs,  så setter jeg meg på lista som den første du ringer til Jørn hvis , hvis , hvis bla bla , ok :)

Ok! Det hadde vært over snittet gøy om du fikk det til, skal sjekke om vi kan opprette en reserveplass.

Ps! Mulig du ikke får fiske da, men vi trenger en gillie med godt humør!  ;D

Hehe du må på ingen måte sette av noen plass til meg  Jørn. Engasjementet mitt hos Gero Sportsfiske er bare forløpig frem til September. Geir trengte sårt hjelp akkurat nå, og jeg trengte sårt, desperat, nesten meningsløst uforklarig en grunn til å slippe det jeg har drevet med hele livet. Det var perfect match og all ære til Geir for sjangsen. Jeg er jo i skrivende tilstand helt klar, men det blir jo ikke mere usikkert svar fra meg. Men hvis? så er jeg først på lista hvis alt stemmer, og det ikke stemmer for deg. Jeg er ganske spontan, og kona Ingunn har du sikker skjønt , er ganske snill og grei :D

Fy for en tur sier jeg uansett. :D

Hehe hadde vært morro å sagt Ruffen, du får ikke lov å røre en kjøkkengjennstand på en uke. Nå, nå skal du fiske du, ferdig med det. Litt videokamera og gillietanker som du nevner så er det helt greit å ikke fiske, så den mannen får litt fri. Er jo ikke ofte man må sende inn søknad for å kappe salat ;D

Jeg må benytte anledningen til å si at jeg noen ganger har blitt godkjent til å assistere Ruffen i matlaging.

Hadde vært konge å sagt, kom deg ut av "mitt" kjøkken og tre på en nymfe ;D.

Nei nå ble det litt off, men sånn er ståa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så du er stand in ved forfall, er det slik å forstå Robban?? Kanskje blir dette laget litt for røft for meg, jeg kaster håndkle og så kan du ta plassen min. Leier meg da inn på en campinghytta ved Koppang og lager en ni minutters filmsnutt om harrfiske i sludd og nordavind, mens dere håver stor regnbue, soler dere på verandaen og bestiller kveldsunderholdning fra Soca Cats Club  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så du er stand in ved forfall, er det slik å forstå Robban?? Kanskje blir dette laget litt for røft for meg, jeg kaster håndkle og så kan du ta plassen min. Leier meg da inn på en campinghytta ved Koppang og lager en ni minutters filmsnutt om harrfiske i sludd og nordavind, mens dere håver stor regnbue, soler dere på verandaen og bestiller kveldsunderholdning fra Soca Cats Club  ;D

wtf?.. er det Go GO bars og Cats Club der??  ;Dpartyparty

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...